Madras door de lens van MA- Fotografie (zonsondergang)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

LoveUggs

Madras door de lens van MA- Fotografie (zonsondergang)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-16 14:20

Hoi!
Ik heb nu iets meer dan een week geleden een cursus zonsondergang fotografie gevolgd met hondjes.
Dit wilde ik natuurlijk in praktijk zetten maar dan met een leuk paard. Puur voor mezelf om te doen wat ik geleerd had, dus een oproepje op mijn pagina en een afspraak gemaakt!

Het model voor mijn lens heet Madras, een Arabier. Voor mij voor het eerst een paard met zonsondergang. Normaal vind ik paarden veel makkelijker fotograferen, maar hier had ik echt te maken met positie en dat vond ik toch wel erg lastig icm de zon.

Hopelijk vinden jullie het toch wat!

Het model nog even in een stukje zon gezet;
Afbeelding

En dan van start!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En als laatste mijn persoonlijke favoriet;

Afbeelding

Heel erg bedankt voor het kijken!

princie1999

Woonplaats: Naast mn buren, tegenover mn overburen en naast mn andere buren.

Re: Madras door de lens van MA- Fotografie (zonsondergang)

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 14:33

Mooie foto's! Op foto 4 en 7 lijkt hij een eenhoorn door de achtergrond :+

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-16 14:37

Bedankt! Haha, bedoel je die lichte streep in de lucht? Dat is van een vliegtuig gok ik zo haha

Rachral

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-16 08:24

Voor mij is nr. 14 de beste. Bij de anderen heb je een flair over het paard en/of eigenaar. Dat vind ik jammer, ook de uitgebeten zon is niet zo mooi, ik weet het is erg moeilijk om dit niet te krijgen. Net een wat andere positie en standpunt....Maar de foto in uitgelicht is super...! Viel direct mijn oog op...

LoveUggs

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-16 08:35

Bedankt! Klopt, het was zooo moeilijk! Gaaf paard voor de lens, maar met behoorlijk wat karakter en weinig rust haha. Daarnaast was er echt maar een klein stukje aanwezig waar ik het paard zo neer kon zetten dat dit mogelijk was en voor mezelf dan weinig ruimte om te verplaatsen zodat de positie weer goed was. Ondanks dat ben ik blij met de resultaten om het voor het eerst zelf eens in praktijk te zetten. Komt vast een moment dat ik het nog eens kan oefenen! En oefening baart kunst zeggen ze he! :D

Ik heb bij een aantal foto's in eerste instantie wel geprobeerd wat van die flair weg te werken, maar ik ben niet zo handig met het retoucheren/klonen dus dat werkte niet naar mn zin. Dan ga ik liever voor het orgineel dan dat ik mn foto qua kwaliteit meer naar beneden haal. :j