Schimmel [naam] langzaam weer aan het werk!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Schimmel Eternity langzaam weer aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 17:31

En ook nog is bitloos!

Afbeelding

Hallo!
Zojuist is mijn moeder even mee geweest naar stal om wat rijfoto's te maken van mij en [naam], want dat was al even geleden :)

Tips en commentaar mag, maar het heeft een rede dat dit topic bij RIJ-ITP staat en niet bij RT-HAW :) Dit is namelijk pas de 2e keer ooit dat wij bitloos rijden, en het afgelopen jaar hebben wij amper dressuurmatig getraind door 2 blessures en omdat ik mijn plezier enorm kwijt was ( [EJL-ITP] Weet je pony? Ik ben blij dat je nog steeds hier bent )
We rijden dus nog lang niet volluit, maximaal 30 minuten en ik ben nog erg voorzichtig mer d'r, misschien iets te ;)
Dus hou het netjes en hou hier rekening mee graag :j

Voornaamste punten waar wij nu langzaam weer aan werken is echt de basis: Ontspannen, stelling/buigen en die achterhand er weer onder! Waarvan we dus heel veel stapjes terug hebben moeten doen, want de blessure was oa gekneusde bekken en recent een compleet vaste hals door een 'ongeluk'...

Ik loop af en toe nog een beetje te kl*ten met de nog niet zo soepele en erg lange teugels, (hoofdstel was nieuw en voor het eerst in gebruik) vergeef mij dat :')
Voor ons beide is het nog wel even wennen en zoeken, maar we gaan lekker oefenen en zien wel hoe het uitpakt :)
Maar hier dan de foto's! Ik ben in ieder geval erg blij dat wij weer echt kunnen gaan opbouwen met trainen :)
Foto's staan niet echt op volgorde, en we hebben nog erg veel gestapt

Afbeelding

Afbeelding

Met onze zeer professionele fotograaf in de spiegel :D

Afbeelding

Afbeelding

<3

Afbeelding Afbeelding

Fijn paard!

Afbeelding

"Kijk baas! Een auto!" :wow:

Afbeelding

Beste beentje voor ;)

Afbeelding

Afbeelding

Beeld waar ik zelf wel blij mee ben

Afbeelding

Afbeelding

Ook een beeld waar ik wel tevreden mee ben

Afbeelding

Suikerspinda

Re: Schimmel Eternity langzaam weer aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 17:37

Knap paard! Ik vind jullie een heel leuke combinatie. Het bitloze hoofdstel staat ET heel goed. :j

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 17:42

Topper ET en Franka!

Heel gaaf zo.

Vooral zo door gaan!! Toppers. You can do IT, if You believe!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 19:25

Thanks! Jaa hij staat d'r best goed ja, al zeg ik het zelf ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 20:57

:)

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 21:56

Mag ik eerlijk zijn....
Vond de vorige keer je rij fotos fijner om naar te kijken. Vind der erg vast houden in der onderhals en lijkt wat te veel op de voorhand.
Nu is dit natuurlijk pas de 2de keer bitloos + opbouw dat het daar aan kan liggen maar dacht zeg het toch even.
Verder vindt ik het super fijn voor je dat je weer met plezier met je paard aan het werk bent! Lol met je knol is het allerbelangrijkst.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-16 22:49

mala26 schreef:
Mag ik eerlijk zijn....
Vond de vorige keer je rij fotos fijner om naar te kijken. Vind der erg vast houden in der onderhals en lijkt wat te veel op de voorhand.
Nu is dit natuurlijk pas de 2de keer bitloos + opbouw dat het daar aan kan liggen maar dacht zeg het toch even.
Verder vindt ik het super fijn voor je dat je weer met plezier met je paard aan het werk bent! Lol met je knol is het allerbelangrijkst.

Klopt helemaal wat je zegt, en dit komt zeker door d'r laatste blessures, die hals. Ze is gister helemaal gechecht door de DA, maar er was een hooibaal van 500kg in d'r stal gevallen (beetje lastig uitleggen, maar deze staan achter haar stal gestapeld en d'r stalmuur was lager dan de hoogste baal) waardoor zij met ene noodvaard tegen de voorste tralies aangeschoten was en d'r hals zo'n klap gehad heeft dat die helemaal vast zat :(:) (Wat ben ik blijf dat er in dat koppie niks gebroken was...)Die is dus weer helemaal gechecht en we mogen weer aan de slag met buigen enzo, maar ontspanning in d'r hals is nog ver te zoeken helaas... Komt vast goed, maar ik doe dan liever wat rustig aan een haar dan maar "even op haar manier laten lopen" dan dat ik al te veel ga vragen :) En op de voorhand lopen klopt ook zeker, komt door die bekken (onderuit gegaan op het asfalt), dus we beginnen eigenlijk (wat dat betreft) weer helemaal opnieuw. Ze moet weer opnieuw leren dat d'r bekken meekantelen en dat ze d'r achterhand er weer onder kan zetten lijkt het wel.

Ze heeft ook haar bouw niet mee (lange rug, lange hals) en is dus een paard wat je dressuurmatig echt bij moet houden, en dat is dus door verschillende omstandigheden het afgelopen jaar niet gedaan.

En dankjewel! Vandaar dat ik deze foto's ook wel wou delen :) Ik heb weer plezier met mijn paard, ook al gaat het niet (meer) zoals het hoort, daar gaan we weer samen mee aan de slag :D Maar tot op zekere hoogte wel op haar tempo :j

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 00:10

wow tjezus wat een verhaal zeg!! Dat arme
paard moet zich het lazerus geschrokken zijn ( en jij ook) wat een mazzel dat ze er niks (qua gebroken botten) aan over heeft gehouden!!
En ik snap je punt helemaal hoor dat je dan niks wilt forceren, gewoon je gevoel daar in volgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 08:58

Nou inderdaad, naar omstandigheden is ze er erg goed vanaf gekomen, arm ding :(:) Dus lekker rustig aan :)

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 09:10

Ik vind het een heerlijk paard.
Wat een mazzel hebben jullie gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 11:48

Zeker, ons geluk voor dit jaar is ook wel op denk ik, dus ze moet zich nog even 2 weken goed gedragen ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 19:48

ElSea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-16 19:53

Wat fijn dat je het plezier weer terug hebt gevonden en weer lekker erop zit! Er vallen idd nog een paar dingetjes te verbeteren maar vind dat jullie vriendelijk op weg zijn.

Enige puntje van kritiek is dat ik vaker heb gelezen van je dat ze best onstuimig onder het zadel kan zijn en zelfs kan 'ontploffen', daar zou ik dan zelf niet zonder cap op gaan zitten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-16 14:55

@liekec dat klopt, (het echt ontploffen is wel zo goed als weg sinds we op onze nieuwe sta staan, ze is hier duidelijk op d'r plek) maar dat is toch mijn risico :) Ik voel het eigenlijks altijd aankomen en ben d'r dan voor, maar door een andere val van een paard (niet van [naam]) is het voor mij een beetje dubbel een cap op te zetten, maar dat mag eventueel via pb als je de rede wikt weten :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-16 10:05