Wat een jaar was het! Een jaar met onwijs mooie ups (we hebben op Horse event en Equiday mogen staan
), maar voor mij (persoonlijk qua gezondheid) ook heel wat downs. Gelukkig heb ik Blacky die mij door de downs heen sleept! Wij hebben dit jaar zo'n onwijs tof jaar gehad dat ook ik graag een overzichtje van ons jaar wilde plaatsen!Januari / Februari / Maart
Begin dit jaar heb ik mij voornamelijk gestort op veel grondwerk en conditie opbouwen (zowel ik als pony zelf). Heel veel tijd bij haar doorgebracht en dit bracht ons dichter bij elkaar. We hebben ook weer eens wat agility training opgepakt. Helaas heb ik uit deze maanden eigenlijk geen beeldmateriaal.
April / Mei
Deze maanden de vrijheidsdressuur steeds meer opgepakt en hebben we foto's gemaakt bij de prachtige bloesem die in bloei stond!

Juni
In deze maand heb ik me eindelijk ingeschreven bij de Horse agility club, want na ruim 2 jaar de sport al te beoefenen is het ook heel leuk om mee te gaan doen aan wedstrijden. Zodoende deze maand ook mijn 1e parcours gedaan.
Ook zijn we deze maand voor het eerst sinds ze bij mij is gaan zwemmen (had ze ook nog nooit echt gedaan). En dat hebben we vastgelegd met een action cam, waar een leuk filmpje uit is gekomen! En tja... het is nou eenmaal een beetje een gek paard, zodra ze in contact met water komt stort ze neer en moet ze eerst 12x rollen er is niets liever dat ze doet!
Juli
In juli hebben we heel veel dingen gedaan! We zijn op positive horsemanship kamp geweest bij Nikki van Olst. Heerlijke week hebben we hier gehad en hele toffe vrienden aan over gehouden + heel erg vooruit gegaan in de training. Ook kwam Horse event deze maand met de lol met je knol wedstrijd waar wij ons voor in hadden geschreven en een filmpje voor hebben ingestuurd.Voor degene die nieuwsgierig zijn naar het ingestuurde filmpje :https://www.youtube.com/watch?v=dmx-Z2Jq6zA Ook hebben we deze maand een onwijs gave shoot gehad met Nikki de kerf!
1.

Augustus
In augustus hebben we lekker genoten van het weer en is een vriendin die ik op het kamp had ontmoet met haar paarden naar mij toe gekomen voor een weekje gezellig samen trainen en lol hebben. We zijn wezen zwemmen en hebben een heerlijke week gehad. Ook hebben we deze maand prachtige zonsondergangs foto's gemaakt en kreeg blacky eindelijk het liggen op commando 100% onder de knie! Ook kregen we einde van augustus te horen dat we uitgekozen waren om naar de finale van de lol met je knol wedstrijd te komen op 13 september op Horse Event!
2.

3.

September
September stond echt in het teken van Horse event! Wij zijn uiteindelijk 3e geworden van de 5 finalisten in onze categorie tussen enorm veel inzendingen. Wat was ik trots die dag, want blacky deed namelijk alles wat ik van haar vroeg en ondanks dat het liggen nog maar net aan 2 weken 100% op commando stond is ze tijden ons optreden ook gaan liggen en vanaf dat moment kon het me allemaal gestolen worden! Wat was ik trots zeg!
4.

5.

Oktober
In september kreeg ik de vraag of ik het leuk vond om met blacky in de agility demo van Saskia de clerq mee te doen op Equiday en natuurlijk wilden we dat! Zei was ook instructie op het kamp en wat is het geweldig om nog iemand te hebben die zo enthousiast is over de sport als ik zelf. Dus ik vond het een hele eer. Zo gezegd zo gedaan hebben we een geweldige dag gehad en ondanks dat blacky af en toe een kleine streek uithaalde deed ze het weer zoo super!
6.

7.

Ook hebben we even gespeeld op het crossterrein daar, dit hadden we al eerder gedaan en die pony heeft de lol van haar leven hiermee!
8.

Ook hebben we deze maand een fotoshoot gehad van Minh dan Vu en ik ben nog steeds zoooo enorm blij met deze foto's
9.

10.

November
Deze maand hebben we het lekker rustig aan gedaan! Wel een leuk filmpje van haar favoriete agility onderdeel gemaakt!
Ook hebben we met kunstlicht in het donker gespeeld
12.

December
Eind november is Nikki de kerf nog een keertje langs gekomen met wederom een prachtig resultaat!
12.

13.
En dat was ons prachtige jaar! Op naar een nog mooier 2017! Fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar gewenst aan iedereen!