Voor het eerst bitloos!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Voor het eerst bitloos!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 17:31

Zojuist heb ik voor het eerst bitloos gereden met mijn paard, met de sidepull van een stalgenoot. En...
Ik ben helemaal om! :D Wat liep ze heerlijk relaxed en fijn! Erg rustig in de aanleuning en ze was duidelijk op d'r gemak :)
Ik ben lang bezig geweest met een geschikt bitje voor haar vinden, maar toen was het hele bitloos rijden (mij) nog niet zo bekent en later heb ik daar nooit meer aan gedacht toen we een goed bit gevonden hadden.
Ik wou het eigenlijk gewoon voor de leuk een keer proberen, maar ze liep zo fijn dat wij ook overstappen! :D In ieder geval voor de dressuur, en de rest zien we later wel ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 19:27

Wat heerlijk dat ze zo lekker loopt Franka! Binnenkort ook boomloos ??;)

Scamander

Re: Voor het eerst bitloos!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 19:29

Wat fijn dat je zoveel verschil voelde! Nu je gaat overstappen neem ik aan dat je wek een eigen hoofdstel koopt of ga je nog even die van je stalgenootje lenen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 19:30

Haha Samantha wie weet ooit ;) Maar ik ben erg blij met mijn zadel en weet niet of springen zo fijn is zonder boomloos ;)

Scamander schreef:
Wat fijn dat je zoveel verschil voelde! Nu je gaat overstappen neem ik aan dat je wek een eigen hoofdstel koopt of ga je nog even die van je stalgenootje lenen?

Hij is al besteld! :D Zij rijd er zelf altijd mee, maar mocht hem even lenen om te proberen :)

AlwaysH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 19:32

Dat ziet er heerlijk ontspannen uit, mijn complimenten!

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 19:33

Het ziet er wel hangerig uit. Zoals bijna elke bitloze optoming

Maar fijn dat je eindelijk verschil voeld. Ziet er wel ontspannen uit

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 19:34

Ik heb ook een filmpje :) Daar zie je dat ze nog wel wat zoekende is en af en toe wat hangt, maar dat is een kwestie van wennen en oefenen :D Sturen was nog wat lastig en begrenzen snapte ze nog helemaal niet, maar ook dat is gewoon wennen en oefenen :) Ik heb echt heerlijk gereden
View My Video

Kabayo je was mij voor ;) Moet ik er wel bij zeggen dat ik er nu pas weer opzit sinds 2 weken door een vervelend "ongelukje", en we überhaupt het hele jaar niet veel dressuurmatig gereden heb, dus er was sowieso al werk aan de winkel ;) :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 20:06

AlwaysH schreef:
Dat ziet er heerlijk ontspannen uit, mijn complimenten!

Oh en dankjewel! Ik had er niks van verwacht, maar heb echt heel fijn gereden :)

Mona81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 22:47

Dat ziet er inderdaad heel ontspannen uit! Vooral op het filmpje. Het is inderdaad een beetje zoeken, de balans etc. Ik ben ook overgestapt op bitloos. Mijn paard heeft (blijkbaar) een bit-trauma, of een mondtrauma. Altijd maar schudden, tong eruit, onrust. Uiteraard medische oorzaak uitgesloten. Toen overgestapt op bitloos en gelijk een wereld van verschil.
Natuurlijk heeft dat ook weer zijn uitdagingen :) Door de onbalans van mijn paard, gaat hij graag hangen in de hand. Met bitloos hoofdstel helemaal, dus dat was weer een puzzeltje om het rijtechnisch op te lossen. Ik heb veel geleerd en leer nog steeds heel veel van het bitloos rijden. Veel rijplezier!!

Buiten rij ik overigens wel met bit, voor onze beider veiligheid.

mariettek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-16 23:14

Kabayo schreef:
Het ziet er wel hangerig uit. Zoals bijna elke bitloze optoming

Maar fijn dat je eindelijk verschil voeld. Ziet er wel ontspannen uit

Off topic: Ik denk dat het hangerige beeld bij veel bitloze optomingen veroorzaakt wordt door het andere teugel-bevestigings-punt.

On topic: ziet er erg fijn uit, zeker voor een eerste keer!

toblerone

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 15:17

Wat fijn dat ze er zo ontspannen op loopt. Is toch altijd even afwachten hoe het paard reageert.
succes, ook met het herstel van het 'ongelukje'.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 15:36

Dankjewel! Inmiddels is mijn hoofdstel gister binnen gekomen en gaan we morgen aan de slag :)

Mona81

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 22:17

Welk hoofdstel heb je besteld?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 22:22

FRA Pardoes, Sidepull. Is ook het hoofdstel op de foto's!