Twee dagen vóór de markt kreeg ik van een kennis een 100% brave shetlandpony aangeboden en die hebben we meteen opgehaald, omdat ik de pony al kende en wist dat ze precies was wat wij zochten.
Ik had al een aantal pony's verkocht op de markt en ook daar gekocht en meteen verkocht, maar nog nooit eentje van de markt mee naar huis genomen. Ook al is het risico op mankementen daar wat groter, het leek me wel een keer leuk!
Dus ik heb de stoute schoenen aangetrokken en gewoon de trailer erachter gedaan.Ondanks we dus eigenlijk al voorzien waren van de pony die we zochten zijn we toch om 03:45 uur mét de trailer erachter richting de markt gegaan.

Het was 04:00 uur en zo stonden we middernacht met alle trailers op straat te wachten voordat de markthekken officieel open gingen. Om 04:30 uur mochten we er eindelijk met z'n alle op rijden en parkeren.
Nadat we een bakkie koffie hadden gepakt en even hadden gekeken wat er allemaal uit de trailers en vrachtwagens werd gehaald liepen we het eerste rondje over de markt en ik liep zo op een shetlander af alsof ik door een magneet werd aangetrokken. Ze stond als enigste shetlander tussen een lange rij tinkers die we even daarvoor uit de vrachtwagen zagen komen. Mooie lange manen, mooie ogen, leuk koppie en de goede maat. Ik vroeg de handelaar wat ze kende en hij zei dat ze altijd met kindjes had gelopen. Hij had geen bewijsmateriaal, dus zeker weten deed ik het niet. Misschien had ze nog wel nooit een zadel op gehad... Ik heb ze even laten stappen en draven en ik had er een goed gevoel bij.
Hier was ze nog niet van mij, maar liep ik er even mee rond om te kijken hoe ze was:

Enkele minuten verder was het 'handje klap' gebeurd en had ik er een nieuwe pony bij!! Zo had ik om 05:15 uur al een pony op de trailer staan, terwijl ik er dus eigenlijk geen meer bij mocht kopen.

Aangezien wij nog de hele ochtend op de markt wilden blijven heb ik ze soms maar even van de trailer gehaald om te wandelen en toevallig kwam ik een vriendin met een spiegelreflexcamera tegen

Thuis eerst maar even de kleintjes bij elkaar gezet (linkse zwarte shet was dus ook net nieuw)

De dag na de markt hebben we de 2 nieuwe pony's meteen in de trailer gezet en aan het halster meegenomen een rondje over de kermis. Even kijken of ze braaf waren.
(We staan wel eens op evenementen met ze, dus dan moeten ze echt rustig zijn)
En toen de eerste keer rijden, spannend! Ik had dus geen idee of ze überhaupt ooit bereden was. Die vraag werd al snel beantwoord toen het zadel en hoofdstel erop gingen, ze deed het allemaal goed!

Paar dagen later zelfs al mee naar een kinderfeestje!

En weer een paar dagen later de eerste ponykeuring in het dorp hier

En als afsluiter: een beertje wat het nu is!!

Een poosje geleden bleek dat de zwarte shetlander hoefbevangen was wat mogelijk nooit meer goed ging komen. Gelukkig kon ik haar terug doen naar haar vorige eigenaren en was ik dus EXTRA blij dat we Gina hebben gekocht!
De kleinste kindjes kunnen zelfs alleen met haar rijden. Ze blijft een shetlander, dus eigenwijs kan ze wel zijn, maar zeker niet gemeen! Misschien dat we haar nog gaan beleren voor de koets en dan zal ik updaten in het topic!
Groetjes Saar en een hoefje van Gina!