Vanochtend tijdens de voerbeurt ontdekte ik dat mijn geschoren shet, Alex, meerdere plekken op zijn bips had. Die zien er zo uit:

Voor de mensen die denken dat dit op MD moet, wees gerust, er is niks medisch mis met mijn pony. Nadat ik de plekken had behandeld met de paardenlotion van equi-protecta, ging ik op zoek naar de oorzaak. En aangezien de paddock geen scherpe randjes heeft op Alex zijn bips hoogte, kwam ik algauw een onschuldig kijkende jaarling shet met de naam Jorie tegen.

Die overigens onwijs smerig is

Het knabbelen van Jorie begon aan de achterkant bij Alex zijn losse achterbenen(ik heb gezien hoe Alex hem meerdere keer een schop verkocht).

Toen kwam Jorie aan met zijn tandjes op een plek waar ik Alex zijn plekjes vond:

Hap hap hap

En happen aan de voorkant werd helaas niet gewaardeerd door Alex en hij reageerde te snel voor mijn camera

Het mysterie heb ik dus door mijn eigen onderzoekje vanochtend helemaal opgelost. Ik heb gewoon een terrorjaarling staan

Het mooie hieraan vind ik wel dat Jorie Alex speelgedrag bij brengt en Alex Jorie manieren en zo helpen ze elkaar socialere pony's te worden.