Bonnie alweer een jaar bij mij!<3

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

kruimellover

Bonnie alweer een jaar bij mij!<3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-16 07:53

Vorig jaar besloot ik, mede dankzij mijn vriend, om mijn haflinger ruintje van toen twee te verkopen. Ik had grootse plannen met hem, maar toen bleek dat hij zomereczeem had, kon ik hem echt niet houden. Mijn paarden lopen 24/7 in het bos en kunnen zelf wel in de stal gaan staan, maar dat scheelt niet veel voor de vliegjes, muggen, dazen en knutten. Hij schuurde zich dus ondanks zijn aangepaste voeding en eczeemdeken tot bloedens toe open.

Maar toen, er moest wel een nieuw vriendje voor mijn andere pony komen, want hem alleen laten staan was ook geen optie. Ik heb er tijdelijk een ander paardje van een vriendin bij gehad, maar die sloopte vakkundig mijn nieuwe stal door overal op te bijten. Ik werd hier heel verdrietig van en het kriebelde ook wel heel erg om eindelijk mijn wens om te springen uit te laten komen.
Zodoende ging ik op zoek naar een springgefokt paard. Een vriendinnetje van me maakte me attent op de advertentie van Bonnie. Een leuk, klein schimmeltje van toen 5 jaar. Ik vond haar geweldig en ben dezelfde dag nog gaan kijken.
Diezelfde dag besloot ik ook dat zij het moest worden. En zo ging ik haar twee dagen later ophalen.

Afbeelding
Hier kwam ze net uit de trailer na een best wel spooky ritje van Utrecht naar Brabant. Het waaide enorm en ze had nog niet vaak op de trailer gestaan, dus ik was blij toen we thuis waren.

Eerst heeft ze een paar weekjes bij kennissen op stal gestaan, omdat die een bak hebben en ze nog heel weinig kende.

Afbeelding
Eerste keer erop, ze vond het doodeng in het donker.

Dit ging al snel heel goed en het bos vond ze geweldig. Hierdoor heb ik haar toch heel snel lekker naar huis gehaald.

Afbeelding
Ook dat ging erg goed en het klikte meteen tussen haar en m'n andere pony.

Afbeelding
Ze werd ook steeds meer bomproof

Afbeelding
We maakten veel kilometers door ons prachtige gebied. <3

Afbeelding
We gingen naar de NRPS keuring om haar weer aan andere dingen te laten wennen. Ze haalde hier een tweede premie. Maar had ook nog maar weinig bespiering, dus wie weet doen we dat nog wel een keertje over.

Afbeelding
Ze moest natuurlijk ook mooi op de foto :)

Afbeelding
We reden wat wedstrijdje in de B, wat nog niet geheel succesvol was, omdat ze nieuw terrein nog steeds spannend blijft vinden.

Afbeelding
En weleens niet in galop wilde tijdens de proef :')
Niet zo'n charmante foto, maar wel een goed voorbeeld van haar gekke acties af en toe. Die heeft ze nog steeds regelmatig..

Afbeelding
Ze kwam protesteren als ik met m'n andere pony weg wilde en dan keek ze zo :')

Afbeelding
Als een stel dappere Harry's vonden wij (vooral ik) dat we ook wel in het donker een rondje konden maken. Maar dat was nog niet zo'n succes hahaha.

Afbeelding
En verder genieten we vooral van de natuur en springen we in het bos geregeld een boomstammetje. We hebben ook regelmatig les en dat heeft tot nu toe echt al veel geholpen. Ik hoop binnenkort een winstpuntje in de B te rijden zodat we daarna lekker aan de slag kunnen met het springen.

Nu, een jaar later, ben ik nog steeds in de wolken met m'n meisje en hoop ik dat we samen nog veel plezier kunnen maken! :D

Afbeelding
:wave:

_Sofie

Re: Bonnie alweer een jaar bij mij!<3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 16:23

Knap dier <3

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 16:26

Oohh die protest foto _O-

RoosDeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 16:59

Wat een mooi jaar verslag alicia!

kruimellover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-16 18:32

eclair98 schreef:
Oohh die protest foto _O-

Echt he, het is zo'n draakje soms! :')

Bedankt Roos!

Jinte

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 19:53

Prachtig dier! Normaal reageer ik niet zo snel op fototopics maar bij zo'n knappe schimmel kan ik het toch niet laten!
En wat een prachtige omgeving heb je om in te rijden

kruimellover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-11-16 20:13

Bedankt jinte!

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 21:56

Leuk topic Alicia! Zo zie je dat jullie eigenlijk best al heel wat ondernomen hebben afgelopen jaar en dat ze steeds braver aan het worden is. Komt helemaal goed met jullie, ben benieuwd naar het verslag van volgend jaar ;) ;)

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 07:41

Ze is een schitterend dier.
En jullie ondernemen zo behoorlijk wat. Dus heb je al veel behaald met haar in dat 1ste jaar dus dat zal alleen maar meer worden.
Op naar een jaar met nieuwe mogelijkheden kansen en plezier.

kruimellover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-16 08:24

Bedankt dames! Ik heb steeds het gevoel dat we nog niet zo snel verder komen, dat is ook een reden dat ik dit topic geopend heb. Maar als ik dit zo zie, zijn we eigenlijk al enorm gegroeid samen.

In het begin kon ze niet eens echt galopperen en nu gaat dat beide kanten op ook hartstikke goed.

druppeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 16:40

Leuk topic en mooie foto's!

Jullie zijn goed bezig en zo veel geleerd in een jaar, ik ben benieuwd wat volgend jaar brengt!

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 16:53

Ze is leuk! Ongelooflijk veel gedaan, ervaren en geleerd in een jaar. Superleuk!

kruimellover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-16 14:28

Bedankt!
Ik ben ook zo ontzettend blij met haar! Vandaag zijn we op wedstrijd geweest en voor het eerst hebben we gisteren alles al klaar gemaakt. Omdat ze al mooi wit was, heb ik haar ingepakt en dit vond ze ook gewoon goed. Wat een geweldig paard is het ook!
Afbeelding