Een jaar lang met Jessy

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Binkie_Eline

Een jaar lang met Jessy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-12-16 20:42

Hoi allemaal!

Ik verzorg Jessy nu alweer bijna 1,5 jaar en we zijn samen ontzettend veel vooruit gegaan. Ik kan heel erg veel van haar leren en samen komen we steeds een stapje verder. Ik durfde vorig jaar niet meer met haar naar buiten, omdat ze een keer heel erg geschrokken was van een hond en ik was bang dat ze vaker zou schrikken en dat ik haar dan niet meer kon houden. In 2016 zijn we weer naar buiten geweest, ze stond stil en iedere zaterdag wandelde ik met haar buiten.

Afbeelding

Ze was zo ontzettend lief en het vertrouwen groeide. Soms lag ze nog te slapen toen ik aankwam.

Afbeelding

Op Het Dag van het Aangespannen Paard had ik een nieuw halster voor haar gekocht, en die moest natuurlijk ook meteen op de foto.

Afbeelding

Afbeelding

Tot aan de zomervakantie bleven we vooral veel wandelen en werd ze rustig aan weer bijgereden. Eind augustus hadden we een open dag van equine.com op de manege, waar ik zelf een soort van cursus met haar had.

Afbeelding

Begin september hadden we een kleine fotoshoot met zonsondergang.

Afbeelding

Afbeelding

En ja, ze werd natuurlijk weer opgepakt. Ik wilde niks liever dan een keer op haar rijden. Hoefde niet fanatiek, maar gewoon voor het gevoel. 17 september was het dan zover.

Afbeelding

Omdat ze nog geen hele goede conditie had was ze na het rijden behoorlijk nat. En wat doe je dan? Lekker rollen in het zand!

Afbeelding

Daarna met de 2 liefste pony's op de foto geweest!

Afbeelding

Jessy staat bekend om haar tong, die ze standaard uitsteekt als ze iets lekkers heeft gekregen. Dus die tong moest ook op de foto!

Afbeelding

Omdat de wedstrijd er bijna aankwam en ik, eigenwijs als ik was, Jessy had opgeschreven voor de wedstrijd, wilde ik toch nog even oefenen.

Afbeelding

En de dag daarna hadden we wedstrijd!

Afbeelding

Met 217 punten in de F7 gaan we het de volgende keer gewoon nog een keer doen!

Afgelopen donderdag trof ik haar slapend in de stal aan, en dan moet je toch maar eventjes knuffelen <3

Afbeelding

Ze vond de kerstmuts niet heel geweldig, dus daarom nog een foto van vorig jaar!

Afbeelding

Ik wens iedereen nog fijne kerstdagen en een gelukkig nieuw jaar!