Elfina in Buitenpost naar de 1e en 2e prijs!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

NadjaNadja
Hoofdmoderator

Elfina in Buitenpost naar de 1e en 2e prijs!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-16 15:32

Hoi! /3

Ik heb getwijfeld of ik dit op HAW of op RIJ-ITP zou zetten, maar aangezien de filmpjes niet van hele goede kwaliteit zijn en deze filmpjes eigenlijk ook helemaal niet representatief zijn voor wat we kunnen (ja, wacht maar gewoon tot je de filmpjes hebt gezien :')) plaats ik het gewoon bij RIJ-ITP. Dit neemt niet weg dat ik open sta voor rijtechnisch commentaar, graag zelfs! Maar probeer hierbij wel rekening te houden met het feit dat ik er dit keer mijn handen natuurlijk aan vol had.

Elfina is een 7-jarige merrie van Zuidenwind x Special D. 'Chestnut mare, beware' gaat voor haar zeker op, in sommige gevallen. Zo ook deze keer op wedstrijd. Ik heb haar gekocht met een stuur, een gaspedaal en een rem, maar ik heb haar dus zelf zo goed als volledig zelf opgeleid. We krijgen zo'n 1 keer in de 2 weken privéles. We starten op dit moment L2 en dat gaat eigenlijk erg voorspoedig! :)

Hoe ik deze keer in vredesnaam 2 winstpunten heb kunnen rijden en ook nog een 1e en 2e prijs heb weten te behalen is mij een raadsel, maar niet minder leuk!

Oordeel zelf:

De 1e proef, waarin ik 189,5 punten bij elkaar reed en een 1e prijs haalde.

En de 2e proef, waarin ik 183 punten bij elkaar reed en dus een 2e prijs haalde.

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden! :D

Anoniem

Re: Elfina in Buitenpost naar de 1e en 2e prijs!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 18:57

Oh strak van de spanning! :oo Gaat dat altijd zo op concours? Wat jammer van je proeven zeg!

NadjaNadja
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-16 19:51

Picasso schreef:
Oh strak van de spanning! :oo Gaat dat altijd zo op concours? Wat jammer van je proeven zeg!

Nee joh, gelukkig niet! :') Daarom zeg ik ook dat dit niet echt onze beste prestatie was.

Normaal gesproken is ze veel meer ontspannen, maar ze staat gewoon vrij hoog in het bloed en dat uit zich soms op deze manier.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 21:54

Aah Elfina!
Ik begrijp wel waar de punten vandaan komen. Ze is inderdaad gespannen, maar dat zien we vaker met die 'enge' hoek. De oefeningen gaan buiten de spanning om toch nog prima. Je hebt haar er prima doorheen gereden! Ik weet hoe ze kan lopen en dat dit een momentopname is :) Verder heb ik weinig rijtechnisch commentaar, dat heb ik al veel te vaak gegeven :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 08:36

Nu ben ik heel nieuwsgierig naar hoe ze dan 'normaal' de baan door gaat! :)

Ababe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 13:09

Oef wat een spanning inderdaad, je hebt vast heel vaak tot 10 geteld haha.
Vind het wel een leuk paard om te zien! Zelf ben ik het 'op wedstrijd gaan' steeds aan het uitstellen omdat mijn merrie thuis zo gespannen kan zijn, gelukkig is ze tot nu toe op vreemd terrein echt ontzettend braaf.
Het is niet altijd zo zeg je, is het echt wisselend of was er deze keer een reden waarom ze zo gespannen bleef (vraag het uit pure interesse hoor)?

Edit; Gefeliciteerd met je punten trouwens! Vergeet het er gewoon bij te zetten, sorry!

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 14:12

Knap gereden hoor, ik snap je punten ook nog wel. Ik vind dat je heel sympathiek en rustig je merrie begeleid en dat is echt niet zo simpel. Kan me voorstellen dat de jury dat ook gewaardeerd heeft.
Verder werk je de proef nog altijd best heel netjes af +:)+
Het valt me op dat je, in tegenstelling tot veel anderen, heel duidelijk blijft in je voorwaartse hulpen en je ook goed je been eraan houdt, zonder dat het extra spanning of loperigheid oplevert.

Ik ben ook wel benieuwd naar beeld als de scherpe randjes eraf zijn, kan me voorstellen dat je dan een hele nette proef neer zet.

NadjaNadja
Hoofdmoderator

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-16 19:44

Ik zal binnenkort nog eens een proefje laten filmen, dan kunnen jullie ook zien hoe het normaal gesproken gaat.

Ze is dus lang niet altijd zo hoor. In dit geval komt het door de spullen die aan de achterkant van de bak langs de bakrand staan. Dit keer waren het blauwe hindernispalen geloof ik.

Gelukkig gebeurt het niet al te vaak en kan ik er vaak wel om lachen. Ondanks alles blijft ze vaak ontzettend hard haar best voor me doen en ben ik boven alles vooral trots op hoe ver we zijn gekomen!

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 14:21

Poeh wat een spanning. Knap dat je haar nog door de oefeningen heen geloodst krijgt.
Persoonlijk zou ik wel blijven lichtrijden tussendoor, dan blijf je zelf ook meer ontspannen in je bovenlijf en armen en geeft het geheel een iets rustiger beeld. Veel succes met haar, het is een mooie merrie.

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-16 20:14

Grappig om te zien, ik heb 2 weken geleden daar ook gereden, dezelfde proeven, ook die van mij was een bonk spanning en ik werd ook onverwachts 1e en 2e :+

Maar ook in ben benieuwd naar een filmpje van hoe het normaal gaat :)
Vind Elfina wel echt een leuk paard, jullie zijn een mooie combinatie en je hebt haar er goed doorheen gereden! :j