Nu 2016 echt afgelopen is gaan wij ook een EJL maken!
Omdat het soms zo moeilijk kan zijn positieve dingen in het leven te zien! Ga ik proberen zo veel mogelijk positive vibe aan het topic te geven!
Januari
-Een top stage gelopen bij Wendy van Osch! Wat een evaring en wat was het gaaf! Ik ben Wendy Super dankbaar!
- Helemaal omgeschakeld van Engels naar Western.
- Een super goed huis gevonden voor Dainty. Jammer genoeg veel te veel paard voor mij, ik werd er bang van en er was geen klik. Gelukkig een top huisje gevonden!

Februari
-Eerste echte buitenrit met vreemde paarden op vreemd terrein voor Mallow!

Maart
-Eerste wedstrijd, 1ste in de Horsemanship!
-Verhuist van stal naar een tijdelijk plekje
-Sientje begin nu echt het western op te pakken : we nemen regelmatig een lesje!
-Mallow laten dekken

April
-Heaven staat op knappen!
-Mallow gescand en in één keer drachtig!!
-Mijn zusje mag voor het eerste op bixie wedstrijdje met Sientje
-Sientje jarig!!
22 jaar alweer!

Mei
-Paarden verhuist naar de huidige stal. (Net op tijd want een week later....)
-Eindelijk wordt ze geboren! Lot's Pleun!
-Mee gereden met een demo, met Sientje op de benefietdag van Paard in Nood spanje! En bij de loterij een reis naar Spanje gewonnen!

Juni
-De paarden hebben het heeeerlijk naar hun zin op de nieuwe stal! De rust is eindelijk weer terug!!

Juli
- Genieten van de zomer!
- Lotte rijd lekker met Sientje rond!
- Fotoshoot door mama, wat uiteindelijk ons stal logo is geworden !
- Mallow jarig!
5
- Na jaren dromen eindelijk weer een karretje gekocht om met Sientje te kunnen rijden !

Augustus
- Mallow mag een 1ste premie ophalen op de keuring!
- Ik ontmoet via Bokt, Tinker merrie Lizzy! Wat een geweldig beest! Zo mooi en uitdagend karakter maar zo enorm gevoelig! Toen ik haar eenmaal voor me had gewonnen, bleek het, het leukste paardje tot nu toe!
-Lekker pootje baden in de plas!

September
-Mallow beetje "bij"-trainen en voor het eerst alleen op pad. (Mams had niet zo veel tijd.)
-Birthday!
20

Oktober
- Stal logo is gemaakt en op de trailer geschildert !
- Genieten van de mooie dagen met karretje en pony! Want daar had ik jaren van gedroomd!
- De Wijchense paardenmarkt kwam weer voorbij. Ik was er al vroeg, net zo als vorig jaar..
(toen we Heaven mee naar huis namen).
En ook nu trok keer trok één paardje mijn aandacht.. Een beetje klem tussen de boom en zijn maatjes uit de zelfde kudde. Na tig x voorbij lopen, kon ik het niet laten :
Zijn trouwe ogen straalde rust en vertrouwen uit. Geweldig ! En zo kwam ook Malcom onze kudde versterken.

November
-Sientje was niet meer happy en na het bezoek van de smid, was het echt een beetje op.
Haar artrose was zich verder gaan ontwikkelen en zoals we bij Sientje altijd al wisten :
Sientje en ik hebben gewoon nog heel veel "bonus" tijd gekregen!
Nu wordt ze af en toe door mijn zusje en andere kindjes gereden en als ze een baldadige bui heeft stap ik zelf nog even op, maar gewoon lekker zonder zadel.
Niet meer omdat het "moet, maar omdat het kan". En dat bevalt haar prima! Ze is weer happy en geeft goed zelf aan wanneer ze wel of niet wil. (Als ze zin heeft, staat ze vooraan bij het hek te wachten en loopt uit zich zelf naar de poets plaats : alsof ze zegt ; Kom, we gaan een stukje rijden!)
-Ondertussen helpt Sientje nog altijd om Malcom mak te maken! Zoals ze altijd deed!
Want een moeder, tante, oma en oppas zal ze altijd blijven (en een goede ook!)!
Samenwerken met Sientje, zoals ik dat met haar kan, kan ik dat met geen ander!
-Afscheid genomen van Pleuntje, het was tijd voor een nieuwe baas, en gelukkig heeft goede vriendin heeft haar met open armen ontvangen!

December
- Mama had een creatieve bui! Op pad met de paarden en de camera!
- Na een jaar bij ons was het voor Heaven ook tijd voor een nieuwe baas! Helaas is de klik tussen mijn zusje en Heaven met rijden nooit helemaal 100 % gegroeid. (2 stappen vooruit, 1,5 terug en soms zelfs 2
)
Heaven mag van haar pensioentje gaan genieten bij Sandra (@SandravdB)!

Ik sluit 2016 af, veel bereikt, dingen gedaan waar ik spijt van heb en dingen waar ik heel trots op ben! Het was zowel persoonlijk als met de paarden, kei en kei werken, boxen tegen alles en iedereen. Maar we hebben het overleefd!
En toen was het 2017.. Op naar een gezond en gelukkig jaar!
Omdat het soms zo moeilijk kan zijn positieve dingen in het leven te zien! Ga ik proberen zo veel mogelijk positive vibe aan het topic te geven!
Januari
-Een top stage gelopen bij Wendy van Osch! Wat een evaring en wat was het gaaf! Ik ben Wendy Super dankbaar!
- Helemaal omgeschakeld van Engels naar Western.
- Een super goed huis gevonden voor Dainty. Jammer genoeg veel te veel paard voor mij, ik werd er bang van en er was geen klik. Gelukkig een top huisje gevonden!

Februari
-Eerste echte buitenrit met vreemde paarden op vreemd terrein voor Mallow!

Maart
-Eerste wedstrijd, 1ste in de Horsemanship!
-Verhuist van stal naar een tijdelijk plekje
-Sientje begin nu echt het western op te pakken : we nemen regelmatig een lesje!
-Mallow laten dekken

April
-Heaven staat op knappen!
-Mallow gescand en in één keer drachtig!!
-Mijn zusje mag voor het eerste op bixie wedstrijdje met Sientje
-Sientje jarig!!
22 jaar alweer!
Mei
-Paarden verhuist naar de huidige stal. (Net op tijd want een week later....)
-Eindelijk wordt ze geboren! Lot's Pleun!
-Mee gereden met een demo, met Sientje op de benefietdag van Paard in Nood spanje! En bij de loterij een reis naar Spanje gewonnen!

Juni
-De paarden hebben het heeeerlijk naar hun zin op de nieuwe stal! De rust is eindelijk weer terug!!

Juli
- Genieten van de zomer!
- Lotte rijd lekker met Sientje rond!
- Fotoshoot door mama, wat uiteindelijk ons stal logo is geworden !
- Mallow jarig!
5
- Na jaren dromen eindelijk weer een karretje gekocht om met Sientje te kunnen rijden !

Augustus
- Mallow mag een 1ste premie ophalen op de keuring!
- Ik ontmoet via Bokt, Tinker merrie Lizzy! Wat een geweldig beest! Zo mooi en uitdagend karakter maar zo enorm gevoelig! Toen ik haar eenmaal voor me had gewonnen, bleek het, het leukste paardje tot nu toe!
-Lekker pootje baden in de plas!

September
-Mallow beetje "bij"-trainen en voor het eerst alleen op pad. (Mams had niet zo veel tijd.)
-Birthday!
20

Oktober
- Stal logo is gemaakt en op de trailer geschildert !
- Genieten van de mooie dagen met karretje en pony! Want daar had ik jaren van gedroomd!
- De Wijchense paardenmarkt kwam weer voorbij. Ik was er al vroeg, net zo als vorig jaar..
(toen we Heaven mee naar huis namen).
En ook nu trok keer trok één paardje mijn aandacht.. Een beetje klem tussen de boom en zijn maatjes uit de zelfde kudde. Na tig x voorbij lopen, kon ik het niet laten :
Zijn trouwe ogen straalde rust en vertrouwen uit. Geweldig ! En zo kwam ook Malcom onze kudde versterken.

November
-Sientje was niet meer happy en na het bezoek van de smid, was het echt een beetje op.
Haar artrose was zich verder gaan ontwikkelen en zoals we bij Sientje altijd al wisten :
Sientje en ik hebben gewoon nog heel veel "bonus" tijd gekregen!
Nu wordt ze af en toe door mijn zusje en andere kindjes gereden en als ze een baldadige bui heeft stap ik zelf nog even op, maar gewoon lekker zonder zadel.
Niet meer omdat het "moet, maar omdat het kan". En dat bevalt haar prima! Ze is weer happy en geeft goed zelf aan wanneer ze wel of niet wil. (Als ze zin heeft, staat ze vooraan bij het hek te wachten en loopt uit zich zelf naar de poets plaats : alsof ze zegt ; Kom, we gaan een stukje rijden!)
-Ondertussen helpt Sientje nog altijd om Malcom mak te maken! Zoals ze altijd deed!
Want een moeder, tante, oma en oppas zal ze altijd blijven (en een goede ook!)!
Samenwerken met Sientje, zoals ik dat met haar kan, kan ik dat met geen ander!
-Afscheid genomen van Pleuntje, het was tijd voor een nieuwe baas, en gelukkig heeft goede vriendin heeft haar met open armen ontvangen!

December
- Mama had een creatieve bui! Op pad met de paarden en de camera!
- Na een jaar bij ons was het voor Heaven ook tijd voor een nieuwe baas! Helaas is de klik tussen mijn zusje en Heaven met rijden nooit helemaal 100 % gegroeid. (2 stappen vooruit, 1,5 terug en soms zelfs 2
) Heaven mag van haar pensioentje gaan genieten bij Sandra (@SandravdB)!

Ik sluit 2016 af, veel bereikt, dingen gedaan waar ik spijt van heb en dingen waar ik heel trots op ben! Het was zowel persoonlijk als met de paarden, kei en kei werken, boxen tegen alles en iedereen. Maar we hebben het overleefd!
En toen was het 2017.. Op naar een gezond en gelukkig jaar!