2016: een jaar vol veranderingen...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

neleehx

2016: een jaar vol veranderingen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-16 21:21

Hoii allemaal!

2016 loopt stilaan op z'n einde.. Ik zei eind 2015 dan 2016 'ons jaar ging worden (:')) en dat was het ook wel! Maar aangezien het toch ook wel een heel moeilijk, maar tegelijk een enorm leerrijk en 'overwinnend' jaar is geweest, wil ik toch even een overzichtje maken :D

Cheyenne is een BWP'er van 8 jaar en is een héél enthousiaste Vrijheidsdressuur'der, maar ook een lekkere allrounder: springen, dressuur, grondwerk.. Superpaard :D

Januari
In januari was ik hard aan het trainen. Het rijden ging de goede kant op, we begrepen elkaar beter en beter.. Tot ik, door een heel stomme val, niet meer kon rijden voor een tijdje :=

Een foto van enkele dagen voor mijn val.. Mevrouw de sterrenkijkster begon eindelijk netjes te zakken met haar hoofd :)
Afbeelding

Februari
In februari kon ik helaas nog steeds niet rijden wegens die val van midden januari. Dan maar gewoon lekker VD'en en GW'en!

Zoek de zeven verschillen :Y)
Afbeelding

Loswerk ging ook steeds beter :D
Afbeelding

Maart
In maart kon ik weer normaal rijden. Het ging beter dan verwacht na het lange stilstaan!

Stoelzit, I know :+
Afbeelding

April
In deze maand hebben onze eerste buitenrit sinds laaaaaaaaange tijd weer gedaan ^^
Afbeelding

We hebben ook een Shiatsu-cursus gevolgd, samen met Cassandra, loveskiara hier op Bokt :D Uitkomst: Cheyenne vindt alles oké en heeft nergens last van :+

Mei
In mei is Cheyenne jarig! En dat moest gevierd worden met een kroontje :}
Afbeelding

Juni
Deze maand is er niks speciaals gebeurd. Had examens en veel deadlines, dus was een rustig maandje :)

Juli
Juli was een heel speciale maand. Een storm die vond dat twee bomen, een dak, en een schuilhutje niet mooi waren... Dressuurwedstrijd... En ein-de-lijk!! liet mijn merrie mij toe wanneer ze neerlag.. <3

- De wedstrijd.. Ging niet bepaald top :} Laten we het daarop houden :')
Afbeelding

<3 <3
Afbeelding

Augustus
In augustus besloot ik gek te gaan doen. Héél gek.
Ze luisterde niet goed toen ik de nekring kocht. Een jaar later, augustus 2016, toch nog eens geprobeerd. En na vijf minuten ging het hoofdstel uit! *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Al was augustus ook niet een heel fijne maand...

September
Na augustus waren er een hoop veranderingen op til. De stalling waar we stonden was niet meer geschikt voor ons. Regels die aangepast werden van vandaag op morgen, geen integratie in de vriendengroep (ondanks we hier 1.5 jaar hebben gestaan) en helaas nooit een complimentje of een goed woordje, ondanks ik dit regelmatig bij hun deed.
Hierdoor viel de beslissing om van stalling te veranderen. Hier waren veel voordelen: binnenpiste, buitenpiste, ruime stal, poestplaats, wasplaats, zadelkast, haar eigen gras-groene weide, top sfeer, .. Helemaal geweldig! Helaas was het ipv twee minuutjes rijden, een kwartier rijden van ons huis af :=

Op 26 september zijn we verhuisd.

Nog een groot voordeel: prachtig plekje voor blackfoto's! :Y)
Afbeelding

En haar weide heeft prachtig uitzicht! En als t mistig is, komen daar soms wel leuke foto's uit :D
Afbeelding

Oktober
In september ben ik jarig. Ik kreeg van een heel goede vriendin van me een prachtige frontriem :D Alleen die op de foto krijgen is vrij moeilijk met een nieuwsgierig paard :}
Afbeelding

November
In november kwam het besef dat ze toch flink wat kilo's kwijt was := Foto's proberen te vergelijken..
Afbeelding

December
Op 20 december 2016 was het zover: Cheyenne was officieel 3 jaar van mij! Vieren met wat ballonnetjes en een extra appel natuurlijk :D
Afbeelding

Sinds we van stalling verhuisd zijn, is Cheyenne een heel ander paard geworden. Veel kalmer, fijner om mee te werken en ze doet zooooo extreem hard haar best! Kon me geen betere vriendin wensen <3

Hiermee sluit ik mijn 2016 af. Hopend op een even fantastisch 2017 :D

:wave:
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 26-12-16 11:47, in het totaal 4 keer bewerkt
Reden: Tag uit titel verwijderd

Maflinger_S

Re: Veel veranderingen in 2016...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 21:28

Mooi en leuk overzicht. Zo te zien zijn jullie dit jaar inderdaad veel meer een team geworden en Cheyenne ziet er goed en tevreden uit. Dat 2017 ook maar een mooi jaar voor jullie mag worden!

woepsie90

Re: 2016: een jaar vol veranderingen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 21:32

Wat ziet dat vd er gaaf uit! En met je nekring, knap hoor. Leuke merrie en leuk overzicht +:)+

neleehx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-16 21:33

Maflinger_S schreef:
Mooi en leuk overzicht. Zo te zien zijn jullie dit jaar inderdaad veel meer een team geworden en Cheyenne ziet er goed en tevreden uit. Dat 2017 ook maar een mooi jaar voor jullie mag worden!

Dankjewel! Van een kopschuw en moeilijk te werken paard, naar een knuffelbeer die alles toelaat.. <3 (word steeds verliefder als ik er aan denk haha :p )

Voor jou ook een fantastisch 2017 gewenst!

woepsie90 schreef:
Wat ziet dat vd er gaaf uit! En met je nekring, knap hoor. Leuke merrie en leuk overzicht +:)+

Dankjewel :D Ze kan ondertussen al zooooo veel, en is op de nieuwe manege populair.. iedereen kent haar als het 'kunstjespaard' :') Ben helemaal trots op haar :)

CaVaLaPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 21:35

Wat een super gaaf overzicht! Jullie zijn echt zo gegroeid in 1 jaar tijd. Dat besef ik pas na het zien van zo'n overzicht, ook al spreek ik je bijna dagelijks en krijg ik zo goed als alles bijna meteen te horen.
Laatste tijd lijkt het nogal vanzelfsprekend dat er weer iets super goed gegaan is, terwijl dat begin dit jaar eigenlijk nog niet zo vanzelfsprekend was. Maar dat is een positief teken. Verandering van stal was in dit geval echt een super stap! Niet alleen hoe Cheyenne is veranderd, maar ook hoe jullie benaderd worden! Wie weet dat in 2017 ook een meeting van onze toppaardjes gaat plaatsvinden :D

neleehx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-16 21:38

loveskiara schreef:
Wat een super gaaf overzicht! Jullie zijn echt zo gegroeid in 1 jaar tijd. Dat besef ik pas na het zien van zo'n overzicht, ook al spreek ik je bijna dagelijks en krijg ik zo goed als alles bijna meteen te horen.
Laatste tijd lijkt het nogal vanzelfsprekend dat er weer iets super goed gegaan is, terwijl dat begin dit jaar eigenlijk nog niet zo vanzelfsprekend was. Maar dat is een positief teken. Verandering van stal was in dit geval echt een super stap! Niet alleen hoe Cheyenne is veranderd, maar ook hoe jullie benaderd worden! Wie weet dat in 2017 ook een meeting van onze toppaardjes gaat plaatsvinden :D

Inderdaad! Heb echt lang nagedacht over de overstap, maar heb nog geen enkele seconde spijt gehad ervan :D
Had trouwens te weinig plek om wat foto's van toen je hier was erin te zetten :') Heb zo veel foto's :')

Hopelijk! Ben benieuw hoe Cheyenne op Boelie (en hopelijk tegen dan ook) Amigo gaat reageren! Evi gaat ook blij zijn haar eens te zien denk ik :) En Fame is Cheyenne 2.0, dus hoop dat dat goed komt :')

SparklingApp

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 21:41

Leuk overzicht!
Leuk om jullie groei zo te zien en het vertrouwen. :)
En fijn dat de keuze om te verhuizen goed is geweest, hoop dat jullie ook een heel mooi 2017 tegemoet gaan!

CaVaLaPhoto

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-16 21:45

neleehx schreef:
loveskiara schreef:

Inderdaad! Heb echt lang nagedacht over de overstap, maar heb nog geen enkele seconde spijt gehad ervan :D
Had trouwens te weinig plek om wat foto's van toen je hier was erin te zetten :') Heb zo veel foto's :')

Hopelijk! Ben benieuw hoe Cheyenne op Boelie (en hopelijk tegen dan ook) Amigo gaat reageren! Evi gaat ook blij zijn haar eens te zien denk ik :) En Fame is Cheyenne 2.0, dus hoop dat dat goed komt :')

Scheelt dat we in de zomer hier ook nog een weiland weer terug beschikbaar hebben :)) Dan hoeven ze niet met z'n vijven in een paddock van 20 bij 30 :P
En ik vergeef het je dat je geen foto's van mij er bij gezet hebt. Voor mijn idee heb ik ook weinig gemaakt dit jaar :P

neleehx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-12-16 21:49

SparklingApp schreef:
Leuk overzicht!
Leuk om jullie groei zo te zien en het vertrouwen. :)
En fijn dat de keuze om te verhuizen goed is geweest, hoop dat jullie ook een heel mooi 2017 tegemoet gaan!

Het is echt fantastisch.. Bedenk me de laatste tijd ook vaak, als ik op haar voorhoofd ofzo aai (ze was kopschuw), van 'dit had ik vorig jaar écht niet moeten proberen.' Heeft me wel bloed, zweet en (heel veel) tranen gekost. Maar het resultaat mag er wel zijn, denk ik :D

loveskiara schreef:
neleehx schreef:

Scheelt dat we in de zomer hier ook nog een weiland weer terug beschikbaar hebben :)) Dan hoeven ze niet met z'n vijven in een paddock van 20 bij 30 :P
En ik vergeef het je dat je geen foto's van mij er bij gezet hebt. Voor mijn idee heb ik ook weinig gemaakt dit jaar :P

Ja, maar het weer was ook wel echt erg :} Dan regen, dan te heet, dan dit en dan dat :} Hebben nauwelijks wat met haar gedaan dit jaar. Net zoals bij Boelie.. Beetje GW en bitloos rijden :) Meer niet eigenlijk.. Is een teken dat je dringend terug moet komen! :p

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: [2016: een jaar vol veranderingen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-16 11:46

ITP ---> EJL-ITP

yenopi

Re: 2016: een jaar vol veranderingen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 08:17

Wat een mooi overzicht, je hebt een prachtig en bijzonder paard ! Wat een mooie band hebben jullie samen !

neleehx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-16 09:40

yenopi schreef:
Wat een mooi overzicht, je hebt een prachtig en bijzonder paard ! Wat een mooie band hebben jullie samen !

Dankjewel <3

esther_X_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-16 17:06

Wat een leuk overzicht! Mooi paard heb je onder je kont hoor!

neleehx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-16 19:05

esther_X_ schreef:
Wat een leuk overzicht! Mooi paard heb je onder je kont hoor!

Dankjewel! :D Heeft bloed, zweet en (heel veel) tranen gekost om haar zo te krijgen, maar had het niet anders gewild <3