Dit is mijn eerste eigen topic dus hoop dat jullie het leuk vinden

Ik ben in 2013 begonnen met het verzorgen van 2 schimmels, inmiddels is dit getransformeerd naar 3 vossen en sinds kort een schimmeltje (helaas nog niet zoveel foto’s van haar).
Dit is ons overzicht van 2016.
Ons jaar begon met sneeuw, en het leek ons een leuk idee dat de paardjes naar de grote weide mochten. Hier hebben ze zichtbaar van genoten. En blije paarden en sneeuw vraagt natuurlijk om leuke foto’s.

Rijden bij ons was nooit saai, altijd als Wainonia en ik even serieus aan het werk wouden hadden we 2 clowns in de bak die de show stelden.

In februari kreeg ik van school de opdracht om een Engelse tutorial te maken met onderwerp na keuze, dit was natuurlijk de ideale kans. Want paardrijden voor school, wie wil dat nou niet?

9 april vierde onze spruit Veronia haar eerste verjaardag. Dit werd gevierd door een dagje grote wei en een verkleedfeestje, braaf peerd
Maar dit betekende ook dat ik Veroon dus geen veulen meer mocht noemen maar een jaarling.. Ze worden zo snel groot.

Veronia haar verjaardag was nog best wel koud, maar april doet wat het wil en 11 dagen later zaten we in de +/- 20 graden.. En Wainonia, Helga en Veronia konden hun shine moment niet laten liggen natuurlijk. Een wedstrijdje kan er wel van af en Veronia en Wainonia kunnen heel goed synchroon rennen hebben ze laten zien.

3 dagen later stonden we het ene moment met een zonnebril op en het andere met een paraplu, maar dat maakte het gras op de wei niet minder lekker hoor.

Rijden met Wainonia ging natuurlijk ook gewoon door en we hebben echt sprongen gemaakt dit jaar met een nieuwe wending, namelijk atletische rijkunst.
En toen waren we ineens in Juli, Helga was naar de hengst en helaas was ze met 2 pogingen niet drachtig, ze is immers al 23 jaar en we vonden het goed zo.

In september is Veronia tijdelijk naar een andere wei geweest, ze heeft daar echt een super leuk tijd gehad en we hebben veel gewandeld in het bos en op de heide.

In november is Veronia terug gekomen en die middag stond er een kleine verrassing op mij te wachten. Mini-Pony Suzie kwam onze kudde versterken, en het was ook nog een schimmeltje
Suzie zou dienen als gezelschapspony voor Helga als Wainonia en Veronia in de avond op stal zouden gaan. En ook al laten ze het niet altijd merken, ze zijn toch wel heel blij met elkaar. Er bestaat een kans dat Suzie ook een kleine verrassing voor ons in haar buikje draagt. Dit is helaas nog niet bevestigd en we wachten in spanning af.

Als afsluiting van ons overzicht hebben Veronia en ik vorige week een schrik-training parcours afgelegd, en liep ze zonder twijfel alle enge obstakels voorbij. Zo Trots!

Nou, dit was mijn jaaroverzicht. Een leuke reactie is zeker welkom

Fijne feestdagen en een gelukkig 2017 alvast!
Liefs, Wainonia, Helga, Veronia, Suzie en Namira.
haha. En dankjewel!