Januari
Ik kwam aan in NL na bijna 2 jaar in Amerika gewoond te hebben..... Paardlief 1 (Jill, Solid Paint merrie) stond nog in de VS en in quarantaine en dus wilde ik op tijd in NL zijn en al n beetje gesetteld zijn voordat zij aan zou komen. Ze zou pas begin Februari aankomen in NL dus had ik even de tijd om op haar nieuwe stal te gaan kijken, zelf van mn jetlag af zien te komen en terug wennen aan de typisch Nederlandse dingen want dat bleek toch wel even n klein puntje te zijn

Niet veel gedaan op paardengebied dus

Februari
YEAH! Eindelijk was de dag daar! Mijn meisje, mijn alles zou EINDELIJK aankomen in Nederland! Ik kon niet wachten tot ik haar weer zou zien!
Dit alles duurde iets langer dan verwacht was en mn dametje kwam pas rond 17.30u aan bij stal maar het was het wachten meer dan waard! Alles was goed gegaan tijdens de vlucht en ik kon mijn poppetje weer in mn armen sluiten!

mijn dametje, pas 10min uit de vrachtwagen maar mocht toch meteen even dr beentjes strekken.... zo kon ik ook meteen haar buik checken want daar zat n very important package in!
Maart
Jill genoot van haar zwangerschapsverlof..... Eind deze maand was ze uitgerekend en aangezien we toch niets deden behalve knuffelen, spelen en veel bij elkaar zijn besloot ik om mn bijna 5 jarige palomino ruin genaamd Dazzle Me CL ook maar eens naar "huis" te halen. Zo kon ik rustigaan met hem aan de gang terwijl we geduldig *ahum!* op de kleine kruimel van Jilly wachtte.....
N wat oudere foto omdat ik geen mooie foto van hem heb rond deze tijd....

Jill liep er ondertussen zo bij:

[KS-MK] Jillybeebje 2016
En toen werd het 19 Maart..... En werd mijn lange wachten beloont met de geboorte van dit ontzettend mooie en ow zo bijzondere mannetje:

[KS-ITP] A DOLLAR FOR A ROSE says hi!
April
Heel veel in de weide rondgehangen en genoten van mijn meisje en haar knappe zoon!
[KS-ITP] De 1e 6 weken van A DOLLAR FOR A ROSE aka Gentle [APHA]
Dazzle rustigaan verder opgepakt en n hele lelijke snoekduik gemaakt waardoor ik besloten heb om hem niet meer zelf te gaan rijden, ik wil mn rug enigzins heel houden en verder gaan in de western met Jilly
Gentle (Officiele naam A Dollar For A Rose) groeide mooi door en werd steeds gaver!

En ook Dazzle ging er steeds mooier uitzien!

Mei
Tijd om weer aan de slag te gaan met mams.... of althans, dat was het idee

[KS-ITP] DG Dry Jill & A Dollar For A Rose aan het werk ;)
Zowel mams als Gentle dachten daar anders over en zorgde ervoor dat ik gewoon even niet veel meer kon, trap op mn hand gehad waardoor ik enkele weken uitgereden was.
Juni
EINDELIJK weer aan het rijden! Wel met de kleine erbij maar goed.....
En deze maand stond er iets leuks op de planning!
Jill, Gentle en ik mochten model staan bij een workshop fotografie van Arnd Bronkhorst!
Dit is 1 vd foto's die er op die dag gemaakt zijn:

Juli
Bijrijder gevonden voor Dazzle... Hem verhuisd naar een andere stal en toen ging mn bijrijdster op vakantie..... Oke, wat doe je dan????
Nou dan stap je toch maar zelf op!
Heb heerlijk n paar weken zelf gereden en hoe meer we samen reden, hoe meer ik het gevoel kreeg dat t wel allemaal goed zou gaan komen....
Echter was het al wel duidelijk dat Dazzle voor de verkoop zou zijn, ik wilde echt niet meer totaal engels gaan rijden en hij is gewoonweg veel te goed om om te scholen naar de western.

Augustus
Verder trainen met Jill want ik wilde zodra Gentle gespeend was weer aan de slag met trainingen volgen en we moesten wel klaar zijn om onze 1e clinic bij Rieky Young te volgen....
Dazzle terug naar huis gehaald en geregeld dat iemand van stal m zolang ging rijden.
September
Tijd dat Gentle op zijn eigen beentjes ging staan!
Hij mag lekker genieten in de Eifelopfok!
Bye Bye mannetje! Tot snel!

September was ook de maand van onze 1e clinic bij Rieky.... Heb er maar 1 woord voor: WOW!!!!
Wat hebben we een lol gehad en wat hebben we veel geleerd!
Hier het topic:
[WN-ITP] Onze 1e clinic in NL bij Rieky Young....
en uiteraard 1 foto

Oktober
Wat foto's ontvangen van de opfok, n 2e clinic gereden en weer heel veel geleerd!
Verder druk geweest met het zoeken naar een huis voor onszelf en aan het dubben geweest over Dazzle.... Die moest nl onder het mes wegens 2 botfragmenten in zijn kogel, opgelopen door een trauma van buitenaf en gelukkig operabel dus dat maar gedaan. Op naar de 9 weken revalidatie (3 weken volledige boxrust, 6 weken stappen)
En Jilly, die vond alles best en was op haar best!!!!

November
Dazzle op boxrust, wij druk bezig met huis in orde maken en dus even geen tot nauwelijks paarden nieuws deze maand.
We hebben met Gentle meegedaan aan de bokt hengstveulen verkiezing waar hij Zilveren boktveulen is geworden!
Best wel trots op mn mannetje!

December
Alweer de laatste maand van het jaar!
Drukke tijd gehad maar wel heel erg leuk!
Geen tijd gehad om Jill verder op te pakken maar ach, 2017 staat voor de deur en dan gaan we gewoon verder met trainen en knallen!
Met n beetje mazzel mag Jill weer dragend worden (nog niet 100% zeker!), Dazzle mag alweer bijna gaan opbouwen en Gentle vermaakt zich prima in de Eifelopfok!
Vandaag naar hem toe geweest dus als laatste foto n foto van mijn mannetje zoals hij er nu uitziet....

Wij wensen iedereen een hele fijne jaarwisseling toe en al het goeds voor 2017!