alweer een jaar voorbij gevlogen met mijn lieve Wainonia

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Muronia

alweer een jaar voorbij gevlogen met mijn lieve Wainonia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-16 16:12

Wat ging het weer snel voorbij, 2016! Ook voor ons tijd om een jaaroverzichtje te maken van onze belevenissen.

Voor wie het leuk vindt, dit was hem van vorig jaar: [ITP] Wainonia's 2015, wonderlijk en leerzaam

Februari:
We begonnen het jaar eens heel anders dan normaal, want balkjes lopen/springen is totaal niet ons ding _O- , maar we deden het toch maar even:
Afbeelding

Afbeelding

Maart:
Langzaam maar zeker de goede kant van het jaar weer op, dus wat meer aan de conditie werken en het longeren gaat al een heel stuk meer ontspannen dan vorig jaar:

Afbeelding

Het rijden ging toen zo:

Mei:
We trainen verder naar ontspanning:
Afbeelding

Afbeelding

Juni:
Inmiddels hebben we les van iemand die aansluit bij de weg die we zijn ingeslagen. We werken veel met het zijdelings stretchen (buiging en stelling naar binnen en buiten in de stretch) om ervoor te zorgen dat de lange rugspieren aan beide zijden even soepel en sterk worden. Ook wordt de stretch op sommige momenten wat meer begrenst zodat ze niet meer helemaal naar beneden kan reiken. Dit moet nog verder worden uitgewerkt om uiteindelijk richting het horizontale evenwicht te kunnen komen.

Juli:
Op deze film is te zien hoe we met het zijdelings stretchen bezig zijn. Hierin nemen we nu wat zijgangen mee zoals schouderbuitenwaarts en schouderbinnenwaarts om hiermee het binnenachterbeen meer te activeren

Augustus:
Hier zijn we ook nog veel met zijgangen bezig. Wainonia loopt nog te veel op de voorhand en dit is een belangrijk werkpunt voor ons samen de komende tijd

September:
Eens weer tijd voor iets anders! We waren eigenlijk al minstens 2 jaar niet meer naar het bos geweest en het was dan ook ronduit genieten om dit weer eens samen te doen! <3
Afbeelding

Afbeelding

Oktober:
Deze maand hadden we wat last van een dipje. Ik was in de afgelopen tijd steeds iets meer bezig om op korte stukken het stretchen nog meer te begrenzen om daarmee wat meer in balans te komen tussen voor en achter (horizontaal evenwicht). Ik merkte echter dat Wainonia hier meer moeite mee kreeg en zag iets terug van vroeger (vluchtgedrag), waardoor ik heb besloten om eerst toch maar weer wat meer in het lange en lage te blijven. Blijkbaar mist ze hier de kracht nog wat voor. Ook is Wainonia deze maand behandeld door een fysiotherapeut omdat ik het gevoel had dat er toch wat blokkades in de rug zaten, wellicht door de bevalling van haar veulen.

Eind oktober:
We zijn het dipje weer te boven. Wainonia zit weer lekker in haar vel en dat is aan alles te merken.
Nadat Wainonia is behandeld door een fysiotherapeut, de hoefsmid weer goed werk heeft geleverd en ik een nieuwe (extra zachte, brede anatomische) singel heb gekocht heb ik het idee dat ze toch echt wat beter in haar vel zit. Ik heb van KBK-fotografie prachtige foto's gekregen waar ik ontzettend blij mee ben!

We gaan vanaf hier weer rustig verder. Iets minder diep in het stretchen maar wel met buiging aan het werk.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

http://boktimg.nl/img/m/pm5sRp.jpg

http://boktimg.nl/img/m/WD3ZEl.jpg

Ook heb ik weer een kleine overwinning op mezelf gehad, namelijk voor het eerst zonder zadel op Wainonia zitten. Dikke lol natuurlijk voor ons beide en toen ik weer met 2 voeten op de grond stond, kon ik zeggen dat het een hele leuke ervaring is geweest.
http://boktimg.nl/img/m/EnpMAK.jpg[/img]

December:
We sluiten het jaar af met iets anders dan rijden, namelijk een soort van schrik-parcoursje. Dit laat zo mooi zien hoe ons vertrouwen in elkaar het afgelopen jaar is gegroeid. Wainonia is geen dappere merrie van zichzelf en toevallig deden we vorig jaar in december precies hetzelfde. Toen heeft Wainonia aan het zeil geroken en ging ze enkel aan de longeerlijn de balk over. Dit jaar deden we alles samen aan de hand en liep ze zelfs met me mee over het zeil! Voor haar doen echt superknap en ik ben er trots op +:)+
http://boktimg.nl/img/m/OlTqWG.jpg

http://boktimg.nl/img/m/PN5RJn.jpg

Dit was ons jaar! We hopen er in 2017 weer iets moois van te kunnen maken samen en ons doel is vooral samen te genieten en we zien wel wat er op ons pad komt.
Afbeelding

Liefs,
Wainonia & Murosch
Laatst bijgewerkt door zonnebloem18 op 11-12-16 19:52, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto's in linkjes gezet, maximaal 15 zichtbare afbeeldingen toegestaan.

Vala

Re: alweer een jaar voorbij gevlogen met mijn lieve Wainonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 16:46

Leuk overzicht! Veel plezier ook met elkaar gewenst in het nieuwe jaar!

testes76

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 16:52

wat een leuk paard zeg; lieve uitstraling! veel plezier samen +:)+

xxdomiixx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 16:52

Super leuk om weer een overzicht te zien! Ze ziet er echt happy uit en jij ook!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-16 18:17

Dank jullie wel! We zijn zeker happy :D

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-16 18:41

Ik vind het echt leuk dat je zo open blijft plaatsen hoe het gaat :) persoonlijk denk ik dat er toch nog wat zaken structureel anders moeten voor dat paard echt fijn kan gaan lopen.

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-16 21:11

Dank je wel. Dat mag je zeker vinden, alleen is dit topic wat mij betreft echt gewoon ons jaaroverzicht en geen rijtopic waarin advies wordt gevraagd. En ik ben best blij met ons jaar :)

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 17:48

Leuk overzicht. Veel plezier volgens jaar!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-16 10:35

Dank je wel!!

tumtummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 16:31

Wat een leuk overzicht en wat goed om te zien dat jullie zoveel plezier aan elkaar beleven. Heel veel plezier nog gewenst in 2017!

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-16 21:17

Dank je wel, leuk om te horen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-16 20:45

Een actief 2016! Ik weet zeker dat 2017 ook een heel mooi jaar voor jullie gaat worden. :j

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-16 08:03

Dank je dat is lief van je en dat hoop ik ook!