Het jaar begon met een verhuizing. We begonnen het nieuwe jaar op een nieuwe stek.
Voor Jim veranderde er niet zoveel, behalve de omgeving. Maar hij kwam nog steeds 24/7 buiten met een maatje. En met dat maatje klikte het gelukkig heel snel.
Voor mij veranderde er heel veel. Ik ging opnieuw naar een privéstal, maar dan volledig doe-het-zelf.
[ITP] Operatie verhuizing geslaagd!
Al snel kwam zijn vaste-amazone-als-ze-bij-opa-en-oma-logeert een rondje rijden. Toen ze voor het eerst op Jim reed had ze nog geen les gehad. Maar inmiddels rijdt ze al een paar jaar op de manege. Dus ze wilde wel springen. Jim is een uitdaging met springen. Hij heeft een balkenfetish en gaat er nog wel eens iets vaker over dan jij wil

Maar ze deed het dapper en heeft echt gesprongen. Brave kinderpony

Zelf doe ik ook nog wel eens een poging. Maar niet hoger dan dit

http://boktimg.nl/img/m/NNKn5a.jpg
Omdat ik dit jaar wedstrijden wilde gaan starten bij de WRAN, werden de trainingen ook steeds serieuzer.

En in maart hadden we dan ons debuut! Op de 1e Triple X show. Foutje met inschrijven, want dat was wel een erg grote show om te beginnen

Desondanks deed hij het braaf. Bij de In Hand Trail werden we zelfs als 3e geplaatst

De trail ging echter wat minder goed. Door alle opgekropte spanning werd hij nogal druk en als je dan moet beginnen met stilstaan bij het hek....
Tsja, dan krijg je dit

De Ranch Riding was ons 3e onderdeel. Dat leverde een DQ op door het missen van de cirkel. Maar wat een leuk onderdeel. Dat smaakte naar meer! Dus ingeschreven voor een clinic.
Tussendoor was het eerst nog tijd voor de Sponsorrit Samen Sterk. Een prachtige rit door de Ambachtsheerlijkheid, die ik georganiseerd heb met Liesbethje. Wij hebben de route eerst voorgereden. Braaf peerd aan de trailer

Niet te geloven dat hij voorheen nooit in de buurt van de trailer wilde komen.
[RIJ-ITP] Sponsorrit "Samen Sterk", de proefrit, hertjes enzo :D
In april was de clinic Ranch Riding aan de beurt. Gegeven door Anja Diephout, georganiseerd door de DAWRA. Super gezellig en enorm leerzaam! Echt een onderdeel waar wij wat mee kunnen

[WN-ITP] Clinic Ranch Riding met alpenquarter Jim

Ook in april vertrokken we naar Bergen op Zoom voor een fotomeeting in cowboystyle. Wat een leuke meeting en wat een toffe foto's zijn daar uitgekomen: [ITP] Alpenquarter Jim @ fotomeeting Cowboystyle Bergen op Zoom

En als laatste in april, de AVS Western Riding cup, waar ook WRAN-onderdelen werden uitgeschreven.
[WN-ITP] Met mijn dikbil tussen de deukneuzen, AVS Western Riding cup
Hij misstaat echt niet tussen de deukneuzen

Wat was hij druk

Een erg gezellige show! Weer veel geleerd! Wat DQ's, maar ook een 1e plaatsing in de Ranch Riding

In mei reden we nog een WRAN-show, maar hier heb ik geen foto's van. We hadden net geen plaatsing in de Ranch Riding, we hebben geproefd aan de reining en wel werden we als 6e van de 14 geplaatst in de trail

Omdat springen met een westernzadel echt ruk is, heb ik een springzadeltje aangeschaft en hebben we een springlesje genomen. Voor de afwisseling

In juli was het hoogtepunt van dit jaar. We zijn samen op vakantie geweest naar de Veluwe. Fantastisch

Marlies heeft daar prachtige foto's gemaakt van mijn knappe dikbil!
[ITP] Mijn sp(r)ookje op de Veluwe door Marlies Trap Fotografie

http://boktimg.nl/img/m/Z4820m.jpg
http://boktimg.nl/img/m/TullD6.jpg
In augustus hebben we samen met bokker Duke een kennismakingsclinic TREC gevolgd bij Mirjam Nelisse. Wat een leuke tak van sport! Door zijn trailervaring pikte hij het razendsnel op. Zeker voor herhaling vatbaar!
[TEN-ITP] Kennismakingsclinic TREC

Helaas bleek zijn zadel al een tijdje niet goed te liggen. Ik schrok me kapot toen dit ineens tevoorschijn kwam toen hij zijn wintervacht ging krijgen. Ik heb nooit wat aan hem gemerkt...
http://boktimg.nl/img/m/LTbCy9.jpg
Omdat ik even geen zadel had, heb ik langer kunnen wachten met scheren. Ik heb van het voorjaar een eigen apparaat gekocht en nu kon ik het eindelijk uitproberen.
En toen stopte het apparaat ermee...

Hij heeft een week zo rondgelopen

Gelukkig waren het de messen en na slijpen werkte het weer.

Zijn oude zadel is er niet meer op geweest uiteraard en ik ben snel gaan zoeken naar iets anders. Ik was er wel een beetje klaar mee. In 8 jaar tijd 7 zadels verslijten is best heel veel. En toen kwam ik op de Freemax Western uit. Semi-boomloos. Ideaal voor ons! We konden een zadel een week proberen en Jim liep er super fijn onder. En dus maar over gegaan op aankoop van een nieuwe Freemax.

Omdat doe-het-zelf mij teveel werd met de vele uren die ik werk, besloot ik Jim opnieuw te verhuizen. Voor hem wel weer stress, maar ik ging het niet meer trekken. We verhuisden naar een volpensionstalling, waar Jim 24/7/365 in een groep in een kleine paddock paradise staat. Ideaal! Hij alles wat hij nodig heeft en ik hoef alleen maar de leuke dingen te doen met hem. Hij is al goed op zijn plek en stond na een dag al in de groep. Heerlijk

Onze eerste buitenrit op de nieuwe plek is ook al een feit. Dat staat hier nog helemaal niet in het overzicht, maar elke zondag probeer ik te genieten van dit uitzicht

Op naar een nog mooier jaar, met nog leukere dingen!