Wat vliegt de tijd! 24 oktober jl was het alweer een jaar geleden dat ik mijn knappe Casanova mee naar huis nam
Inmiddels hebben wij er al een hoop leuke dingen samen op zitten en ik hoop dat er nog veel meer leuke dingen gaan volgen!
Voor wie Casanova nog niet kent:
Cas is een 7 jarige Draver ruin. Hij heeft in het verleden gekoerst en mag na een mooie koerscarrière verder als recreatie endurance paard.
Het was een fantastisch jaar voor ons. Een jaar geleden had ik niet durven dromen dat wij zulke grote sprongen zouden maken. Het doel was: kennismaken met de endurance. Dat doel is zeer zeker bereikt.
Inmiddels hebben we er acht wedstrijden opzitten, hebben we drie keer een derde plaats en een keer een eerste plaats behaald in de eerste klasse en hebben we de laatste wedstrijd van het seizoen onze eerste klasse II gereden. Met een dikke big smile kijk ik terug op het afgelopen jaar.
Oktober 2015.
De ontmoeting met mijn lieve merrie Mata Hari. Zij was al een tijdje met pensioen en zou als weidemaatje gaan dienen zolang haar lichaam dat toe zou laten. Helaas heeft dat niet heel lang mogen duren. Drie weken later heb ik haar laten gaan.
[ITP] Mijn nieuwe aanwinst: Casanova!

November 2015.
Ons eerste uitstapje was met bokker nobje. Zij was zo lief om ons thuis op te pikken en een heerlijke herfstrit te maken in Staphorst. Wat was het heerlijk!
[RIJ-ITP] Een heerlijk eerste uitstapje op een mooie herfstdag!

December 2015.
Het tweede uitstapje was samen met bokker Sure_lee naar de Sahara in Ommen. Ook weer een heerlijke rit!

En na die tijd natuurlijk heerlijk in het zand rollen

http://boktimg.nl/img/m/gcTbBZ.jpg
Janurari/februari 2016
In januari hebben we niet heel veel kunnen doen vanwege de ijzel. De dagen heb ik vooral benut als tuttel dagen. Lekker poetsen en vertroetelen. In februari hebben we hier en daar heerlijke buitenritjes gemaakt. Ook hebben we een fotomeeting gehad op de Lemelerberg. Daar zijn erg leuke foto's uit gekomen.
Onderonsje

Knapperd

Maart 2016
De maand van onze eerste wedstrijd. Ik was vreselijk nerveus op de dag van de wedstrijd. Gelukkig reed ik niet alleen. Mijn rijmaatjes hebben ons er doorheen gesleept hihi.
De eerste wedstrijd was ook meteen raak met een prijs. Mijn rijmaatjes zijn eerste en tweede geworden en ik had de derde prijs te pakken
Het verslag van de wedstrijd: [TEN-ITP] Onze eerste Endurance wedstrijd!

April 2016
De tweede wedstrijd was in Ommen. Een thuiswedstrijd. Helaas waren we hier een paar seconden te vroeg binnen. Dit resulteerde met een 7e plaats.

Mei 2016
Onverwachts meegedaan met de wedstrijd in Ermelo. Mijn rijmaatje was zo lief om ons op te pikken zodat we samen konden starten.
Helaas waren we bij deze wedstrijd ook weer te snel binnen en eindigde wij op plekje 27.
Opperste concentratie

Ook hebben we de wedstrijd in Wateren gereden. Hier hebben we de derde plek weer behaald!

Juni 2016
De maand van de Eper Paardenvierdaagse!
Voor het vierde jaar op rij mag ik deelnemen. Het eerste jaar met een ander paard. Dat voelde toch wel een beetje dubbel.
Casanova heeft zich keurig gedragen de hele week! Ik ben super trots op mijn topper

[RIJ-ITP] De eerste Eper Paardenvierdaagse van Casanova.

Deze maand was ook een andere thuiswedstrijd: Ruinen. Een geweldige wedstrijd door het Dwingelderveld, ons trainingsgebied.
Ook deze wedstrijd hebben we de derde plek weer behaald.
[TEN-ITP] Endurance deRuna Ruinen. Onze 5e wedstrijd!

Juli 2016
Ik werkte het afgelopen half jaar op een basisschool. Juli, de laatste maand van het schooljaar, afscheid van groep 8 en de vossenjacht!
Ik had een leuk idee om dit met Casanova te doen. De directrice vond dat zo'n leuk idee. Wij waren uiteindelijk samen een vos. Zij als poepschepper en ik met Cas. De kinderen vonden het fantastisch! Casanova had bewezen dat het een echte kindervriend is hihi.
http://boktimg.nl/img/m/ePNPnT.jpg
Augustus 2016
In augustus had ik veel tijd om te rijden. Ik heb de koelere dagen goed benut en ben er in deze maand regelmatig op uit gegaan. Wij waren veel in het Dwingelderveld te vinden. Een ontzettend fijn en mooi gebied om te rijden.
Deze maand werd ook bekend dat wij mee mochten doen aan de Hippiade in Ermelo. Dat was op een vreselijk warme dag. Wij vertrokken al om een uur of 6, zodat we vroeg konden starten en voor de warmte binnen waren. We deden het ook erg rustig aan en zijn op plekje 12 geëindigd.

September 2016
Waarschijnlijk onze laatste klasse I wedstrijd van dit seizoen. Dat was in Grolloo.
Dit maal zonder rijmaatje en zonder groom. Beetje nerveus, konden we dit wel alleen?
Ik had mij goed voorbereid en was gebrand om een keer die eerste plek te behalen. En dat was gelukt!
Er was iemand die foto's had gemaakt en wij waren er best vaak op gekomen. Daar kon ik een leuk topic van maken

[TEN-ITP] Endurance Grolloo: Super trots op mijn knappe Casanova!
En een geweldige actie foto!

Oktober 2016
Het was bijna zover. De laatste wedstrijd van het seizoen. Wat moest ik doen? Toch nog maar een klasse I? Of gingen we toch maar eens een klasse II proberen?
Na lang twijfelen heb ik de knoop doorgehakt en heb ik mij ingeschreven voor onze eerste klasse II wedstrijd. Mijn moeder en mijn zus gingen mee als groom, daar was ik ontzettend blij mee

Helaas was mijn moeder haar fototoestel vergeten.. De gemaakte foto's zijn niet van goede kwaliteit. En helaas had de fotograaf ons ook gemist op de hei..

Wij zijn op plekje 32 geëindigd van de 38 goed gefinishte paarden. Er waren 46 of 47 deelnemers in de korte klasse II.
[TEN-ITP] Onze eerste klasse II! 46km tijdens Endurance Epe!
Deze maand sloten we af met de Autumn Desert Trail. Dat was ontzettend leuk! Cas vond het allemaal wel wat spannend met al die galopperende paarden om hem heen, maar hij gedroeg zich super!

Dit waren de hoogtepunten uit ons jaar. Wij gaan weer verder genieten en trainen voor een aantal klasse II wedstrijden in 2017!
Bedankt voor het kijken