Dressuurclinic Jolanda Adelaar met fjordenhengst Olaf

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Aco

Dressuurclinic Jolanda Adelaar met fjordenhengst Olaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-16 08:11

Hallo!

Ik ben nog even in de wolken van mijn super ervaring gisteren :):)
Het was al enkele jaren een droom voor mij om ooit een fjord te hebben, en als ik deze dan had, dan wou ik zeker ooit eens op dressuurclinic gaan van Jolanda Adelaar.
Deze 2 dromen zijn in een halfjaar tijd werkelijkheid geworden voor mij *\o/* .
Gisteren had ik eindelijk een dressuurclinic van Jolanda Adelaar. Echt een topervaring!
Krijg heel toffe commentaar over Olaf en ik als team en hoe ver we het al bereikt hadden in zo'n korte periode. Daarnaast heb ik ook enkele tips gekregen om Olaf leniger te maken en hoe ik mijn houding kan verbeteren.

* Olaf
* 3 jaar
* Hengst
* Fjord
* 1m42

Voor de clinic konden we buiten even inrijden. Jammer dat het zo aan het regenen was.
Afbeelding Afbeelding

Start van de clinic
Afbeelding
Afbeelding
Hier kreeg ik tips i.v.m. de houding van mijn handen en het effect hierop. Heb heel vaak de neiging om met open ringvinger te rijden en mijn handen wat vlakker te houden.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Afbeelding
Hier kreeg ik uitleg over het opspannen van mijn buikspieren en het centraler zitten in mijn zadel. Olaf kan al heel leuk lopen voor zijn leeftijd, maar hierdoor ben ik dan soms ook bang om hem eens te laten 'klungelen'. Dit moet ik echt meer durven toelaten zodat hij sneller op zijn eigen benen gaat lopen.

Afbeelding
Afbeelding
Zijn achterhand mag wel nog wat meer onder, maar hé, ben al trots op mijn manneke :D

Afbeelding
Galop, iets waar Olaf het nog zeer moeilijk mee heeft, maar tevens ook mijn minste gang ;( Geen goeie combi dus

Afbeelding Afbeelding
Oefening om zijn spieren wat meer te gaan strekken. Moest in grote en duidelijke binnenstelling te piste rond gaan.

Afbeelding
En dan natuurlijk nog even op de foto :D

Het was voor mij echt een onvergetelijke dag, een dag waar ik ook weer super trots ben geweest op mijn kleine stoere fjordenman.

Daag!! :wave:
Laatst bijgewerkt door Aco op 22-08-16 08:30, in het totaal 1 keer bewerkt

fokfanaat

Re: Dressuurclinic Jolanda Adelaar met 3jarige fjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 08:13

dat ziet er al heel goed uit, vind wel dat je al best heel veel doet met een 3-jarige. Je bent ook vrij groot voor hem, zou goed voorzichtig aan doen, juist als ze zoveel aanbieden.

ladylisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 08:18

Wat leuk!
Ziet er goed uit!
Ze was zaterdag in balloo(Drenthe) ook een dressuurclinic gehad :)

Afwezig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 08:18

Leuk dat je dromen zijn uigekomen! Snap hoe trots je bent. +:)+

Wel vind ik hem nog erg puppy ogen, en nu al clinic rijden?! Toen mijn 3 jarige (fries) net zadelmak was, reed ik hem max 3 x per week 10 min kwartier. Ben hem pas met 4 aan het werk gaan zetten!
Liever nu rustig aan, en een sterk paard over paar jaar.
Dan nu snel snel en niet weten wat je over paar jaar hebt.
Maar dat is mijn motto.. :)

Aco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-16 08:25

ik doe het zeker rustig aan met hem omdat ik me zeer bewust ben van het feit dat ik (in mijn ogen en voor mij persoonlijk) een pareltje vast heb :D . Maar ik apprecieer het ergens wel dat jullie op zo'n rustige en vriendelijke manier reageren!

Ik neem echt babystapjes met hem in mijn ogen. Hij wordt niet meer dan 3 keer in de week bereden. De clinic zelf duurde maar een halfuurtje en dat kon hij echt al aan, zoals te zien op de foto's werd er echt veel gestapt. Nu krijgt hij weer even rust op de weide.
Hij is in april opgeleerd daar hij toch wat hengstemanieren begon te ontwikkelen en wij het niet 'gevaarlijk' wilde laten worden. Na de maand april is hij weer volledig de weide in gegaan. Halfweg juni heb ik hem weer rustig opgepakt daar hij weer wat de bovenhand wou nemen. Ik ben hem nu wel blijven rijden sinds dan, maar echt met de nodig rust naar hem toe. Als ik merk dat hij een 'serieuze' inspanning geleverd heeft naar mij toe, verdient hij het dubbel en dik om een paar dagen weer de weide in te gaan en niet te hoeven werken. Maar volledig stil kan ik hem echt niet zetten, dat kan ik me niet permiteren met zijn hengstenkarakter...

paardjes123

Re: Dressuurclinic Jolanda Adelaar met fjordenhengst Olaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 08:39

Aco ziet er leuk en vriendelijk uit.
Persoonlijk vind ik dat er behoorlijk netjes wordt gereageerd l. Pony oogt voor mij gewoon erg jong en slap op de foto's en heeft nog flink tijd nodig om uit te groeien

DonDon

Re: Dressuurclinic Jolanda Adelaar met fjordenhengst Olaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-16 08:42

Leuk, ik was er gisteren ook met mijn new forest Sam! Ik had met nog iemand anders de clinic. Alleen toen we naar huis wilden, waren er niet zulke aardige mensen, die alleen aan zichzelf dachten .