2016: Een heel erg Fancy jaar.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sharkj

2016: Een heel erg Fancy jaar.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-16 20:57

Afbeelding

Na vorig jaar overgeslagen te hebben , wilde ik dit jaar toch wel weer een EJL-ITP aanmaken. We beginnen met een vriendelijke groet van fancy in het begin van het jaar. Ik weet dat er na mijn eerste EJL topic er een aantal mensen waren die heel graag een rij topic van ons wilde zien , helaas was er het jaar erna weinig progress vanwege een flinke val en dus een deuk in het vertrouwen. Na het terug vinden van het vertrouwen , oplossen van problemen en een hoop kleine ongelukjes later , was het tijd voor 2016 en dus een frisse start!

Om nog even kort te vertellen:
Fancy Sollenburg
Uphill x Krack C
Momenteel 6 jaar
Stokhoogte tegen de 1.80

Afbeelding

Begin van 2016 is er eigenlijk niet heel veel spectaculairs te melden , we reden zoals normaal wekelijks onze les. Fancy gedroeg zich prima , had af en toe haar buien maar hier viel prima mee om te gaan. Wel merkte we dat ze veel moeite had met het opbouwen van spier op haar achterhand en ze vaak met achter niet helemaal mee kon komen. Zijn voldoende mensen bij geweest om naar te kijken en niemand kon een probleem constateren , men ging er van uit dat we gewoon door moesten trainen en dat het met de tijd wel goed zou komen. Tussendoor was er natuurlijk nog genoeg tijd om heel te knuffelen en vele onder onsjes.

Afbeelding

Dan nemen we een sprong naar het voorjaar , dit is de periode dat voor ons eigenlijk alles ging veranderen. De stal waar we op dat moment stonden stond al een aantal jaar te koop , daar waren we allemaal van op de hoogte. In deze periode begon de verkoop alleen wat serieuzer te worden en moesten we er toch rekening mee gaan houden dat de kans erin zat dat we moesten gaan verhuizen. We hadden in de tussentijd gewoon verder getraind en voor mijn gevoel zat er in ieder geval schot in de zaak. De laatste rijfoto's op die stal waren op dat moment dus al gemaakt. Helaas kwam ik er als geluk bij ongeluk achter dat het helemaal nog niet beter ging. Het bleek dat mijn lieve paard last van hele zwakke knieën. Hier is zij toen aan geholpen , en konden wij gelukkig de training snel vervolgen.

Afbeelding

In de tussentijd is in mei de stal officieel verkocht en hebben we naar een nieuwe stal moeten zoeken. We mochten tot begin november nog blijven staan , maar ik heb er voor gekozen om per 1 juli op dat moment te gaan verhuizen zodat mijn paard nog kon gaan genieten van een deel van het weide seizoen. Tot die 1 juli hebben wij nog een paar lessen gepakt , genoten van en met alle leuke stalgenootjes die we hadden en alle laatste keren dat er wat gebeurde op stal. En hebben we een beginnetje gemaakt van het verkeersmak maken. Lekkere wandelingen door de wijk gemaakt , en nog een keer naar mijn huis gewandeld om mijn ouders te verrassen. Wilde dat toch echt 1 keer gedaan hebben voordat de mogelijkheid er niet meer was! En prachtig dat fancy het vond! Ze keek haar ogen uit , vond het spannend maar bleef gelukkig altijd braaf.

Afbeelding

JA! en dan is het ineens 1 juli en dan ga je verhuizen Fancy. Na 2.5 jaar op Stal Smit te hebben gestaan , zijn wij per 1 juli verhuisd naar Manege de Prinsenstad! Daar waar ons nieuwe avontuur zou gaan beginnen. Fancy was gelukkig de hele verhuizing super mee werkend en braaf , ondanks dat ze er niks van snapte en het heel erg spannend vond! Eenmaal veilig in haar nieuwe stalletje geloofde ze het allemaal wel , ze stond al snel lekker te knabbelen aan haar heerlijke bed met vers stro. Ik had een mooie buitenbox voor haar uitgezocht zodat ze lekker naar buiten kon kijken. Helaas bleek fancy iets te groot te zijn voor de doorgang :') hierdoor stootte ze constant haar hoofd en durfde ze de stal niet meer in of uit. Waardoor ze binnen 2 weken is verhuisd naar een heuse binnenbox met uitzicht op het erf.

Afbeelding

In de tussen liggende periode ging ze voor het eerst het land op , hier werd ze zo blij van dat ze niet wist wat ze eerst moest doen... Rennen? Springen? Gras eten? Andere paarden kijken? Zo hard mogelijk hinniken? Hebben we voor het eerst in een hele grote (80x43) buitenbak gereden , heerlijk die ruimte! Maar ohhhohh wat moet je ermee?! En natuurlijk gingen we voor het eerst lessen! En wat waren die lessen een eye opener. Zo had ik mijn paard nog nooit voelen lopen!

Afbeelding

Beetje bij beetje begon ik het licht te zien , en begon fancy meewerkender en bewerkelijker te worden. Zouden we dan toch nog een keer ergens komen?! Fancy is nog 1x behandeld aan haar knieën ondanks de goede vooruitgang , en hier werd ze alleen maar beter van. Natuurlijk bleef ze een ondeugende merrie en moest ze toch een keer proberen om grapjes uit te halen in die grote buitenbak! Gelukkig is het vertrouwen nu al zo ver , en heb ik haar snel genoeg door om hier gewoon hartelijk om te kunnen lachen. In de grote "enge" paddock moest iedereen het horen als Fancy er liep! :') Vrolijk rennend en bokkend gilde ze de hele boel bij elkaar! En een lol dat ze had als er weer eens iemand kwam kijken wat er aan de hand was...

Afbeelding

Tussen het lol trappen , serieus trainen en grasmaaier spelen door pikte we ook nog wat lesjes mee. Want ondanks dat we goed vooruit gingen , viel er natuurlijk nog genoeg te sleutelen! Voornamelijk aan mijn manier van zitten , want die zit bleek zo'n belangrijk deel in onze training. En al snel pakte we al spelenderwijs stukjes wijken , travers en schouderbinnen mee. En dan te bedenken dat we 1,5 maand geleden bijwijze nog geen rechte lijn konden rijden.

Afbeelding

Fancy genoot duidelijk van het land waar ze nu haar beschikking toe had. Dit heeft haar heel goed gedaan.

Afbeelding

We trainden heerlijk verder , tot op het moment dat ze vervelend begon te worden. In de teugels hangen , echt aan de teugels trekken, tong over het bit gooien. Ja! Het was weer tijd voor de tandarts. Die me er weer aan hielp herinneren wat voor ongelofelijk paard ik eigenlijk heb. Want dat ze al die tijd nog zo heeft willen lopen voor me , dat was bijzonder! Haar gebitje moest heel nodig gedaan worden en daarna heeft ze lekker eventjes vrij gehad. Gewoon genieten. :)

Afbeelding

Hierna konden we weer lekker trainen , pakten we nog wat lessen. En heb ik me ingeschreven voor de wedstrijd vereniging! Want ja.. wedstrijden rijden gaan we uiteindelijk toch echt doen. En kwam mijn moeder fancy & mij nog even op de foto zetten voordat de wintervacht en echte kou aan zou treden.

Afbeelding

En dan zijn we alweer beland bij de afgelopen weken , die gaan eigenlijk precies zoals het moet. We trainen vrolijk verder , rijden mee in de les , soms een privé lesje erbij. Fancy is soms stronteigenwijs , maar we houden het maar gewoon op de pubertijd! :')

Gister is een vriendinnetje van me nog foto's wezen maken van ons , gewoon zoals we zijn. Niks niet hard trainen , maar gewoon lekker relaxed rond hobbelen. We zijn na een tijd van wennen voor het eerst hier het terrein afgegaan , en ook hier mag ik weer trots zijn op mijn merrie. Ondanks dat ze het heel spannend vond (langs een snelweg) bleef ze top braaf bij me!

Afbeelding

Afbeelding

En als laatste een foto die ik zelf gister snel heb gemaakt van mijn mooiste merrie <3

Afbeelding

Volgend jaar hoop ik weer een EJL-ITP te kunnen maken , maar dan met een hoop winstpunten te vermelden. Want JaJa in het nieuwe jaar staat ons debuut in de wedstrijdring gepland!

Het is een heel verhaal geworden , en snap als je niet alles gelezen heb :') Maar bedankt voor het kijken!

Sharon & Fancy

lando2

Re: 2016: Een heel erg Fancy jaar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 21:49

Mooi paard! Mooie combi!

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-16 21:56

lando2 schreef:
Mooi paard! Mooie combi!

Dankjewel! :D

Reusje_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 22:06

Mooi paard en leuk overzicht!
Jullie lijken me een leuk stel :)

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-16 22:11

Reusje_xx schreef:
Mooi paard en leuk overzicht!
Jullie lijken me een leuk stel :)

Dankjewel , ik hoop dat mensen ons inderdaad zo zien.

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 22:24

Wat is ze prachtig <3

Mooi overzicht hoor :D

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-16 22:32

_Nynke schreef:
Wat is ze prachtig <3

Mooi overzicht hoor :D

dankjewel <3

Luz_ElenaE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 09:11

Leuk paard,veel succes volgend jaar!

Yaralisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 09:41

Mooi overzicht!
Nog heel veel plezier samen! :D

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-16 10:51

Bedankt allemaal!
Heel benieuwd wat volgend jaar gaat brengen :D

__PrinCes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 14:22

Mooi overzicht!
Vind echt dat Fancy een hele lieve uitstraling heeft :j

Kim_RC

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 14:31

Wat een gaaf paard! Leuke combi :)
Hoop uiteraard dat jullie nog vele jaren plezier van elkaar kunnen hebben :j

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-16 16:03

__PrinCes schreef:
Mooi overzicht!
Vind echt dat Fancy een hele lieve uitstraling heeft :j

Dankjewel ze is ook heel erg lief :D

Kim_RC schreef:
Wat een gaaf paard! Leuke combi :)
Hoop uiteraard dat jullie nog vele jaren plezier van elkaar kunnen hebben :j

Bedankt , ik hoop het ook!

barrbara

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 16:28

Wat een leuke merrie! Jullie zijn een mooie combi en gaan vast nog veel plezier met elkaar beleven!

martine096

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 16:32

We like Fancy! :D
Heel leuk paard, veel plezier nog samen. :)

Jeska2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 16:38

Knappe Fancy :D mooie foto's en een leuk overzichtje zo :o

Sharkj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-16 20:51

Bedankt allemaal, hoop ook nog jaaaaren plezier van haar te gaan hebben. Op naar de wedstrijden haha.

Haha jeska dan heb ik niet eens alles besproken want dan duurt mijn jaar ineens 10x zo lang :')