Het is al weer een tijdje geleden dat ik een topic heb geopend van gossa,
Even een klein paspoortje:
Naam: Gossa
Leeftijd: 6 jaar
Ras: Fries
Afstamming: Andries 415
Van de winter opende ik nog een topic hoe hij eindelijk uit zijn dipje kwam,
Toen reden we nog B en moest hij zeker nog sterker worden

We reden toen heel erg veel lang en laag en vooral open en over de rug,
Inmiddels zijn we een paar maanden verder en werd hij steeds sterker en gingen we steeds meer wedstrijdjes meepakken!
Inmiddels zijn we 17 augustus voor het eerst L2 gestart en inmiddels in 2 wedstrijden tijd L2+3 met hele leuke punten

Hier een foto van onze eerste keer L2 starten

Nu trainen we op het gemakje door en we hebben sinds 3 weken een nieuwe instructrice en dat gaat echt super!

Waar we momenteel heel erg veel aan werken is activiteit van achteren naar voren, waardoor hij ook meer met zijn neusje eruit moet komen

Dat is nog ons grootste struikelblok, soms raakt hij die activiteit kwijt en komt hun achter de loodlijn, en soms vergeet ik een beetje mee te geven

Vandaag hadden we weer les en heeft mijn oma foto's gemaakt met mijn camera, helaas zijn de foto's dus niet super scherp maar het geeft wel een beeld van waar we nu ongeveer zijn

Bij deze de foto's

Eerst even instappen, lekker laag en over de rug, zo draven we ook in alleen daar heb ik helaas geen foto's van

Naar deze hals hoogte streef ik een beetje, iets meer erin zakken maar hier mag zeker het neusje er meer uit.

Hier al wat meer aan het oppakken maar toch zie je hier een verminderde impuls. Waardoor hij toch weer teveel achter de LL blijft

Van hand veranderen, dit vind ik zelf geen slecht beeld geven, mag nog iets actiever

Stukje galop, ik ben blij met het bergopwaartse, maar hij moet echt veel meer over de rug in de galop, meer dalen, dat vind hij nog steeds moeilijk

Stukje contra-galop

Hier vind ik hem zelf erg netjes, uiteraard niet voor de hele training maar we streven naar stukjes oppakken en laten zakken

Stukje linkergallop, deze kant vind hij stelling en buiging erg moeilijk dus voor de hoeken probeer ik hem mooi om mijn been heen te zetten

Klein stukje verruimen, mag nog meer gaat zitten en verlengen in zijn frame

Hier een stukje wijken, een van zijn sterke kanten, dat doet hij met veel gemak, maar soms vergeet hij nog wel eens zijn impuls

En als laatste een beetje vervaagd sfeer fotootje

Ik hoop dat jullie ook vooruit gang zien

Denk eraan, het is uiteraard tijdens mijn les, dan pakken we wat meer op dan met de door de weekse trainingen, die rijden we zoveel mogelijk laag en over de rug

Leuk dat jullie een kijkje kwamen nemen! Tips en commentaar zijn uiteraard altijd welkom maar hou het lief voor ons