2016: Echt getransformeerd tot springruiter

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

19pony19

2016: Echt getransformeerd tot springruiter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-16 14:13

Ik vind het altijd zo leuk om iedereen hun EJL te lezen dat ik maar weer heb besloten om ook zelf aan de slag te gaan. Ook al is dit jaar nog niet ten einde, en hoop ik dat we nog een paar mooie maanden te gaan hebben, heb ik dit jaar al van alles beleefd! Dus vind ik het nu al tijd om dit te delen :j

Voor de gene die mijn knappe pony nog niet kennen:
Naam: Noddy Babau
Ras: Waarschijnlijk iets met Kwpn/New Forest (andere suggesties zijn welkom _O- )
Leeftijd: 12
Stokmaat: 1.54
Dressuur: M2
Springen: L (M startgerechtigd)

Zoals de titel al zegt zijn we dit jaar echt getransformeerd _/-\o_ . Het springen had altijd al mijn voorkeur, alleen vond Noddy het soms nog net iets te leuk en ging de dressuur eigenlijk super goed! Dus eerst 1,5 jaar voornamelijk dressuur gereden. Toen waren we uit eindelijk bij het M2 beland en ging het springen steeds beter en met meer controle! Dus dit eigenlijk volop opgepakt en toen besefte ik me weer dat springen toch echt het aller leukste is. Alvast respect als je dit helemaal gelezen hebt en ik ga weer proberen er een mooi overzicht van te maken! :o

Januari
Helaas wat pech op wedstrijd gebied omdat er sneeuw was gevallen en onze auto ook een poosje niet mee werkte :') . Dus deze maand eigenlijk op laag pitje getraind en vooral genoten!

Afbeelding
Afbeelding

Februari
We konden weer op wedstrijd! Sneeuw was verdwenen en de auto weer gemaakt! En voor de verandering begonnen we dit jaar gewoon met een dressuurwedstrijd :)) . Gestart in Vries in het M2 en ons eerste winstpunt was een feit! Zelfs nog beloond met een 2e prijs!
En toen de Friese kampioenschappen in het B springen. We keken er erg naar uit want hadden een goed spring jaar achter de rug en hadden er de volle vertrouwen in dat het deze keer goed zou komen.(Vorig jaar ging het niet echt volgens plan) Maar er rust toch een vloek op de Indoor kampioenschappen ben ik bang :') . Het losrijden en het begin van het parcours gingen super fijn tot dat ik een miscommunicatie kreeg met Noddy en hij zo de baan uitvloog, waardoor ik met mijn knie tegen een staander omhoog kwam! Hier een gekneusde knie aan overgehouden en pony stond erbij alsof hij helemaaaal niks had gedaan, die boef! Weekje niet kunnen rijden, maar hem daarna weer lekker opgepakt!
Afbeelding

Maart
Gestart op het super mooie Indoor Tolbert! En Noddy was weer helemaal in vorm, echt fijn kunnen rijden hier. Eerste parcours foutloos met maar liefst 82 stijlpunten en een 4e prijs. Het 2e parcours ook foutloos en hier een 10e prijs. Al met een zeer geslaagde dag! :D
https://www.youtube.com/watch?v=nb087Okj-TY
https://www.youtube.com/watch?v=5pasElDxVD0
Heb van bijna elke wedstrijd wel een filmpje op YouTube, dus mocht je nieuwsgierig zijn neem lekker een kijkje :j

April
Alweer onze laatste wedstrijd in het B springen. Gestart in Sonnega en 2 foutloze rondjes gereden. Hij sprong zo fijn en Noddy was van mening dat het B allemaal veel te laag stond, dus maar gelijk voor het L opgegeven!
Afbeelding

En had niet z'n fijn L debuut durven dromen. Gestart in Appelscha, en door de vele regenval was de bodem echt heel zwaar, maar hier wist mijn topper zich toch door heen te slaan. Eerste parcours een balkje maar toch nog een 2e prijs! En het 2e parcours helaas 2 pechbalkjes, maar dat mocht de pret niet drukken.

Mei
Begin mei gestart op Outdoor Mazeppa wat werd verreden in de mooie buitenpiste van de HJC manege in Tolbert. Helaas ging het hier niet volgens planning. Paar stops en balken en kon merken dat hij niet lekker in zijn vel zat, dus de tandarts gelijk laten komen en die arme ziel zat onder de haken ;( . Daarna was het probleem gelukkig wel opgelost en we konden weer lekker verder. Toen onze thuiswedstrijd op het mooie CH Oosterwolde. Lekker kunnen rijden en beide parcoursen een balkje. En echt ik ben zo verliefd op deze foto <3
Afbeelding

Juni
Zomer <3 vindt dit toch wel echt de mooiste tijd van het jaar. Mogen rijden in een clinic van Hans de Vries! Een mooie ervaring rijker en veel geleerd. Dit hebben we daarna mogen toepassen op Outdoor Vries in het L springen. Eerste parcours en barrage foutloos met een 2e prijs. 2e parcours helaas 2 balkjes.
Afbeelding

Juli
We zochten voor de verandering maar weer eens de dressuurbaan op! En ik was zeker tevreden, omdat we echt de dressuur op een heel laag pitje hadden staan en dan toch even mooi in het M2 starten. Helaas 179&178.5 punt, wat ik dan wel weer een beetje balen vond, maar ik en mijn springpony konden toch met opgeheven hoofd weer naar huis! _O-
En toen onze laatste wedstrijd als voorbereiding op de Friese kampioenschappen: CH Bakkeveen! Nog 2 hele fijne rondjes gereden met in beide parcoursen een pechbalkje. Met goede moed op weg naar het FK *\o/*
Afbeelding

Augustus
Stond helemaal in het teken van de Friese kampioenschappen outdoor in Harich. We waren echt in topvorm en keken er ook echt naar uit! En deze keer hadden we veel meer succes!! Eerste manche foutloos en dus de 2e manche mogen rijden. De spanning begon wel echt te stijgen want er was nog maar 1 iemand dubbel foutloos. Helaas in de 2e manche 2 stomme balkjes, maar geëindigd als 12e van Friesland! Ik was helemaal gelukkig, omdat we op onze andere kampioenschappen dit niet hadden durven dromen.
Verder ben ik zelf nog naar Horse Event geweest, wat weer super mooi was en weer van alles opgestoken en natuurlijk met tassen vol weer naar huis gegaan :D
Afbeelding

September
Op een warme donderdag avond gestart in het L in Tolbert! En vanaf hier heeft Noddy echt de smaak te pakken! Hij weet het L te winnen deze avond met een fijne foutloze ronde!!
Deze maand vooral lekker verder getraind en dit niet zonder succes!

Oktober
Op de onderlinge wedstrijd van de ponyclub met 2 clubbekers naar huis gegaan! In het M2 184 punten en gewonnen en in het L springen dubbel foutloos en ook gewonnen!
Paar dagen daarna stond Tolbert al weer op de planning. Wederom een super foutloos rondje gereden en 3e!
En dan onze meest recente wedstrijd, de Vinkegabokaal te Vinkega. Knappe pony is echt in vorm want weer alles foutloos! 1e, 2e parcours en de barrage! Net buiten de prijzen beland maar wat was ik blij want we hebben de punten voor het M springen!!

We blijven nog lekker even in het L rondtouren en dan straks in het nieuwe jaar staat ons M debuut op de planning. Heel erg blij met dit jaar en het KONAG Pompoenenconcours in Sonnega staat nog op het programma en waarschijnlijk nog een keer naar Tolbert. Echt respect als je alles hebt gelezen! En ik hoop dat jullie het leuk vonden!

Tot de volgende keer :wave:
Afbeelding

BlackHallows

Re: 2016: Echt getransformeerd tot springruiter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 14:23

Knappe pony! Op een foto zitten je sporen echt in zijn buik, probeer je hakken de andere kant op te sturen ( sorry :p)

19pony19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-16 17:40

BlackHallows schreef:
Knappe pony! Op een foto zitten je sporen echt in zijn buik, probeer je hakken de andere kant op te sturen ( sorry :p)

Snap wat je bedoeld, had hier nog mijn oude veelzijdigheids zadel dus dan heb je lang zo veel steun niet. Heb nu gelukkig mijn nieuwe springzadel en zit hier een stuk beter in! Bedankt

Deni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 18:54

Leuk overzicht, wat een mooie pony <3

xfloorremy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 19:02

Leuk geschreven :j Knappe pony heb je! Veel plezier & succes nog samen +:)+ +:)+

BlackHallows

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 19:04

19pony19 schreef:
BlackHallows schreef:

Snap wat je bedoeld, had hier nog mijn oude veelzijdigheids zadel dus dan heb je lang zo veel steun niet. Heb nu gelukkig mijn nieuwe springzadel en zit hier een situk beter in! Bedankt

Verder hele leuke pony :)

19pony19

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-16 19:30

xfloorremy schreef:
Leuk geschreven :j Knappe pony heb je! Veel plezier & succes nog samen +:)+ +:)+

Dankjewel gaat zeker goedkomen <3
Deni11 schreef:
Leuk overzicht, wat een mooie pony <3

Heel erg bedankt :D