Dit jaar is er al veel voor mij gebeurt op het paarden gebied.
Haddaway kwam op mijn pad, en deed mij beslissen om afscheid te nemen van mijn witje ; Capriootje @ [ITP] Casper du Vlist Z een prachtig 2015 samen!
Spook is een fantastisch paard, met vooral een ongekend springvermogen. Helaas zijn er wat dingen gebeurt waar ik erg onzeker van ben geworden in het springen. Denk aan plotseling weigeren, regelmatig eraf vallen etc. Ene moment wonnen we dikke prijzen en andere keren haalde ik de finish niet. Na een hele tijd wikken en wegen kwam het besef dat m'n plezier in het springen kwijt was geraakt. Ik wou niet meer trainen, op wedstrijd en denken aan wat er kon gebeuren als het echt mis zou gaan.
Maar, Spook was zeer getalenteerd. En ik kon hem niet de leiding geven die hij nodig had, dus kwam die zware beslissing dat hij naar een ruiter moest die meer ervaren was en wel uit hem kon halen wat erin zat.
En dat is gelukt. En hoe, had ik niet durven dromen. Succesvol loopt hij nu M en krijg veel foto's/filmpjes. Dat doet me goed en ik weet dat ik de goede keus heb gemaakt.
Zelf ben ik sinds April combinatie met Haddaway. Een 6 jarige ruin van Haarlem. Een ongekend lief en betrouwbaar dier. Hij heeft zo z'n issues maar het gevoel wat hij mij geeft, dat vertrouwen en het veilige gevoel is zoveel meer waard.

Dressuurmatig had (en heeft) hij nog veel te leren, maar hij doet enorm zijn best en veranderd al snel in zijn spieren en lijf. In het springen merkte ik zelf dat ik even wat tijd nodig had om te leren dat deze echt wel springt en ik wat meer eraan mag rijden. Ik hoef niet bang te zijn om tussen de balken te liggen.
Afgelopen maanden zijn we lekker aan elkaar gaan wennen, trainen, elkaar leren kennen en een een weekend op de veluwe geweest. Ook al 1 keer een BB wedstrijd gedaan voor mezelf om te kijken hoe het zou gaan.

Afgelopen zondag was het zover; Ons B debuut.
Nog niet alles zoals het hoort, de wissels zijn nog niet bevestigd. 1 balkje omdat ik hem iets teveel liet lopen etc. Maar we hebben het gedaan, en de eerste wintstpunt is een feit! Ik ben ape trots en enorm blij met deze beslissing. We gaan nu lekker een ritme oppakken in de wedstrijden en vooral genieten

Op naar veel mooie jaren en foutloze rondes

ik ben 1,60 en wou niet een te groot paard. Haddy is 1,73, oepsie. Maar verder zo alles wat ik zocht dat ik dat maar voor lief heb genomen. Dankje!