Hoi, leuk dat je even komt kijken.

Sayyid is een Arabisch volbloed (v. Basgier) van 8 jaar oud. Ik verzorg Sayyid nu een jaar. Ik kan het enorm goed met zijn eigenaar vinden en beleef enorm veel plezier in het verzorgen van deze man.
Toen ik net begon met Sayyid verzorgen, (november 2015) ging het niet goed met hem. Hij was de hele zomer ziek geweest. Van hoefzweren tot enorm slecht in zijn vel zitten en hij was zo scheef en uit balans dat hij niet eens recht aan de hand kon lopen, zijn benen vlogen alle kanten op.
Heel langzaam ben ik begonnen met trainen. Rijden was een doel, maar meneer moest eerst zijn conditie terug hebben. We zijn dus begonnen aan de longeerlijn. Hij moest leren over zijn rug te leren lopen, Sayyid heeft namelijk behoorlijk wat rugproblemen gehad door het wegdrukken. ( de nodige behandelingen zijn geweest) Na ongeveer 2 maanden had hij al wat conditie en zat hij al wat beter in zijn vel. Dus we gingen langzaam over op rijden. Hij was enorm lief, maar was constant bang voor pijn. We zijn over gestapt op bitloos omdat Sayyid erg slecht en gespannen reageerde op het bit. Zodra we met een sidepull zijn gaan rijden, is dit probleem verholpen. Met heel veel geduld, grondwerk, rechtrichten en tijd zijn we nu op het punt gekomen dat hij lekker in zijn vel zit

Nouja, genoeg gepraat. Zondag ochtend was het mooi weer, het had gevroren en er was een enorm dichte mist wat zorgde voor een 's winters sfeertje. Dus hop, camera mee en naar stal! Sayyid gedraagde zich voorbeeldig.

1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

Mijn favoriet

8.

9.

10.

11.

12.

13.

Dankjewel voor het kijken! Ik ben enorm trots op Sayyid. Een reactie is altijd welkom/leuk!

Groetjes, [naam]