Vandaag heb ik mijn doel bereikt, namelijk 500km rijden met mijn 2 pony's. Voor sommige van jullie is dit misschien een peulenschil maar voor mij een groot hoogtepunt!Mijn ruintje (de vos oortjes) heb ik al bijna 15 jaar, de bruine oortjes in januari 6 jaar.
Haar heb ik overgenomen van een bokker destijds, de eerste jaren kon ik helemaal niks met haar .. Rijden was een regelrechte ramp.
Na vele onderzoeken kwam er uit dat ze chronisch bevangen is, IR heeft en ook nog eens PPID. Sinds ze op de medicijnen staat gaat het stukken beter.
Nog wel met ups en downs maar ze doet het super momenteel.
Mijn kerel daarentegen .. die staat al een half jaar stil
Hij heeft een chronisch luchtwegprobleem waar we nog niet helemaal uit zijn wat het precies is.De vossen oortjes hebben een respectievelijke 314,6km gemaakt (voornamelijk begin van het jaar ivm de blessure) en de bruine oortjes 311,9. In totaal zit in nu op 505,5km. Huh 2x 300 = 600. Dat klopt maar sommige ritten hebben ze samen gemaakt
Maargoed, waarom zijn die 500km voor mij zo belangrijk?
In 2014 ging het ontzettend slecht met mijn merrie, zo slecht dat ik eigenlijk al besloten had haar te laten gaan. Vriendlief heeft mij overgehaald om er nog 1x voor te vechten. Zo geschiedde ..
Ze ging beter en beter! Stiekem konden we zelfs weer aan rijden gaan denken.
Alleen .. was ik veel en veel te zwaar geworden voor mijn twee knappe koppen ..
Hierdoor heb ik in 2015 krap aan 100km gereden.
In september 2015 ging de knop om en de kilo's er af. Inmiddels is er ongeveer een 25 kg af en kunnen we weer fanatiek aan de slag! Ik zit keurig onder mijn maximale gewicht voor meneer en mevrouw.
Goed, genoeg gezeverd, foto's!

Super trots op mijn kleine monsters! Vooral mijn merrie overtreft alles, knap ding!
Van onhandelbaar geval, naar een van de braafste pony's die ik ken
En hoe zien wij er eigenlijk uit?

Nou, zo dus

Sorry geen recente rijfoto's
Je hebt er zelf ook hard aan gewerkt. Nu hopen dat Mick snel opknapt...
)