Ik wil het heel graag even van me ''afschrijven'' wij (mijn vriend en ik) zijn bezig met een huis, dit huis staat naast het erf van mijn vriend zijn opa.. Nou is het zo dat opa altijd boer geweest is, paarden, koeien, schapen en kippen. Sinds een maand zijn de laatste koeien en staat de grote stal leeg.. Ook het land is leeg. Nou of ik ''het land wou gebruiken met de inloop stal en altijd gebruik kan maken van de binnenstallen....'' uh ja tuurlijk... Zelfs als het huis niet doorgaat is dit de ideale kans. Het is 5 minuten van mijn huis af waar ik nu woon..
Ik heb zelf een veulentje, hiervoor wou ik natuurlijk een speelmaatje ik merk dat hij deze nu toch mist (ik sta op een super pensioenstal waar ze de hele dag buiten komen, helaas geen leeftijdsgenoten).. Nou heb ik een geweldig leuk veulentje die we zondag gaan ophalen..
Gisteren hebben we alles aan kant gemaakt, het land is denk ik zo een 6 voetbalvelden groot? Een stuk hiervan is verhoogd en in de winter dus droog, dit is een flink stuk waar de benen makkelijk gestrekt kunnen worden.. We hebben een deel om de inloopstal betegeld.. hier komt een grote hooibak waaruit ze onbeperkt kunnen eten. Van de tegels kom je op een stuk waar we zand op hebben laten storten (zilverzand). En daarna komen ze op het stukje wei.
In de inloop stal heb ik 2 voerbakken gemonteerd met oog op geen voernijd ontwikkelen, ik heb de stal zelf voorzien van rubberenmatten en stro. Ook hangen er nog 2 hooinetten met fijne mazen, zodat ze nooit zonder hooi staan
En uiteraard een grote speciekuip met water.In de grote stal kan ik de hoefsmid laten komen, is een ''afspuitplaats'' met verwarmd water, we hebben een mestput, tractor waar mee gesleept kan worden, eigen hooi van het land. Ik mis alleen licht, op het landje met inloop stal is geen elektra, nou is een lamp met accu natuurlijk de uitkomst
En stro moet ik ergens vandaan gaan halen, we hebben nog 3 balen liggen en dat was het. Gelukkig genoeg opslag..
Ik ben zo onwijs blij met dit stekje... Het is oud, we hebben omheining gemaakt van palen, planken en schrikdraad, staat allemaal prima maar het ziet er niet super de luxe uit. Dit willen we uiteindelijk wel gaan regelen, mooie luxe omheining. Eerst even sparen
Maar een likje verf doet wonderen! Ik ben benieuwd hoe ons stekje op gaat knappen!
Nu gaan ze zondag verhuizen, ik wil ze tegelijk op het land zetten zodat er nog geen 1 de baas is. Nou ben ik wel aan het kijken voor een ouderen kleine pony die mij kan ''helpen'' met de opvoeding!

paardjes hebben mazzel 
shetje zou kunnen maar die hebben in de zomer vaak last van de voeding in het gras en hoefbevangenheid dus kan je je handen vol aan hebben. Misschien iemand die een opa of oma weidePAARD aanbiedt op Marktplaats