AV Sayyid in winter wonderland

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Fair

AV Sayyid in winter wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-16 13:08

Afbeelding

Hoi, leuk dat je even komt kijken. :)

Sayyid is een Arabisch volbloed (v. Basgier) van 8 jaar oud. Ik verzorg Sayyid nu een jaar. Ik kan het enorm goed met zijn eigenaar vinden en beleef enorm veel plezier in het verzorgen van deze man.

Toen ik net begon met Sayyid verzorgen, (november 2015) ging het niet goed met hem. Hij was de hele zomer ziek geweest. Van hoefzweren tot enorm slecht in zijn vel zitten en hij was zo scheef en uit balans dat hij niet eens recht aan de hand kon lopen, zijn benen vlogen alle kanten op.

Heel langzaam ben ik begonnen met trainen. Rijden was een doel, maar meneer moest eerst zijn conditie terug hebben. We zijn dus begonnen aan de longeerlijn. Hij moest leren over zijn rug te leren lopen, Sayyid heeft namelijk behoorlijk wat rugproblemen gehad door het wegdrukken. ( de nodige behandelingen zijn geweest) Na ongeveer 2 maanden had hij al wat conditie en zat hij al wat beter in zijn vel. Dus we gingen langzaam over op rijden. Hij was enorm lief, maar was constant bang voor pijn. We zijn over gestapt op bitloos omdat Sayyid erg slecht en gespannen reageerde op het bit. Zodra we met een sidepull zijn gaan rijden, is dit probleem verholpen. Met heel veel geduld, grondwerk, rechtrichten en tijd zijn we nu op het punt gekomen dat hij lekker in zijn vel zit <3 Hij is vrolijk, heeft energie, loopt lekker over zijn rug en hij is echt een blei ei momenteel <3 Ik ben zo super trots. Zo liep hij er deze zomer bij. Natuurlijk zijn we er nog lang niet, we rijden nu alleen nog in stap en een paar rondjes draf omdat hij nog zijn evenwicht moet vinden en we het ontspannen willen houden. We willen niets forceren. Ook is het nog niet mogelijk om naar buiten te gaan. (Arabier etende monsters..) maar goed, dat is mijn doel voor Zomer 2017: Een ontspannen paard onder het zadel, waarmee ik een rondje buiten kan doen. <3 Ook al maken we baby stapjes, het gaat de goede kant op!

Nouja, genoeg gepraat. Zondag ochtend was het mooi weer, het had gevroren en er was een enorm dichte mist wat zorgde voor een 's winters sfeertje. Dus hop, camera mee en naar stal! Sayyid gedraagde zich voorbeeldig. :') (Lees: al dat ijs, straks eet het je op.. ) dus ik had de hele tijd een knorrende pony die af en toe met 4 benen de lucht in sprong. :') Maar ach, dat is Sayyid, een hysterische arabier met een klein hartje, ik ben echt gek op hem.

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding
Mijn favoriet <3 Hij kijkt hier echt enorm lief.

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13.
Afbeelding

Dankjewel voor het kijken! Ik ben enorm trots op Sayyid. Een reactie is altijd welkom/leuk! :D

Groetjes, [naam]
Laatst bijgewerkt door Fair op 07-12-16 13:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Kabayo

Re: AV Sayyid in winter wonderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 13:11

<3 <3 hij is prachtig Rianne!

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 13:15

Wat een leuk dier, fijn dat je al zon vooruitgang hebt! :D

PimxBotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 13:17

Mooi paard en mooi op de foto gezet.

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-16 13:29

@maava, Dankjewel! ik ben zeker blij met de vooruitgang, het zijn maar kleine stapjes, maar dan kom je er ook wel :D We doen alles lekker op het moment dat Sayyid aangeeft dat hij het aankan, en daar gaat het om. :)

@Kabayo
Dankjewel!

@pimxbotje, dankjewel, het was niet makkelijk haha. :P Hij is net een hertje als hij iets spannend ziet. In dit geval al het witte spul. >;)

cynthia18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 13:44

Wauw! Erg mooie foto's! Heerlijk dat winterse sfeertje<3

EJuniorJoost

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 13:45

Wat een knappe man zeg! Respect voor al je geduld en de manier waarop je bezig bent :).

Isabeaumin01

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 14:04

Wat een leuk paard en een goed doel! Hopelijk gaat het je lukken en hebben jullie veel plezier samen !

ChuntGrander

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 20:09

Wat een prachtig mooi dier! <3

Westerntrail

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 20:21

Mooie foto,s van Sayid, Rianne en anders van de zomer een keer met mij mee naar buiten :D ?

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-16 20:22

Westerntrail schreef:
Mooie foto,s van Sayid, [naam] en anders van de zomer een keer met mij mee naar buiten :D ?

Afgesproken! :D

bellehorses

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 20:32

Zag al wat foto's op fb voorbij. Erg mooie foto's! Wat is het ook een knappe vent <3

Jeika

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 19:24

Kijk, dat is nou een mooie Arabier! Niet zo'n extreme dish, ziet er leuk uit! :)

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-16 16:57

Dankjewel voor de lieve reacties! :)

Jeika, leuk om te horen! Ik vind de 'echte' arabieren ook om bij weg te slijmen. Maar Sayyid zijn koppie is ook heel fijn en hij straalt echt zijn karakter uit :D

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 19:29

Wat is Sayyid een knapperd zeg!!
Hij past ook prachtig in het wintersfeertje <3

Ik weet zeker dat de eigenaar ook blij is met jouw verzorging en de vooruitgang :j

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-16 10:42

Dankjewel! :D
Ja ze is er enorm blij mee, zeker nu ze aan het eind van de zwangerschap is is ze erg blij dat er goed voor hem wordt gezorgd. :)