Met grote ups en downs.
Op 30 januari heb ik Lucky Tess gekocht, en vanaf februari staat zij bij mij op stal.
Ik heb toen ik daar op stal stond ook Noor gekregen van mijn stalbaas.

Tess was nog jong, een veulen toen ik haar kocht.
Ik heb altijd wat gehad voor kleine pony's, maar echt voor een veulen zorgen had ik nooit gedaan.
En dan is het best een grote overstap, van een manege waar je puur komt om te rijden naar een kleine pony die geheel afhankelijk is van jou.
Dan komen de zorgen: wat als ze zich verwond in de wei? Of als ze ziek word?
Is ze nou gezond of niet?
Even rustig adem halen en gewoon doorgaan, want ik ken Tess echt wel goed genoeg om te zien of er iets mis was.
Een slechte weerbaarheid had ze wel, en dit was ook de reden waardoor ze luis en mok kreeg.
Scheren wou ik niet totdat er echt geen andere keuze was, want het was midden winter en ze stond al te rillen op de wei in haar wintervacht. Daarom droeg ze ook een 300g deken.
Uiteindelijk toch moeten scheren en man man man wat een haar kan er van zo'n kleintje afkomen.
Mok werd uiteraard behandeld met speciale mokzalf en ik zag tess weer opleven.
Ze had 2 goede vriendjes, een veulen en een ruintje.
Dat waren een stel draken joh!

Ook de hond uitdagen vond ze maar al te leuk en dit deed ze dan ook heel vaak.

Ik wandelde veel met Tess en Noor, en we waren met zijn 3en echt onafscheidelijk.

Toen kwamen er toch wat problemen op stal, en ik ben met Tess verhuist en heb Noor op mijn oude stal achtergelaten.
Dit was geen makkelijke keuze maar Noors grote passie was springen, en ik had ook een ruitertje voor haar.
Dit alles kon ik haar op mijn nieuwe plek niet bieden.

Dus afscheid genomen van Noortje en op naar Tess haar nieuwe Thuis!
Hier is Tess ook echt een mooie jonge dame geworden en het verschil is te zien en merken!
Ze bulkt van energie en ze is maar al te vaak eigenwijs.
Toen ik haar net had:

Nu:

Ook hebben Tess en ik nog een aantal fotoshoots gehad op onze nieuwe stal.

En we hebben een veulenfoto nagemaakt met tess als echte merrie:

Door Tess heb ik en hele hoop geleerd en ik sta ook echt sterker in mijn schoenen.
Ze is mijn steun en toeverlaat en ik zou niet meer kunnen voorstellen dat ik niet naar haar toe kan.
Ik voel me ongelofelijk gelukkig met haar en ben mij zeker bewust van het verschrikkelijk vele geluk ik heb gehad dat mijn ouders het geld voor haar hebben, en dat ze dit voor mij doen.
Tess en ik genieten samen van het leven!

Bedankt voor het kijken!
(Maar dat gaat zeker goed komen
) En trouwens, wat een metamorfose van Tess gewoon als je die foto's naast elkaar ziet
.

.