Afgelopen zondag hebben we met Django show gegeven op de QUUS experience, uiteraard hebben we rond deze sint/kerst periode een mooie rode set gescoord, en rood op een wit paard... Tsja, blijf er een zwak voor hebben

Django word op het moment nog steeds heel weinig gereden, door wat dingen die hij heeft meegemaakt in Spanje (en een deel zijn karakter) ligt het rijden gewoon erg gevoelig en kan hij het erg spannend vinden. Afgelopen weekend is hij een dagje eerder naar Manege 't Halster gegaan zodat we ook nog even konden oefenen met mijn zusje. Mijn zusje heeft het afgelopen jaar heel wat paarden gereden, en is een stuk handiger geworden. Django heeft het afgelopen jaar heel wat handwerk meegekregen, en is een stuk sterker en beter in balans geworden...
Foto van begin maart dit jaar:

Afgelopen zaterdag:

Er is nog heel veel werk te verzetten, maar zelf heb ik het idee dat zijn knopje om is en dat rijden 'best oke' is. Hier en daar wil hij nog een hoop spanning opbouwen, maar het is niet meer zoals het was in het begin
(Hoofd omhoog, draf niet voorwaarts durven, wegkruipen voor de hand, steigeren)Mijn zusje heeft hem tijdens de show ook heel leuk rond kunnen rijden met de vlag

En Django vind zichzelf nog altijd interessanter dan publiek/mij

Zelfs een stukje piaffe (gewoon met halster) durfde hij afgelopen weekend wel te laten zien

Ik ben heel trots op mijn ventje, en ben enorm blij met de enorme groei die hij nog steeds doormaakt! Maart 2017 zal hij alweer 2 jaar bij mij zijn