Nieuwe (kleine) familie lid!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

anne1999

Nieuwe (kleine) familie lid!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-16 19:05

Ik wil jullie voor stellen:

- Abbygail.
- Merrie
- 4 jaar
- Shetlander.
- +/- 90 cm.

Afbeelding
<3

Ik heb Abby gekocht voor het doel fokken en weide maatje voor een D pony en mijn Haflinger.
Ik heb altijd al graag willen fokken. Eerst had ik bedacht om dat te doen met mijn haflinger maar met kleine mini pony`s vind ik dat ook super leuk, dus heb ik besloten om een mini te kopen. Abby is als het goed is drachtig en verwacht volgend jaar een veulen. Dit is nog niet 100% zeker volgende maand word ze voor het eerst gescand (spannend:D) Wanneer ik het zeker weet dat ze drachtig is, maak ik een topic aan over haar dracht.

Afbeelding
/3

De dag dat we Abby hebben opgehaald zijn me naar de dierenarts geweest voor een kleine check up. Ze was verder gezond. De dieren arts dacht dat ze een AMHA/NMPRS was en geen shetlander deze dieren arts fokt zelf ook met die mini paardjes. Ik heb haar zelf gekocht als shetlander maar helaas is er helemaal niks van haar bekent in het paspoort. Maar ben wel benieuwd wat jullie als bokkers denken wat ze is. :j :))

Afbeelding

Abby is heel erg bang en is niet veel gewent. In het begin vond ze het nog heel erg eng als ik haar alleen al aan het aaien was. maar nu ben ik bezig met poetsen en wandelen, en dit pakt ze zeer goed op. kan haar nu overal poetsen alleen onder de buik en haar beentjes vind ze nog eng, maar voor de rest is het al een hele vooruit gang *\o/*
Nou genoeg informatie dacht ik zo haha :+
Hier wat meer foto`s: :):)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
<3 <3
Ik hoop dat jullie haar net zo leuk vinden als ik dat vind, ik ben in ieder geval helemaal blij met haar. :))
daagg :wave:

nanne02

Re: Nieuwe (kleine) familie lid!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 19:25

WoW, die is knap, en zo'n lief koppie!

anniekasaur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 19:29

Oh wat een lieverd <3

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 21:24

Knappe pony maar waarom geen merrie gekocht met stamboekpapier als fokken je doel is?

Verder lijkt het mij gewoon een shetlander en geen mini paard, vind ik haar te grof voor..tenminste als ik ze vergelijk met mijn miniatuurpaarden. Ook shetjes kunnen slank zijn, maar AMHA is ze zeker niet..NMPRS (100%) zal ze ook niet zijn, want anders zou ze toch wel stamboompapier hebben mits haar vader ggk was en moeder veterinair ggk. Door welke hengst is ze nu drachtig?

anne1999

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-16 11:38

Memere schreef:
Knappe pony maar waarom geen merrie gekocht met stamboekpapier als fokken je doel is?

Verder lijkt het mij gewoon een shetlander en geen mini paard, vind ik haar te grof voor..tenminste als ik ze vergelijk met mijn miniatuurpaarden. Ook shetjes kunnen slank zijn, maar AMHA is ze zeker niet..NMPRS (100%) zal ze ook niet zijn, want anders zou ze toch wel stamboompapier hebben mits haar vader ggk was en moeder veterinair ggk. Door welke hengst is ze nu drachtig?

Had ook gekeken voor een merrie met stamboom papier maar toen zag ik Abby staan en werd ik wel heel erg verliefd op haar haha. :D

Ik denk inderdaad niet dat ze 100% AMHA/NMPRS is, maar ze is wel slank gebouwd op de foto`s niet echt duidelijk te zien (heeft nu ook echt een flinke gras buik :o). onze buurman heeft shetlanders staan en als ze er bij staat zie je het verschil wel heel erg duidelijk, sjiek gebouwd en dunne beentjes kleiner hoofdje kan heel erg leuk lopen <3 . Zelf niet veel verstand van die mini paardjes dus kan inderdaad best zijn dat ze gewoon een shetlander is. Ze is nu drachtig van een shetlander hengst die niet bekent is. voor de volgende keer wil ik er een AMHA/NMPRS op zetten.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 11:51

En dan? Dan zet je er een goede hengst op, kan je qua stamboek nog niks met het veulen...

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 11:51

Ik denk ook een gewone Shetlander, maar dan een luxe modelletje.

Vind haar een heel lieve uitstraling hebben, kan me goed voorstellen dat je verliefd op haar werd <3

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 14:07

Met een AMHA/NMPRS hengst eeop te zetten ga je alsnog geen papier erbij kunnen krijgen omdat de merrie geen stamboom heeft en sinds dit jaar geen stamboomloze merries meer aangenomen in het stamboek voor veterinair te laten keuren ( zonder veterinaire keuring worden ze niet opgenomen en dus ook geen papier). Maar ziet er mij gewoon een shet uit, die zijn er ook in alle types qua bouw.

Ze is een leuke merrie maar om mee verder te fokken, zou ik in ieder geval niet doen omdat je dan juist vermeerderd. :)

harlyxroos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 17:15

Super leuk beestje maar minipaardje?
Mijn shet ziet er percies zo uit en heeft wel papieren en is 100% shet ze is ook slank gebouwd en dunne beentjes !

elselianta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 17:25

Leuke pony! <3

Edit; te snel gelezen, er was al genoeg gezegd over het fokken van papierloze shetlanders. Het zou ook mijn keuze niet zijn geweest.

JiskaVV

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-16 14:29

Wat een schatje!! <3