Pebbles, mijn witte goud

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Myrth97

Pebbles, mijn witte goud

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-16 20:08

Hoi Bokkers,

Mijn lieve Pebbles heeft nog geen eigen topic en dit verdient ze zeker! Bij deze dus haar eigen topic!

In augustus 2013 ben ik Pebbles gaan bijrijden. Ze stond toen te koop, maar als ik haar zou gaan rijden, zou ze nog een jaar blijven. Ik had dus tot augustus 2014 om een plan te maken en mijn ouders te overtuigen Pebbles te kopen :D .

Afbeelding
5-jarige puppy pony

3 November 2013 kreeg ik de vraag of ik Pebbles wilde kopen. Veel sneller dan gedacht moest ik mijn ouders overtuigen. Mijn vader vond het direct een goed idee, mijn moeder zei keihard nee. En moeders is de baas, dus geen Pebbles. Vele gesprekken verder en stilte over het onderwerp 'Pebbles kopen', belde mijn moeder me op en zei ze dat we Pebbles zouden kopen (zonder met mijn vader overlegd te hebben). Dus 30 november was het zover: we kochten Pebbles!! Ik was dolgelukkig, maar had mijn ouders niet verteld dat ze af en toe onzuiver liep, ze super druk en sterk was en ik eigenlijk niet goed genoeg kon rijden. Mijn vader had nog een keer voor we haar kochten voorgesteld om een andere pony te kopen, maar ik wilde alleen maar Pebbles.

Afbeelding
22 jan 2014; 6-jarige puppy pony
Foto's maken van de rug van Pebbles, ook van opzij, voor de zadelmaker

2 maanden gingen voorbij en ik liet een zadelmaker komen. Ik leende het zadel van de oude eigenaren, maar op een gegeven moment werd het natuurlijk tijd voor een eigen zadel. De zadelmaker bekeek het oude zadel; de boom bleek gebroken te zijn.. Niet gek dat Pebbles zo druk was. Ook de zadelmaker zag de onzuiverheid, het was niet extreem, maar viel wel op. Ze adviseerde een osteopaat te laten komen. Na een behandeling van Christel Dubbeld heeft ze nooit meer onzuiver gelopen.

2 maanden reden we heerlijk, maar toen kwam het druk zijn en dribbelen terug. Ik wist even niet meer wat ik moest, ze was 5 maanden eerder nog naar de tandarts geweest, zadel was gecheckt, lichaam was gecheckt. Tijdens een bosrit met een vriendin kon ik haar niet meer aan en wisselde ik met haar. Pebbles, eenkennig als ze is, was het hier niet mee eens en begon te steigeren. Eenmaal terug op stal bekeken stalgenoten haar mond: mega haken. Hoe het kan weet ik niet, ze was echt 5 maanden eerder naar de tandarts geweest. De tandarts kwam langs en behandelde Pebbles aan haar enorme haken. 2 dagen later gingen we weer rijden, Pebbles was wel druk, maar wel te rijden en super braaf! Ik was dolgelukkig.

In 2014 werd Pebbles' beste vriendinnetje verkocht; Pebbles at niet meer goed en was ongelukkig. Voorheen stond ze met haar beste vriendinnetje in stal, nu nog maar alleen. Pebbles kan niet met iedereen staan, maar we besloten om een shetlander jaarling bij haar te zetten, kijken of het ging. Pebbles was dolgelukkig met haar nieuwe, kleine vriendin. Helaas werd ook de shetlander verkocht... Een nieuw vriendje was nodig. We besloten om de zoon van haar eerste vriendinnetje erbij te zetten en dit ging super!!

Afbeelding Eerste beste vriendinnetje, Kaatje

Afbeelding Zoon van Kaatje, nieuwe beste vriend

In april 2015 kwam het idee Pebbles te laten dekken. De staleigenaar (tevens oude eigenaar van Pebbles) zou het veulen overnemen gelijk na de geboorte. 12 juni hebben we haar naar de hengst gebracht en ze was gelijk drachtig! De buik ging groeien, het veulen schopte en ik wist dat ik er geen afstand van kon nemen... Dus besloot ik het veulen zelf te houden. 3 weken heb ik in een caravan op stal geslapen, want ik moest bij de bevalling zijn (ik wilde niet dat er iets misging!). Via een babyfoon camera stalkte ik haar.

Afbeelding

17 mei is het veulen geboren; een bruin merrietje. Pebbles deed alles volgens het boekje!
Afbeelding
Kennismaking met de beste vriend van Pebbles.

En nu gewoon wat foto's van mijn allerliefste Pebbles, mijn witte goud

Shetlander eten
Afbeelding

Viespeuk
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
hoe we nu weer bezig zijn om vetjes eraf te krijgen en spiertjes erop!

We zijn inmiddels van stal verhuisd, haar bonte vriendje (2,5 jr) is naar de opfok gegaan, dus daar had ze al afscheid van genomen. Binnenkort gaan we kijken voor een nieuw vriendje op de nieuwe stal!

respect als je alles hebt gelezen, een reactie zou leuk zijn!

Angela

Re: Pebbles, mijn witte goud

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-16 23:28

pp-> ITP

Pepperrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-16 18:25

Wat een leuk koppie zit erop! <3

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-16 07:06

Dankje!!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 07:17

Leuk zeg zo'n levensverhaal. Heb je het veulen ook nog?

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-16 08:44

Ja die heb ik ook nog, die is nu 3,5 maand en ik hou haar aan :)

Afbeelding

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 08:50

Wat een leuk overzicht! En ze heeft een knap veulen op de wereld gezet :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 08:53

Wat een prachtig verhaal. <3
En lieve ouders heb je!

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-16 09:31

Wat een super leuke pony heb je! Vind welshjes echt geweldig. Jammer dat ik er te groot voor ben :(
Leuk veulen ook zit n ondeugend koppie op <3

Myrth97

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-16 12:15

Dankje lizzy!

Haha ja koudbloedkim! En al helemaal met het idee dat ze niks met paarden hebben :+

Meisje_ ja ik heb wel geluk met m'n 1m55. Kan ik nog mooi op pebbles rijden (1m35).