Al 9 jaar mijn maatje... wonderpaard United

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

c_alsemgeest

Al 9 jaar mijn maatje... wonderpaard United

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-16 09:21

Vandaag is het 9 jaar geleden dat ik United kreeg van mijn vader.
Wij hebben samen zo veel meegemaakt op het gebied van ziekte en ongelukken, maar ook zo veel mooie en fantastische momenten.
Mijn grote clown en proffesor, het is absoluut geen makkelijk paard, maar wel een met vreselijk veel humor. Elke dag lig ik wel een keer dubbel om zijn acties.
Nu even een foto topic van wat hoogte en diepte punten in de afgelopen 9 jaar.

Daar was die dan... mijn 6 jarige leerpaard die mij alles ging leren op dressuur gebied, en dat deed hij met een harde hand, maar ook veel humor :+ ik kende hem al vanaf 2,5 jaar en ik kocht hem van mijn vriendin/instructrice
Afbeelding

Behalve dressuur doen we ook veel aan bos-en strandcrossen. En ook een eigen gemaakte schriktraining of een parcourtje. Soms met gevaar voor eigen leven in bossige gebieden. Uni is namelijk niet bang voor vrachtwagens, vuurwerk, vliegers en andere zaken waar paarden bang voor zijn...

Afbeelding

Afbeelding

maar een scheef blaadje of boomstammetje...ja dat is eng :wow: en dan heb je natuurlijk ook nog die onbedwingbare billen die altijd de lucht in moeten met aangalopperen :):) , Uni heeft het altijd zwaar... of ben ik dat nou juist? :+
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

In 2009 sloeg het noodlot toe... mijn mannetje die nooit van zijn leven iets had gemankeerd moest naar utrecht ivm koliek. Daar bleek het echt foute boel, en de kans was zeer klein dat hij het zou overleven. Darm was geperforeerd en maag uitgerekt en een scheurtje. Maar hij bleek een vechter, en natuurlijk had hij nog altijd honger :Y) ook toen hij op sterven na dood was. Zijn karakter is wat hem gered heeft... en zelfs het team van Utrecht begreep niet hoe hij het voor elkaar kreeg. Na maanden daar staan en vele maanden revalideren bleek weer wat een topper hij is. Niet alleen overleefde hij het, maar hij kwam gewoon weer op het oude niveau terug.

Dag na OK

Afbeelding

Na twee maanden weer terug op stal

Afbeelding

Behalve dit hebben we veel, heel veel wonden meegemaakt. Gewoon, omdat hij zo vreselijk lomp en onvoorzichtig is. Zijn laatste kunste was het weiland uit springen een betonnen giga hoge wal op en dit natuurlijk als dressuurpaard niet redden. _-:(

Afbeelding

Weer maanden in revalidatie... eigenlijk elke keer als we een wedstrijd ingeschreven hebben gebeurt er iets.. dus misschien moeten we dat maar uit ons hoofd zetten :') oh en tussendoor sprong die ook nog een keer op mijn voet die die verbrijzelde :+
Heerlijk beest :')

Maar tussendoor doen we ook nog wel mooie dingen. Rijden is altijd een uitdaging maar je moet humor hebben om hem te begrijpen. Hij is erg slim en leert extreem snel. Maar dus ook hoe die onder dingen uit kan komen... bijvoorbeeld op wedstrijd in een keer de piaffe inzetten en er nooit meer uit komen :+ prachtig... maar nog niet gevraagd in onze klasse. :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En natuurlijk groetjes van uni :+

Afbeelding

HiFive5

Re: Al 9 jaar mijn maatje... wonderpaard United

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 12:03

Zalig paard! Leuk dat je de humor van hem deelt :D

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 12:08

Wat een leuk topic. Zo te lezen is Uni precies bij de juiste persoon terecht gekomen, iemand die zijn hele karakter en al zijn eigenaardigheden kan waarderen.

heidinuyten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 12:24

Wat een heerlijk paard lijkt mij dat, vol humor, zo wil je ze, een waar je nooit kwaad op kan worden omdat je vaak meteen na hij iets flikt dubbel ligt van t lachen.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 12:26

Leuk om te lezen! Ik heb zelf dit met een paard gedeeld. De humor was wat het afmaakte! Zalig. Ga lekker zo door op de rotte dingen na.

Die piaffe moet ik om lachen, zou een streek van mijn vorige beste maat kunnen zijn.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 12:46

Alweer 9 jaar. Gaat de tijd hard zeg!

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 12:54

Hihi, je ziet aan zijn hoofdje dat hij altijd wel in is voor een grapje! Jullie zijn een leuke duo! Geniet van elkaar en heel veel success!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-16 14:08

heidinuyten schreef:
Wat een heerlijk paard lijkt mij dat, vol humor, zo wil je ze, een waar je nooit kwaad op kan worden omdat je vaak meteen na hij iets flikt dubbel ligt van t lachen.

Kwaad worden heeft ook vaak geen zin, hij vindt een beetje oorlog en strijd heerlijk :') dus dat werkt averechts :+

purny schreef:
Alweer 9 jaar. Gaat de tijd hard zeg!

Ja hè
:D

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-16 16:11

Maflinger_S schreef:
Wat een leuk topic. Zo te lezen is Uni precies bij de juiste persoon terecht gekomen, iemand die zijn hele karakter en al zijn eigenaardigheden kan waarderen.

Ja klopt, ook wel omdat ik ook alles leuk vind om te doen. Dressuren, springen, buitenrijden, gekke onzin... dat hebben we allebei nodig.
En dat ik hem van mijn vader heb gekregen maakt hem voor mij gevoelsmatig extra speciaal. (Mijn vader is in 2011 overleden)

nouklime

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 16:15

Wat heerlijk! Ik ben nu ook ruim 9 jaar samen met mijn Wodka'tje hij staat nu helaas met een zware peesblessure stil. Ik heb ervoor gekozen hem een jaar op het land te zetten en als ik jou topic zo lees krijg ik weer hoop en hoop ik ook gewoon weer dat het goed komt en we december 2017 kunnen zeggen dat we weer mogen gaan opbouwen. *\o/*

Ansie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 16:27

Tjonge veel meegemaakt met hem! Leuk paard. Een Havidoffje zie ik. Mijn Havidoff merrie heeft af en toe ook onbedwingbare billen/achterbenen.. :+ en een tijdje stil zetten (lees: meer dan twee weken geen zadel op) betekent zo'n beetje opnieuw zadelmak maken :') Foryourownsafety in ieder geval eerst even longeren dan haha. Verder een heel werkwillig en fijn dier onder het zadel dat vlug reageert op de hulpen :)

Zazoe_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 17:15

Wauw wat een verhaal. Knap hoor, allebei volhoudertjes! En dat van die billen in de lucht gaan heeft mijn paard ook {:)-:(

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-16 17:19

Ansie schreef:
Tjonge veel meegemaakt met hem! Leuk paard. Een Havidoffje zie ik. Mijn Havidoff merrie heeft af en toe ook onbedwingbare billen/achterbenen.. :+ en een tijdje stil zetten (lees: meer dan twee weken geen zadel op) betekent zo'n beetje opnieuw zadelmak maken :') Foryourownsafety in ieder geval eerst even longeren dan haha. Verder een heel werkwillig en fijn dier onder het zadel dat vlug reageert op de hulpen :)

Stil zetten kan bij hem in principe wel... hij is ook aardig wat revalidatie perioden gewend natuurlijk :') hij diet vooral gek als hij het zelfs wil, de buitenwereld heeft er geen invloed op :+
Heeft ook wel zijn voordelen... stel je zit met een ander paard op het strand en die slaat op hol. Dan kijkt die alleen even en denkt "gaat mij te hard" :+
Het is gelukkig geen renner :P

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 17:59

Wat een geweldig commentaar heb je erbij geschreven! Zo te lezen passen jullie perfect bij elkaar! :D

Ansie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 18:30

c_alsemgeest schreef:
Ansie schreef:

Stil zetten kan bij hem in principe wel... hij is ook aardig wat revalidatie perioden gewend natuurlijk :') hij diet vooral gek als hij het zelfs wil, de buitenwereld heeft er geen invloed op :+
Heeft ook wel zijn voordelen... stel je zit met een ander paard op het strand en die slaat op hol. Dan kijkt die alleen even en denkt "gaat mij te hard" :+
Het is gelukkig geen renner :P

Haha dat scheelt! Mooi zoals je 'm beschrijft :))

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-16 18:39

Ja zo denkt die ook wel echt volgens mij... :+ veel mensen zeggen iig dat je al aan zijn hoofd kan zien wat die van plan is :Y)
Ook aan zijn nek trouwens...
Als die op z'n kop gaat heb je meestal een probleem :+
Afbeelding

Ansie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 18:49

c_alsemgeest schreef:
Ja zo denkt die ook wel echt volgens mij... :+ veel mensen zeggen iig dat je al aan zijn hoofd kan zien wat die van plan is :Y)
Ook aan zijn nek trouwens...
Als die op z'n kop gaat heb je meestal een probleem :+
[ [url=m/zi8xho.jpg]Afbeelding[/url] ]

:') woeps

LisanneeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 18:57

Ja heerlijk he, hoe je de ondeugd al aan de koppies kunt zien. Het hoofd van mijn merrie spreekt ook altijd boekdelen :+ dan weet ik hoe laat het is _O-

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-16 21:32

Heerlijk blijft dat :D
Terwijl hij ook echt super braaf en bomproof kan zijn... je kan echt met een kettingzaag door de bak heen rennen als ik rij, en dan zal die geen krimp geven :')
Alles wat door de mens gemaakt/mechanisch is, is niet eng volgens hem :+ maar narcissen daarintegen... narcissen zijn dodelijk, daar gaat die zelfs van trillen :(:)

LisanneeD

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 23:02

c_alsemgeest schreef:
Heerlijk blijft dat :D
Terwijl hij ook echt super braaf en bomproof kan zijn... je kan echt met een kettingzaag door de bak heen rennen als ik rij, en dan zal die geen krimp geven :')
Alles wat door de mens gemaakt/mechanisch is, is niet eng volgens hem :+ maar narcissen daarintegen... narcissen zijn dodelijk, daar gaat die zelfs van trillen :(:)

Haha herkenbaar, net als takjes die opeens ergens liggen en er normaal niet liggen. Ze zullen maar bijten :+