Na 5,5 jaar tijd voor een afscheid

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Kaus

Na 5,5 jaar tijd voor een afscheid

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-17 18:46

Afbeelding

18 maart 2011 werd je naar ons toegebracht. Na jaren zeuren en bijna opgeven vroeg mijn moeder plots 'Hé, willen jullie een paard?' Mijn zus en ik konden ons geluk niet op. Natuurlijk wilden we dat! Mijn droom als 13-jarig pennymeisje kwam uit.

Uren lang internet afgespeurd, en toen tipte een toekomstig stalgenootje ons dat er een paard te koop stond dat erg goed bij ons paste. Een paar dagen later zijn we wezen kijken en een week later stond je op de trailer op weg naar je nieuwe plek. Als 4-jarig, groen paard kon je nieuwe leven beginnen.

Nu omgedoopt van Alona tot Choco kon ons avontuur van start. En wat hebben we veel beleefd. Van buitenritten tot dressuurproefjes tot hier en daar een sprongetje.

In 2013 vertrok mijn zus naar het buitenland. Toen kwam al jouw zorg op mij. Met z'n tweeën genoten we verder van voornamelijk de buitenritten en het springen.

In 2015 werd het tijd voor een bijrijder. School ging steeds meer tijd kosten en ik had minder tijd voor jou. We vonden een top bijrijder en ook jullie twee genoten van het buitenrijden en hobbelen in de bak. :D

In de zomer van 2016 verhuisde je naar een stal waar je 24/7 op het grasland kon staan. En daar maakte je gebruik van. Ahum... Dikkiedik werd je bijnaam. Maar de kilo's kwamen er niet af. Ik moest verhuizen voor mijn school en jij kon niet mee verhuizen. Al jouw kosten kwamen op mij en ik had de tijd en het geld niet meer. Met pijn in mijn hart zette ik je te koop. 'Wegens omstandigheden te koop aangeboden.'

Als snel stroomden de reacties binnen. Één reactie sprong er uit. Een 15-jarig meisje, op zoek naar een leuk, braaf paard. Ze zijn wezen kijken en enkele weken later hebben ze je opgehaald. Samen hebben we je op de trailer gezet, mijn zus en ik. De laadklep dicht, je nieuwe eigenaren stapten in de auto en daar vertrok je. Je nieuwe leven kon beginnen...

Mijn kleine, lieve meisje. Het gaat je goed. Wees lief voor je nieuwe eigenaresse zoals je lief was voor mij. Leer haar je streken doorhebben zoals je dat mij hebt geleerd. En leer haar met je soms zo humeurige zelf om te gaan zoals je dat mij hebt geleerd. En blijf vooral genieten van de buitenritten, nu samen met haar.
Mijn kleine, lieve meisje. Het gaat je goed.

Afbeelding

www.wrfotografie.nl

SparkYY_8

Re: Na 5,5 jaar tijd voor een afscheid

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 19:00

Mooi geschreven, jammer dat je niet meer voor haar kan zorgen maar ik denk wel een wijs besluit. Wellicht vind je in de toekomst wel weer de tijd en ruimte voor een nieuwe topper ;)

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 21:15

Sterkte, je zal haar nog wel gaan missen. Leuk dier!

nienkehelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 21:19

Jammer dat ze weg is maar, wellicht kun je haar ooit nog een keer gaan bezoeken bij haar nieuwe eigenaar.

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 21:28

De tranen sprongen in mn ogen, wat een onwijs lieve woorden. Ook voor de nieuwe eigenares!
Ik heb bewondering voor jou, vraag me niet precies waarom maar het is zo