2016 was dubbel en we hebben wel het een en ander doorstaan, maar alles heeft er wel voor gezorgd dat we juist nog meer genieten van alle (kleine) momenten!
Wiet ging 2016 knallend in. Op 1 januari even alle vuurwerk-stress eruit bokken! Achteraf een van de laatste keren zo spelend door de bak, want eigenlijk mag ze dat nu niet meer
Wat kan ze lekker flippen

We begonnen het jaar daarna al snel met de kliniek bezoekjes. Ik had ons laten doorsturen ivm haar luchtwegproblemen. Ze klonk thuis schoon, maar haar ademhaling was niet meer wat ik van haar gewend was qua geluid na de laatste luchtweginfectie. En dus stonden we 7 januari in Utrecht.

Wat ik al vermoedde werd in Utrecht duidelijk. Ook hier klonk ze met beluisteren schoon, maar de endoscopie & balspoeling gaven een heel ander beeld. Met een tas vol medicatie richting huis en kijken hoe ze daar op zou reageren.
We begonnen met puffen. Het heeft wat voeten in de aarde gekost, maar uiteindelijk liet ze het braaf toe. In ieder geval als ik het deed, uit handen geven kon ik niet.... Ik ben maanden 2x daags naar stal gegaan om de medicatie toe te dienen. Best wel vermoeiend soms (zo vroeg voor je werk) maar je doet het met liefde. En stiekem? Eenmaal op stal wakker worden met je vosjes is ook wel een goed begin van de dag
https://c4.staticflickr.com/1/302/31733 ... 6e72_z.jpg
Ondertussen hooi omgooien naar voordroog. Pony ook blij

En per direct 24/7 buiten. Mijn pa heeft lief een afdakje gemaakt, maar tot op de dag van vandaag wilt ze er niet onder
https://c6.staticflickr.com/1/618/31850 ... 2716_z.jpg
Ondertussen mochten we wel gewoon in beweging blijven. Niet top sport, en weinig draf, maar wel in beweging. Ofwel oma stapritjes buiten en heel licht bakwerk. Door alle medicatie/onderzoeken merkte ik wel achteruit gang, dus we deden flink wat stappen terug. Nou ja, met alleen stapritjes kunnen wij ook blij zijn, altijd genieten!!

Maandelijks op controle knapte ze niets op, en zodoende heb ik haar in april achtergelaten bij de kliniek waar ze 3 weken heeft gestaan.
Ik weet dat ik niet mag zeuren, ze stond er niet vanwege iets levensbedreigends. Maar wat was dat een moeilijke periode voor mij. Verschrikkelijk om haar niet thuis te hebben, niets in handen te hebben, en dat ze zo'n eind weg stond. Elke dag op en neer gereden voor dat ene halfuurtje in de avond om bij haar te zijn.

Gelukkig heb ik mijn pony die mij thuis blij hield
Altijd blij, altijd murmelend, echt een goede zakdoek

Na 3 weken was ze veel schoner en mocht ze naar huis!!

Lekker het land op, en bijkomen

Ondertussen een vernevelaar voor thuis aangeschaft. Helaas kon Wiet er niet aan wennen en ligt hij sinds augustus werkloos in de kast... Moeilijke keuze, omdat het haar beter / stabiel zou moeten houden. Maar niet ten koste van het humeur van mijn paard. Het was een leuk idee, wie weet over een tijdje?
https://c6.staticflickr.com/1/414/31850 ... e05c_z.jpg
Maar niet alleen maar minpuntjes dit jaar hoor!! Ondanks alle vele kilometers gemaakt! Na in mei een paardenweekendje weg te zijn geweest zonder paard konden we in juli toch samen op vakantie. Veel kilometers gemaakt, wat was ze blij en wat was het heerlijk! Geen op tempo ritten als de afgelopen jaren, maar daardoor niet minder genoten. Misschien geniet je juist meer van de mooie omgevingen in oma tempo

Hoogtepuntje van de vakantie. Tijdens een mooie zonsondergang zonder zadel op je paard klimmen en samen van het prachtige uitzicht en mooie zonsondergang genieten
Gouden vos!! 
Maanden 2x daags medicatie geven heeft zijn voordelen. De vroege ochtenden in de ochtend mist zo begroet worden
Een beter begin van de dag kan je je niet wensen! 
In september de laatste controle gedaan. Helaas was ze ondanks enkel weidegang toch weer achteruit gegaan en zijn we eigenlijk 'klaar' met behandelen. En nu? Hopen dat ze nog lang stabiel blijft en ondertussen genieten van alles wat we samen kunnen en doen!
Met de staldag in oktober hebben we gewoon met een TREC les mee gedaan. Ook weer na 2 jaar een sprongetje gewaagd, maar hierin moest ze wel afgeremd worden want ze werd nogal uh enthousiast

In november eindelijk weer naar het strand. Na weken droogte goot het de hele dag
Gelukkig waren de weergoden goed gezind en hebben we het toch droog gehouden. Wat een prachtige luchten! https://c2.staticflickr.com/1/508/31040 ... 47e0_z.jpg

Hele koude tenen kweken in de polder

Ondertussen zijn we tegen verwachting in toch aan het opbouwen en de drafstukken aan het uitbouwen wat super goed gaat! Ze krijgt meer uithoudingsvermogen weer en ze blijft steeds beter qua ademhaling. Momenteel doe ik weer meer met haar dan ik dacht dat we zouden kunnen, super blij mee
We sluiten het jaar dus beter af dan ik begin dit jaar dacht! We bouwen lekker op, genieten van alles samen en ik zie wel wat 2017 mij gaat brengen met mijn vossen toppers!!
, rooster erom heen is omdat mnr graag hooi ernaast gooit, hooi ernaast zit een emmer onder dat dat vast uitlekt en voor de nacht krijgt
.
Zo'n opvallende mooie verschijning