Sommigen van jullie weten dat ik Dewi pas net heb (sinds 14 oktober) ik heb haar de eerste week lekker laten acclimatiseren en ik ben elke dag langs geweest. Nu merk ik dat we wel echt een beetje een band krijgen. Ze komt graag naar me toe als ik aan kom lopen en bij het hek ga staan.
Nu staan er twee andere paarden en de eigenaresse heeft ontzettend lieve dochters. Één van de dochters appte mij vandaag dat zij gister en vandaag Dewi heeft gehalsterd en geborsteld. Nu ging het een beetje jeuken... ik wil dat helemaal niet. Ik wil NIET dat iemand aan MIJN paard zit als ik er niet ben. Is dit raar?
Ik heb wel gezegd tegen ze dat ze best een Dewi mogen vertroetelen maar alleen als ik erbij ben en in overleg. Ik vind het geen fijn idee dat er mensen zijn die aan mijn paard zitten terwijl ik op werk ben. En wel om 2 redenen:
1. Hoe? Staat ze vast/los? Waar borstelen ze haar? Op gevoelige plekken? Hard/zacht?
2. Het is MIJN paard en ik heb haar nog niet zo lang, Dewi zal het ongetwijfeld wel fijn vinden maar toen ik haar vanmiddag probeerde het halster om te doen liep ze weg en zag ik een klein schuurplekje. Nu weet ik dat het kind niet groot genoeg is om het halster over haar oren te schuiven (zachtjes)
Ik heb nu aangegeven dat ik het niet fijn vind dat er mensen aan mijn paard zitten als ik er niet ben (en dan zelfs niets in sommige gevallen) is dit slecht? Is het erg om zo ''bezitterig'' te zijn?