ik zeg alvast sorry voor taalfouten die maak
-4 april
een datum die ik nooit zal vergeten..
de dag dat de pony die ik al since 2013 ken eindelijk een soort van mij werd.
de eigenaaresse kon zelf niks met haar voor de manege want tja de pony was heel groen onder zadel en aan de hand en had een onzettend sterke eigen mening over alles.
maar elke dag dat ik daar was deed ik wat met haar van grondwerk naar longeren.
het was niet liefde op het eerste gezicht maar liefde op het derde gezicht!
ik werd ineens stapel verliefd op haar! maar back to the story
ze gaf me de kans om een stal voor haar te zoeken wat niet echt lukte maar uiteindelijk had zij een gevonden en hij was betaalbaar,zij had al contact gehad met de stall eigenaar en beetje mijn achtergrond uitgelegt. nou die maandag naar haar oude stal gegaan haar op de trailer gezet en daar gingen we! toen we waren viel het me mee het is een klein schalige pension stall gelukkig ik hou niet zo van drukte vooral niet met rijden, toen hebben we haar in de bak gedaan waar de "nieuwe" paarden naast in de wei stonden en veel rennen deed ze niet
helaas

klein paspoortje:
naam:Carolien
leeftijd: 15 jaar
geslacht: Merrie
Ras: Welsh pony (B-sectie)
vroeger werd ze alleen gement en soms gereden maar het bleek dus dat ze heel goed kon springen (het hoogste wat ze hier heeft gesprongen is 1,04m )
en leuk vind ze het! ze word bloed fanatiek! je heb dan geen longeer zweep meer nodig met vrijspringen ze doet het uit zichzelf

5 oktober
een goede vriendin kwam lang om eindelijk fotos van mij en carolien te maken en ...ik vind ze hardstikke mooi!

Van springen naar grondwerk naar crossen ze is best veelzeidig maar er is een ding waar ze echt een hekel aan heeft...
*tromgeroffel* Dressuur .. en dit omdat ze het moeilijk vind zo gaat het altijd zo met haar alles wat moeilijk is heeft ze een afkeur naar waardoor ik veel om haar moet lachen want dan kijkt ze naar mij met een gezicht van " Waarom?" en zoals het leren dat ookal staan er hindernissen in de bak je moet ze niet meteen als je er lang rijdt er overheen wat ze ook heel moeilijk kon weerstaan want dan komt ze onder het dressuur uit ,slimme pony
maar het moet toch waardoor ze nu eindelijk een beetje rustig op de hindernis af gaat want zoals ik altijd zeg " We hebben geen haast!" en ze nu eindelijk de galopwissel in haar macht heeft!
het aanteugel lopen was iets lastigs want het is haar nooit geleerd waarom ze in het begin er geen bak van snapte maar daar veel longeer werk lukte het! waardoor ze nu eindelijk goede bespiering krijgt op de juiste plekken

en dan gaan we verder met het onder zadel werk we begonnen natuurlijk met dressuur en dan haal ik soms echt het bloed onder haar nagels vandaan want het is zo moeilijk! om de oude gewoonte als "Lama lopen" eruit tekrijgen maar met veel gedult kom je ver! dus we gingen verder met springen waar ze soms dan ook hoog ging lopen met haar hooft maar nietzo hoog als normaal gelukkig want zodra ze begin ontspand ze en zakt ze wat ik dan altijd uitbundig beloon! want ik ben dan zo trots op haar dan vergeet ik alles om me heen even.
mijn berijder springt altijd met haar omdat ik best bang ben om te springen maar daar werk ik hard aan!

om dit topic aftesluiten het verschil tussen 2015 en 2016

en een video:
dit was nog een klein overzicht van het jaar,ik kan niet wachten op volgend jaar want ik heb leuke dingen in petto voor Ma'dam zoals een indoor oefencross!
Bedankt voor het lezen!
oja,voor dat ik het vergeet
dit is mijn eerst foto topic die ik maak maar kunnen jullie de foto's zien?

Een vergelijking van eenzelfde soort situatie, waarbij een persoon te groot is voor een pony. Je kan het er niet mee eens zijn, dat is een ander verhaal. Maar de vergelijking niet snappen?