Januari
We beginnen het jaar nog thuis in Noordwijk. Na een periode van vier maanden lang longeren en onbelast sterk maken zijn we sinds twee maandjes weer aan het rijden. Voorzichtig pakken we de training wat op om zijn conditie te verbeteren.
Ons laatste strandritje in Noordwijk op een prachtige dag

Februari
Eind januari ben ik voor een half jaartje naar de Achterhoek verhuisd voor mijn studie. Uiteraard ging paardlief mee. Dayem stond vlakbij het Montferland waar we heerlijk uren hebben kunnen rijden. Het opbouwen van de trainingen ging zo fijn dat ik voorzichtig wat wedstrijdplannen heb gemaakt voor het komende seizoen...
Een foto tijdens één van de trainingen in dit prachtige gebied

Maart
We trainen lekker door en Dayem geniet van het 24/7 buiten staan met het jonge grut wat hij mag opvoeden.

April

Mei
Het warme weer doet zijn intrede en Susan kwam gezellig langs om de boel weer op de foto te zetten!

Juni
Aan al het leuks komt en eind en keerden we weer terug naar Noordwijk. Het was warm, dus wisselden we de trainingen af met zwemsessies in zee.
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=589A0EB7
Juli
De maand van ons wedstrijdebuut! Dayem was fit en er klaar voor. 22 km in Etten-Leur hebben we met een prachtige vetkaart en complimenten van de dierenartsen uitgereden. Wat was ik trots dat we dit hebben bereikt!

Een aantal weken later zijn we ook weer eens op show verschenen. Ondanks de sterke concurrentie heeft mijn vriendje zich toch prima laten zien en prachtige scoren behaald op zijn beenwerk.

Met de zadelrubriek was voornamelijk, uhhh, WILD!

Augustus
Uiteraard trainden we lekker door voor onze volgende wedstrijd. We hadden de smaak goed te pakken. De volgende wedstrijd was Kootwijkerbroek, 22 km. En weer flikt hij het. Met een mooie vetkaart de wedstrijd weer goed uitgereden.

De hitte kwam weer terug, dus weer tijd om te zwemmen!

September
Ons lang geplande weekendje weg naar Drenthe met een aantal stalgenootjes was aangebroken. Een heerlijk weekend genoten in Drenthe.

Dayem was nog altijd fit en alles zat mee. We hadden ons ingeschreven voor de lange klasse 1 (29 km) in Otterlo. Wat een prachtige wedstrijd was het! Mooi weer, gezellige mensen, goed georganiseerd, genoten! En alweer een goed uitgereden wedstrijd. We zijn klasse 2 startgerechtigd!

Ook verscheen deze maand een artikel in het AVS magazine over ons verhaal met betrekking tot de kissing spines.
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=588EDA35
https://scontent-ams3-1.xx.fbcdn.net/v/ ... e=58D0CD82
Oktober
Dayem ging nog steeds als een trein en zat goed in z'n vel. In theorie zou hij gemakkelijk een korte klasse 2 van 46 km aankunnen. Na lang twijfelen, aangezien ik hem eigenlijk nog te jong vind met 6 jaar, toch ingeschreven voor Epe. Het zou voor mij een leer-wedstrijd zijn, waarin ik hem kennis wilde laten maken met de vetgate en hem leren om te schakelen aangezien hij na de rust nog een rondje moest lopen. Ook zou deze wedstrijd mij een idee geven hoe ik het volgende seizoen mijn trainingen aan ga pakken en waar de aandachtspunten liggen. Ik kon altijd stoppen op de vetgate als ik twijfels had. Maar Dayem ging en ging en ging... Geniaal hoe hij aan bleef trekken in de tweede ronde. Als kers op de taart helemaal goed gekeurd, wat was ik trots! Nooit gedurft te dromen dat dit ons zou lukken. Het geeft goede moed om volgend seizoen naar onze eerste 60er toe te werken.

Voor nu even lekker rustig aan en wat werken aan onze dressuurskills. Volgende maand wat kleine wedstrijdjes rijden om te kijken wat hij daar van vindt. Maar vooral lekker genieten en hem heel houden!
Het is naast doorzetten ook een hoop geluk hebben en de juiste mensen om je heen hebben met dezelfde mindset. Zonder mijn chiropractor, instructrice en de verhelderende second opinion bij Bodegraven was dit nooit gelukt!
, ik heb genoten van je verhaal en fotos.