Het meest magische gevoel aller tijden...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Het meest magische gevoel aller tijden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-16 23:08

Samen buitenrijden met je paard is al magisch op zich.
Samen buitenrijden met je blind paard is magisch x 100.

Zo trots op mijn geweldig knappe pony <3

(en ik heb ontdekt dat het toch iets handiger is om met 2 handen en 100% concentratie op de pony te rijden dan met 1 hand en het bedienen van een mobiel .. maar ach, het geeft een idee :Y) En het ging nog best netjes ;) ).

HaKuNaMaTa

Re: Het meest magische gevoel aller tijden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 04:12

Wat een vertrouwen moet hier voor nodig zijn! Super tof! Het lijkt me inderdaad Heeeeel gaaaf! En onwijs Magisch!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 14:39

Dank je wel :)
Het voelt ook erg speciaal dat hij mij zoveel vertrouwen kan geven om dat gewoon even zo te doen :D

blensink

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 23:42

Heel speciaal kan me voorstellen dat het magisch is, dit moet je zoveel voldoening geven dat je paard je helemaal vertrouwd. Super mooi <3

Josefien1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-16 23:59

Wat een bijzondere ervaring moet dat geweest zijn zeg! Je pony leek het ook wel leuk te vinden.

Is je pony aan beide ogen 100% blind?

232425

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 04:04

Echt geweldig zeg! Heb getemd voor uitgelicht en ik hoop dat je nog een lange tijd veel plezier met hem hebt. Respect voor alles wat je met hem bereikt hebt *\o/* !

RoWi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 21:08

Dit vind ik nu echt geweldig, wat een vertrouwen! <3 Prachtig!

nadine_yvana

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 21:10

Wow Sabine! Wat ben je al ontzettend ver met Boke, geweldig +:)+

Solleke_Noah

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 21:13

Echt fijn Sabine hoe je altijd zo met hem bezig bent. Lief ook dat oortje, hij checkt de hele tijd bij jou. Ja, Boke is toch maar goed terecht gekomen :D en dat voor een "gedumpte" ex manegepony :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 23:11

Thanks voor de fijne reacties, ik zweef nog steeds als ik eraan denk, ging echt zo super fijn :D

@ Josefien1979 : hij heeft 1 oog dat volledig blind is en het ander is moeilijk te zeggen. Zien doet hij er niet meer mee, heeft ook geen pupilreflex. Soms lijkt hij te willen kijken bij fel licht onder een bepaalde hoek maar of hij dan ook daadwerkelijk wat ziet.. als het al iets is zal het zeker niet veel zijn, niet genoeg om wat aan te hebben in ieder geval ;)

@ Solleke_Noah : ik ben blij dat ze hem "gedumpt" hebben ;) Het is echt een prachtdier, hoe hij met zijn handicap omgaat en op zijn leeftijd nog blijft durven en proberen en daardoor angsten en pure trauma's overwint, het blijft me verbazen!

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 23:19

Ha! Je hebt het gedaan! Met Boke op buitenrit *\o/* *\o/* *\o/* .

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-16 23:24

Wauw wat gaaf zeg!! Heel stoer van jullie!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 17:12

Dank je wel Sandyislief!

Maflinger_S schreef:
Ha! Je hebt het gedaan! Met [***] op buitenrit *\o/* *\o/* *\o/* .

Jaaaaaaa .. al was het niet heel officieel, het was maar gewoon een stukje op & af naast de stal :')
MAAR

Vandaag ...

Afbeelding

*\o/* *\o/* *\o/*

Veel pauzes onderweg gehad, vandaar de geweldige gemiddelde snelheid :+
Ook even een fotomomentje (er was wat uit mijn zak gevallen en als je er dan toch af moet :Y) )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Heerlijk beest is het ook <3

Faruba

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 17:19

Wauww,dat orenspel is toch echt fantastisch om te zien,word hij onzeker dan praat je hem erdoor heen. Heel mooi om te zien en wat ziet Boke er goed uit zeg! :j

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 17:37

Echt zo mooi! <3

JPS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 17:40

Wauw!
Vertrouwen is het magische woord :)

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 17:42

Waaauuww zeg..! Wat is dit geweldig om te zien. Wat een vertrouwen van hem in jou en van jou in hem! Heel knap.

Is het eigenlijk niet handiger om Cobe ook mee te nemen zodat hij daar wat steun aan heeft? Vanwaar de keus om helemaal alleen met Boke op pad te gaan? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 18:05

Thanks allemaal :D

@ Koper : [***] heeft schrik van [***] & [***] vindt [***] niks om in de buurt te hebben :+
Helemaal alleen gaan geeft minder afleiding en meer concentratie op mij (en ik kan mij zelf ook beter concentreren omdat ik geen afleiding heb :Y) ) dus vandaar. Ben wel eens met een ander paard samen gaan wandelen (aan de hand dan), of iemand te voet mee als ik erop zat, maar dan is het toch een stuk moeilijk voor zowel hem als mezelf merk ik ... [***] is ook een mensenpaard, heeft nooit veel contact met andere paarden gehad in het verleden dus weet niet goed hoe dat werkt allemaal ;) Het is een beetje ingewikkeld :Y) :))

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-16 23:13

Jaha, gevolgd door een echte buitenrit. Dat smaakt naar meer.

Het is overigens helemaal niet ingewikkeld; je legt het al heel duidelijk uit. Als jij alleen met Boke rijdt kunnen jullie goed op elkaar letten zonder "ruis".
Het vertrouwen dat jullie in elkaar hebben is zo mooi om te zien.

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 08:15

En als er iets engs als een trekker langs komt, blijft hij ook gewoon braaf luisteren?
Echt heel mooi, wat je allemaal hebt bereikt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 14:01

Maflinger_S schreef:
Als jij alleen met [***] rijdt kunnen jullie goed op elkaar letten zonder "ruis".

Dat dus :Y) Haha.

@ gerlindie : tot nu toe wel :j Zolang mijn hartslag naar beneden blijft doet die van hem dat ook. Echter heb ik een tractor-trauma dus dat is soms nog wel wat.. haha. Maar als ik zelf rustig kan blijven is het alsof hij het niet eens merkt ;) Gisteren is op een smal veldweggetje een grote vrachtwagen gepasseerd (en die reed hard!). Ik stond in het midden van het pad te sms'en (ja, I know :o ), ik hoorde wat groots, kijk om en hij was er al bijna := Ben ik even van hem afgesprongen in het veld gaan staan. Hij dacht dat het pauze was en ging gewoon grazen :')

Later nog eentje die ons achterlangs passeerde toen we een pad in gingen en die moest in het veld naast ons zijn. Dus die kwam met behoorlijke snelheid schuin achter ons maar daar keek hij niet van op of om :)