Het leek mij leuk om eindelijk weer eens een topic aan te maken. En wat voor één! 2016 Was toch wel een jaar met een gouden randje voor mij en de paarden.
2015 Kon ik niet echt een stempel op drukken, geen denderend jaar maar ook geen rot jaar. Mijn eigen merrie Venthe (Numero Uno x Garant) ging met pieken en dalen.. We reden uiteindelijk in het M springen maar de ene keer waren we foutloos en de andere keer werden we uitgebeld. De knoop door gehakt om haar te laten dekken, om mijn grote penny droom te verwezenlijken: een veulentje van mijn eigen topper als opvolging!
Venthe heb ik namelijk al vanaf dat ze 3 jaar is (nu inmiddels alweer 14) en we hebben ALLES samen gedaan. Ik kwam namelijk van de manegepony's af toen ik haar kreeg en ze was zelf nog maar net zadelmak. We zijn samen gegroeid van niks naar M2 dressuur, M springen en B eventing. Mooie dingen gewonnen en zelfs op jumping Amsterdam mogen rijden. Maarja ze werd ook ouder en ze had nog nooit eerder een veulentje gehad dus de tijd begon wel te dringen. Dus haar laten dekken in 2015 door Arezzo VDL, in 2016 verwachten wij dus een veulentje.
Helaas kreeg ze tijdens haar dracht een blessure (lichte peesblessure) waardoor er tijdens haar dracht weinig gereden werd.
In het begin van 2016 werd er dan ook veel gewandeld, geknuffeld en veeeeeel buikfoto's gemaakt

Mijn vriend heeft zijn eigen spring/handelsstal en in maart gingen wij met onze 2,5 jarige hengst (Quasimodo van de Molendreef x Indorado) naar de hengstenkeuring van Zangersheide. Hier sprong hij geweldig en werd dan ook goed gekeurd als dekhengst!

Bij mijn vriend op stal kon ik zoveel jonge paarden rijden als ik maar wilde. Maar ik miste het om op concours te gaan... Mijn vriend besloot daarom om in april een 10 jarige merrie voor mij te kopen waar ik lekker veel ervaring mee op kon doen op concours. Een merrie met een handleiding van hier tot tokio maar met springen altijd zin. Tijdens de week dat ik haar op proef had zijn we samen achterover geklapt en eindigde ik met een hersenschudding op de bank. Toch besloten om met haar verder te gaan. Het gaat met vallen en opstaan (letterlijk) maar qua springen kan ik zoveel van haar leren. Beau (Nassau x Ulft) is een echte merrie met een duidelijke eigen wil, ik moet haar altijd aan mijn kant houden. Als ik over de grens heen ga dan gaat het mis. Het is puzzelen met rijden maar het gaat steeds beter!

In april werd ook het eerste veulentje geboren uit een merrie van mijn vriend. (Denzel van het Meulenhof x Van Gogh x Cornet Obelensky). De bevalling ging niet van zelf dus ik werd een beetje zenuwachtig voor mijn eigen merrie.

In mei werd het tweede veulentje geboren van mijn vriend (Elvis ter Putte x Cantos).

Op 21 juni, 11 dagen over tijd, werd dan eindelijk het veulentje van mijn eigen merrie geboren! Helemaal volgens het boekje en wat was Venthe verliefd op haar kind

In juli reed ik met Beau de regiokampioenschappen van Utrecht in de klasse B springen. Nooit gedacht, nooit gehoopt maar we werden gewoon Regiokampioen!! Ons ticket voor de hippiade was binnen!

In juli kwam ook Christa Merk langs om mijn 2 pareltjes op de gevoelige plaat vast te leggen

En toen kwam de grote dag... De hippiade in Ermelo. God wat was ik zenuwachtig!! Ik dacht; of Beau doet het super of we breken de tent af daar. Want bij Beau is altijd maar net hoe haar pet staat die dag. Nou haar pet stond goed, en hoe!! Op 2 september 2016 werden wij gewoon NEDERLANDSKAMPIOEN in de klasse B springen. Wat veel lieve reacties heb ik gekregen. Wat was ik blij, trots, verbaasd en nog zoveel meer. Ik geniet nog altijd van dat mooie moment!

Inmiddels is Lenthe gespeend en staat ze met 2 vriendinnetjes in de opfok. Ze groeit als kool en is mega bijdehand!

Venthe heb ik eindelijk weer onder het zadel en is helemaal de oude. Vorige week heb ik haar weer voor het eerst in 1,5 jaar tijd weer mee gehad op concours, een rondje B HC. Wie weet wat we in 2017 nog weer allemaal kunnen behalen.

En Beau loopt nu met mij in het L. Wat super gaat! Alleen moet ik nog even oefenen op barrage rijden want ik rij altijd verkeerd
De dressuur gaat steeds beter dus wie weet durven we ons ook nog wel tussen de witte hekjes te vertonen?
Dat was mijn 2016 in de paarden en volgens mij kan ik met recht zeggen: een jaar met een gouden randje!! Benieuwd wat 2017 ons nog meer gaat brengen

Iedereen hele fijn feestdagen en een spetterend en sportief 2017 gewenst!!!
En wat een knappe paarden allemaal!