Eigen stuk land, stal en inloop stal

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jaimy10

Eigen stuk land, stal en inloop stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-17 15:57

Hoi :D

Ik wil het heel graag even van me ''afschrijven'' wij (mijn vriend en ik) zijn bezig met een huis, dit huis staat naast het erf van mijn vriend zijn opa.. Nou is het zo dat opa altijd boer geweest is, paarden, koeien, schapen en kippen. Sinds een maand zijn de laatste koeien en staat de grote stal leeg.. Ook het land is leeg. Nou of ik ''het land wou gebruiken met de inloop stal en altijd gebruik kan maken van de binnenstallen....'' uh ja tuurlijk... Zelfs als het huis niet doorgaat is dit de ideale kans. Het is 5 minuten van mijn huis af waar ik nu woon.. *\o/*

Ik heb zelf een veulentje, hiervoor wou ik natuurlijk een speelmaatje ik merk dat hij deze nu toch mist (ik sta op een super pensioenstal waar ze de hele dag buiten komen, helaas geen leeftijdsgenoten).. Nou heb ik een geweldig leuk veulentje die we zondag gaan ophalen..

Gisteren hebben we alles aan kant gemaakt, het land is denk ik zo een 6 voetbalvelden groot? Een stuk hiervan is verhoogd en in de winter dus droog, dit is een flink stuk waar de benen makkelijk gestrekt kunnen worden.. We hebben een deel om de inloopstal betegeld.. hier komt een grote hooibak waaruit ze onbeperkt kunnen eten. Van de tegels kom je op een stuk waar we zand op hebben laten storten (zilverzand). En daarna komen ze op het stukje wei.
In de inloop stal heb ik 2 voerbakken gemonteerd met oog op geen voernijd ontwikkelen, ik heb de stal zelf voorzien van rubberenmatten en stro. Ook hangen er nog 2 hooinetten met fijne mazen, zodat ze nooit zonder hooi staan :Y) En uiteraard een grote speciekuip met water.

In de grote stal kan ik de hoefsmid laten komen, is een ''afspuitplaats'' met verwarmd water, we hebben een mestput, tractor waar mee gesleept kan worden, eigen hooi van het land. Ik mis alleen licht, op het landje met inloop stal is geen elektra, nou is een lamp met accu natuurlijk de uitkomst :)*
En stro moet ik ergens vandaan gaan halen, we hebben nog 3 balen liggen en dat was het. Gelukkig genoeg opslag..

Ik ben zo onwijs blij met dit stekje... Het is oud, we hebben omheining gemaakt van palen, planken en schrikdraad, staat allemaal prima maar het ziet er niet super de luxe uit. Dit willen we uiteindelijk wel gaan regelen, mooie luxe omheining. Eerst even sparen :=
Maar een likje verf doet wonderen! Ik ben benieuwd hoe ons stekje op gaat knappen!

Nu gaan ze zondag verhuizen, ik wil ze tegelijk op het land zetten zodat er nog geen 1 de baas is. Nou ben ik wel aan het kijken voor een ouderen kleine pony die mij kan ''helpen'' met de opvoeding! ~~}>

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 16:19

Klinkt als een heel fijn stekje! Lekker open en ruimtelijk, lekker veel hooi, heerlijk :) paardjes hebben mazzel :j

Ik zou inderdaad ook voor een ouder paard erbij gaan, dat is iets beter voor de opvoeding ;) shetje zou kunnen maar die hebben in de zomer vaak last van de voeding in het gras en hoefbevangenheid dus kan je je handen vol aan hebben. Misschien iemand die een opa of oma weidePAARD aanbiedt op Marktplaats :)? En anders iemand zoeken die erbij wil komen met haar paard, dan kan je klusjes en kosten verdelen. Zijn zat mensen die weidegang met inloopstal zoeken, kijk maar eens bij 'NH, bitloos, etc' Facebook groepen of FB pagina Paard Natuurlijk.

Veel plezier en succes +:)+

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-17 16:21

woepsie90 schreef:
Klinkt als een heel fijn stekje! Lekker open en ruimtelijk, lekker veel hooi, heerlijk :) paardjes hebben mazzel :j

Ik zou inderdaad ook voor een ouder paard erbij gaan, dat is iets beter voor de opvoeding ;) shetje zou kunnen maar die hebben in de zomer vaak last van de voeding in het gras dus kan je je handen vol aan hebben. Misschien iemand die een opa of oma weidePAARD aanbiedt op Marktplaats :)? En anders iemand zoeken die erbij wil komen met haar paard, dan kan je klusjes en kosten verdelen. Zijn zat mensen die weidegang met inloopstal zoeken, kijk maar eens bij 'NH, bitloos, etc' Facebook groepen of FB pagina Paard Natuurlijk.

Hoeft niet persee een shet te zijn.. Maar wel een kleintje.. het liefste. De inloopstal is niet groot genoeg voor drie ''grote'' paarden. Ik heb nu een fjord en een welsh veulen. Ik snap wat je bedoel met oog op de zomer, heb je gelijk in :o
Zal even kijken voor een pony als weide maatje...

Thanks voor je berichtje! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 16:23

Ik zou toch meer maatjes dan maar 2 doen (stuk of 4)! :)
Met zijn tweeën heb je toch altijd een dominante en een onderdanige. Zou er wat meer tussen willen zien.

Super leuke kans, echt genieten!

woepsie90

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 16:57

jaimy10 schreef:
woepsie90 schreef:

Ik zou inderdaad ook voor een ouder paard erbij gaan, dat is iets beter voor de opvoeding ;) shetje zou kunnen maar die hebben in de zomer vaak last van de voeding in het gras dus kan je je handen vol aan hebben. Misschien iemand die een opa of oma weidePAARD aanbiedt op Marktplaats :)? En anders iemand zoeken die erbij wil komen met haar paard, dan kan je klusjes en kosten verdelen. Zijn zat mensen die weidegang met inloopstal zoeken, kijk maar eens bij 'NH, bitloos, etc' Facebook groepen of FB pagina Paard Natuurlijk.

Hoeft niet persee een shet te zijn.. Maar wel een kleintje.. het liefste. De inloopstal is niet groot genoeg voor drie ''grote'' paarden. Ik heb nu een fjord en een welsh veulen. Ik snap wat je bedoel met oog op de zomer, heb je gelijk in :o
Zal even kijken voor een pony als weide maatje...

Thanks voor je berichtje! :j

Aha vandaar! Snap 'm. Drie is ook wel handig voor meer dynamiek maar als je er dan eentje uithaalt om wat mee te doen, staat de ander ook niet meer alleen. Allemaal voordelen voor een derde iig haha +:)+

jaimy10

Re: Eigen stuk land, stal en inloop stal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-17 16:59

Een derde komt er sowieso zeker inderdaad! :))
Want wat je zegt, zo staat er nooit 1 alleen!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 18:34

Wat ontzettend gaaf dat je dat mag gebruiken, ik ben wel benieuwd naar mooie foto's :D

manumol

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 18:51

Mooie kans!

Vraag wel goed na of er paarden op dat weiland mogen lopen en of je palen en draad mag spannen....

Dat was bij ons op de pension stal ook, dat er op bepaalde stukken wel koeien mochten lopen maar geen paarden.

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-17 18:52

manumol schreef:
Mooie kans!

Vraag wel goed na of er paarden op dat weiland mogen lopen en of je palen en draad mag spannen....

Dat was bij ons op de pension stal ook, dat er op bepaalde stukken wel koeien mochten lopen maar geen paarden.

Hebben ook jaren paarden gestaan! Overal is een vergunning voor! Bedankt voor het mee denken! :j

scrabbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 19:30

Als lampen in het land gebruik ik zelf 12 volt ledlampen voor in de auto. Werkt echt super op een batterij en het verbruik stelt niks voor. (dacht 3 wat. Wel goed naar de lumen kijken)

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-17 20:25

manumol schreef:
Mooie kans!

Dat is dan iets wat de eigenaar zelf bedacht heeft, want daar zijn helemaal geen wettelijke regels voor

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-17 15:49

quickie schreef:
Als lampen in het land gebruik ik zelf 12 volt ledlampen voor in de auto. Werkt echt super op een batterij en het verbruik stelt niks voor. (dacht 3 wat. Wel goed naar de lumen kijken)

Heb je toevallig een foto of weet je waar je die toen gekocht hebt? Klinkt namelijk goed! :j

Janinevv

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 15:52

Echt super!

callum

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 16:01

Ik had op stal een zonnepaneel voor campers en dan met omvormer en grote accu's. Ik had altijd licht en stroom. Ideaal

Elvi_Elisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-17 16:14

Oh wat klinkt dat heerlijk zo lekker je eigen stukkie!

Ik weet nog wel iemand met een 19 jarige kwpner die een plekje zoekt waar hij oud mag worden!

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-17 15:48

Elvi_Elisa schreef:
Oh wat klinkt dat heerlijk zo lekker je eigen stukkie!

Ik weet nog wel iemand met een 19 jarige kwpner die een plekje zoekt waar hij oud mag worden!

Ik ben echt opzoek naar een kleintje.. Met 2 veulens en 1 grote KWPNer gaat het helaas niet passen in de schuilstal en ik wil mochten ze allemaal binnen willen staan wel dat dat kan :j

Elvi_Elisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-17 20:32

Kan ik goed begrijpen! :)