Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Het klinkt namelijk juist alsof de foto dan erg goed klopt, ik zie er niets vreemds aan, het is een mooie foto voor mij als buitenstaander. Wellicht dat door het harde licht van de zon, sommige vlekken of vachtverschillen (en de olie op het gezicht) wat duidelijker zichtbaar zijn, en jij dat misschien niet mooi vindt. Klopt dat? Ania schreef:*afbeelding verwijderd*
De foto is erg sterk bewerkt, waarbij de kleurcontrast erg omhoog geschroefd is.
Je kunt de fotograaf vragen iets minder kleurcontrast toe te passen op de foto's, maar dan ga je wel een handelsmerk van een fotograaf iets veranderen.
Van de andere kant, als dit een betaalde shoot is, is de klant koning. Als de foto's niet de realiteit weergeven en jij wil dat wel, dan kun je vragen de fotograaf zich eraan te houden.
KimD schreef:Ania schreef:
Dus jij zou dit als fotograaf geen enkel probleem vinden?
NikkiDeKerf schreef:Je begrijpt dat het auteursrechtelijk niet zomaar toegestaan is Ania, om een foto zonder toestemming van de fotograaf te plaatsen? Dus tenzij jij toestemming van de fotograaf hebt, vind ik dit enorm grof om te doen, zeker nadat de de topicstarter (bewust) de foto verwijderd heeft.
Ania schreef:NikkiDeKerf schreef:Je begrijpt dat het auteursrechtelijk niet zomaar toegestaan is Ania, om een foto zonder toestemming van de fotograaf te plaatsen? Dus tenzij jij toestemming van de fotograaf hebt, vind ik dit enorm grof om te doen, zeker nadat de de topicstarter (bewust) de foto verwijderd heeft.
Op het moment dat de fotograaf een foto afgeeft aan de opdrachtgever is de opdrachtgever vrij om de foto te gebruiken (niet om deze te bewerken overigens- dat is auteursrecht). Ik heb werkelijk geen idee waar het vandaan komt dat dat niet zou mogen. Tenzij er een contract is ondertekend dat de foto's alleen voor een specifiek doel gebruikt mogen worden.
Ania schreef:Op het moment dat de fotograaf een foto afgeeft aan de opdrachtgever is de opdrachtgever vrij om de foto te gebruiken (niet om deze te bewerken overigens- dat is auteursrecht). Ik heb werkelijk geen idee waar het vandaan komt dat dat niet zou mogen. Tenzij er een contract is ondertekend dat de foto's alleen voor een specifiek doel gebruikt mogen worden.