Een afscheid en een nieuw begin!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Capriootje

Een afscheid en een nieuw begin!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-16 12:13

Hallo allemaal, leuk dat je een kijkje komt nemen.

Dit jaar is er al veel voor mij gebeurt op het paarden gebied.
Haddaway kwam op mijn pad, en deed mij beslissen om afscheid te nemen van mijn witje ; Capriootje @ [ITP] Casper du Vlist Z een prachtig 2015 samen!

Spook is een fantastisch paard, met vooral een ongekend springvermogen. Helaas zijn er wat dingen gebeurt waar ik erg onzeker van ben geworden in het springen. Denk aan plotseling weigeren, regelmatig eraf vallen etc. Ene moment wonnen we dikke prijzen en andere keren haalde ik de finish niet. Na een hele tijd wikken en wegen kwam het besef dat m'n plezier in het springen kwijt was geraakt. Ik wou niet meer trainen, op wedstrijd en denken aan wat er kon gebeuren als het echt mis zou gaan.
Maar, Spook was zeer getalenteerd. En ik kon hem niet de leiding geven die hij nodig had, dus kwam die zware beslissing dat hij naar een ruiter moest die meer ervaren was en wel uit hem kon halen wat erin zat.

En dat is gelukt. En hoe, had ik niet durven dromen. Succesvol loopt hij nu M en krijg veel foto's/filmpjes. Dat doet me goed en ik weet dat ik de goede keus heb gemaakt. :j

Zelf ben ik sinds April combinatie met Haddaway. Een 6 jarige ruin van Haarlem. Een ongekend lief en betrouwbaar dier. Hij heeft zo z'n issues maar het gevoel wat hij mij geeft, dat vertrouwen en het veilige gevoel is zoveel meer waard. <3

Afbeelding

Dressuurmatig had (en heeft) hij nog veel te leren, maar hij doet enorm zijn best en veranderd al snel in zijn spieren en lijf. In het springen merkte ik zelf dat ik even wat tijd nodig had om te leren dat deze echt wel springt en ik wat meer eraan mag rijden. Ik hoef niet bang te zijn om tussen de balken te liggen.

Afgelopen maanden zijn we lekker aan elkaar gaan wennen, trainen, elkaar leren kennen en een een weekend op de veluwe geweest. Ook al 1 keer een BB wedstrijd gedaan voor mezelf om te kijken hoe het zou gaan.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afgelopen zondag was het zover; Ons B debuut.
Nog niet alles zoals het hoort, de wissels zijn nog niet bevestigd. 1 balkje omdat ik hem iets teveel liet lopen etc. Maar we hebben het gedaan, en de eerste wintstpunt is een feit! Ik ben ape trots en enorm blij met deze beslissing. We gaan nu lekker een ritme oppakken in de wedstrijden en vooral genieten :D

Afbeelding

Op naar veel mooie jaren en foutloze rondes *\o/*

Rohol

Re: Een afscheid en een nieuw begin!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 12:18

Wat fijn voor je :D En ook zeker fijn dat je vorige paard tot zijn recht komt bij zijn nieuwe baasje!

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-16 12:25

Rohol schreef:
Wat fijn voor je :D En ook zeker fijn dat je vorige paard tot zijn recht komt bij zijn nieuwe baasje!

Absoluut! Heb hem 4 jaar gehad en dan is verkoop al zo moeilijk. Ben ontzettend blij met waar hij nu is en dat ze het zo goed doen! Dankjewel!

Riel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 12:34

Wat een leuke foto's heb je nu! Fijn om te lezen dat je het vertrouwen hebt hervonden en weer met veel plezier aan het rijden bent en zelfs weer durft te springen.

Knap van je dat je hebt durven afscheid nemen van je vorige paardje toen je voelde dat jullie geen "passende" combinatie zijn en het is inderdaad super dat je het juiste adres hebt gevonden.

Heel veel plezier en succes met je huidige paard en ik hoop dat je een warm contact blijft houden met de nieuwe eigenaren van je vorige paardje.

Sanne_com

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 12:37

Wat enorm leuk dat het zo goed gaat!
En fijn dat Spook op zo een goede plek terecht is gekomen!

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-16 13:30

Wat een lief bericht Riel, dankjewel!

Thanks sanne! Lijkt me leuk als je hem eens op de foto komt zetten!

Nann__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 13:42

Het plezier spat van de foto's af! Met je knappe paard. <3 Je lijkt trouwens wel heel klein op hem haha. Maar wat fijn voor jou dat je weer meer vertrouwen hebt en je weer kan doen wat je leuk vindt. Plezier is echt het belangrijkste. :j

En fijn dat je schimmel ook een super huis hebt en dat ze je zo op de hoogte houdt!

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-16 14:20

Ik ben ook heel klein := ik ben 1,60 en wou niet een te groot paard. Haddy is 1,73, oepsie. Maar verder zo alles wat ik zocht dat ik dat maar voor lief heb genomen. Dankje!

Sanne_com

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-16 14:29

Capriootje schreef:

Moeten we zeker eens doen!
Ik heb aardig wat tijd door de week! Moeten we even kijken!

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-16 18:29

Sanne_com schreef:
Capriootje schreef:

Moeten we zeker eens doen!
Ik heb aardig wat tijd door de week! Moeten we even kijken!

Ik ga je berichtje sturen!

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-16 08:51

Uitgelicht! Wat leuk *\o/*

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 09:07

Leuk hoor!

bastiaan02

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 11:52

Wat een leukerd. Heelveel plezier me hem.
We hebben ook een Haarlem afstammeling ook zo'n lief en betrouwbaar paard en ook een grote van 1.74.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 12:11

hele mooie combinatie!
juist mooi, zo'n groot paard en een klein(er) mens, hij doet alles wat je zegt en voelt je ws nauwelijks zitten *D

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-16 13:12

Leuk dat zijn halfbroertje ook zo is! Zit toch echt wel in z'n vader. Hoewel z'n moeder ook een schat blijkt te zijn.

Haha ja ik ben er nu aan gewend. Zolang ik hem zelf kan zadelen en er (met krukje) op kan komen is het prima. In het begin was hij niet zo goed aan m'n been, denk omdat mijn benen korter zijn dan ie gewend was maar nu luistert ie super :)

Rohol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 13:34

Capriootje schreef:
Rohol schreef:

Absoluut! Heb hem 4 jaar gehad en dan is verkoop al zo moeilijk. Ben ontzettend blij met waar hij nu is en dat ze het zo goed doen! Dankjewel!

Dat snap ik, des te moeilijker is het om eraan toe te geven. Dapper dat je dat hebt gedaan, zowel voor het plezier van je paard als voor je eigen plezier! Veel succes in de toekomst met je nieuwe topper :)

Junia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 13:59

Leuk Capriootje!

Ik reageerde net nog op je in het wedstrijd springende bokkers topic en toen zag ik je foto op uitgelicht!
Echt top dat je weer vertrouwen hebt kunnen krijgen dankzij Haddaway. Heel veel succes!

xxchntl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 16:24

Wat leuk! Fijn dat je zo weer vertrouwen krijgt!

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 17:21

Ziet er super uit Kayl! Je hebt een moeilijke maar goede keuze gemaakt, ook in het belang van witje.
En nu heerlijk genieten met deze knappe vent!

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 17:34

Goh, wat een moeilijke beslissing heb jij moeten nemen maar blijkbaar is het wel de juiste geweest!
Heel tof dat je nu terug vertrouwen en plezier hebt want beide zijn toch erg belangrijk, daar draait het toch om ... Nog veel geluk samen!

Capriootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-16 12:28

Bedankt allemaal voor de leuke reacties <3

Plezier in je hobby is toch wel het belangrijkste en dat maakt het makkelijker nu, maar er zijn heel wat tranen gelaten en twijfels gedacht voordat ik dit besefte.

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 21:15

Je hebt de juiste keuze gemaakt, zowel voor jezelf als voor Spook.

Nu heb je een even leuk paard onder je kont lopen. Komt helemaal goed met jullie! :)