De eerste wedstrijd met reus Shan!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

RidingDream

De eerste wedstrijd met reus Shan!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-16 09:22

[RIJ-ITP] Rijden met reus Shan!
[RIJ-ITP] Weer eens rijden met reus Shan

Nu rijd ik Shan ongeveer 2 maanden bij, en gisteren hadden we onze eerste wedstrijd samen!
Nog wel onderling om eerst te oefenen.

Shan heeft in Ierland alleen jachten gelopen en was dus best gestresst op ander terrein. Zeker met zoveel andere paarden. Hij was echt heel zenuwachtig en moeilijk te houden af en toe. Toen ik de eerste keer ging draven, sprong hij in galop en probeerde hij er vandoor te gaan. Dat was best even spannend.

Het was wel heel gaaf om zo de eerste wedstrijd te rijden met hem. Alleen het gras vond ik spannend en de bak leek te klein. Het losrijden ging dan ook beter als de proef haha!

Hier wat foto's van het losrijden.

Afbeelding

Afbeelding

Eerst heel zenuwachtig, maar met wat tips en een half uurtje later ging het superfijn!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Toen was het zo ver, de proef! Toen werd ik heel zenuwachtig en Shan voelt dat heel goed... Dus hij rende een beetje weg, maar mijn teugels waren ook te lang toen ik de foto's zag, dat had ik niet door. Wel deed hij goed aanspringen in de linker en rechter galop, dus dat was fijn! (maar hij liep ook 2 keer net de bak uit, hij is ook zo groot....)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Verder ben ik heel trots dat we het gewoon gedaan hebben! Het losrijden ging uiteindelijk superfijn, dus nu dat nog in de wedstrijd ring :P Op naar de volgende!

Afbeelding

FriesWytske

Re: De eerste wedstrijd met reus Shan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 09:27

Wat een leuk stel zijn jullie.
Denk dat als jij je zenuwen kwijt raakt, de punten om je oren gaan vliegen. Wat mij wel opvalt is het volgende. Jij wilt het hoofd van je paard door je handen naar beneden duwen. Het staat mooier als je een lichte knik in je ellebogen hebt. Zoals jezelf al op hebt gemerkt heb je je teugels veel te lang. Als je die dan ook nog korter hebt, lijkt het plaatje ook direct nog een stuk mooier. Weet niet of je teugels door je handen glippen. Is dit het geval, zou ik springteugels aan je hoofdstel doen. Daar heb je om de zoveel cm leertjes zitten. Zodat ze minder snel door je handen glippen.

Tenno7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 11:48

Wat een leukerd zeg! Veel succes in de wedstrijden

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 11:54

Je losrijfotos zien er prima uit hoor! Hij heeft mooie gangen!
Gewoon veel oefenen en starten, komt goed met je bonte knapperd!

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 12:03

Ik houd normaal helemaal niet van bont, maar wauw, wat is hij gaaf! :D
Succes met de wedstrijden, gaat volgens mij helemaal goedkomen!

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 14:17

Vond t losrijden super gaan, volgende keer gewoon weer een nieuwe kans en nu een hoop ervaring gewonnen :D

LoveZiezo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 17:46

leuk paardje, gewoon blijven starten en dan worden die zenuwen vanzelf minder :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 17:51

Superknap voor een meisje van jouw leeftijd op zo'n groot paard dat het ook nog eens best spannend vindt.
Het hoeft helemaal niet perfect te gaan, het meedoen alleen is al heel leerzaam, lekker ervaring op doen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-16 22:29

Zag al wat foto's voorbij komen, knap hoor op z'n reus!

Ga wel mee met FriesWytske, je mag jouw handen wel meer gaan dragen, je hebt ze nu erg laag staan. Denk dat als je ze meer gaat dragen, je jouw ellebogen ook netter kan gaan buigen en daardoor trotser rechtop kan gaan zitten. Want je mag hier echt wel trots op zijn hoor, knap wat jullie al bereikt hebben!

Kalender7

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 10:27

Das een grote! Ook ik ga mee met de tips over de handhouding, veel meer dragen en naar voren gericht blijven houden.

Bralindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 10:42

Ik denk dat met veel oefenen en ervaring op doen je een heel eind gaat komen. Wat een super draf heeft hij!

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-16 10:45

Wat leuk dat jullie een wedstrijd gereden hebben en wat is je paard gigantisch groot! Hoe kom je daar op? :D
Heel veel succes met de wedstrijden maar dat komt zeker goed :j (en wat kan je paard enorm strekken!!)

RidingDream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-16 16:07

Lizzyy schreef:
Wat leuk dat jullie een wedstrijd gereden hebben en wat is je paard gigantisch groot! Hoe kom je daar op? :D
Heel veel succes met de wedstrijden maar dat komt zeker goed :j (en wat kan je paard enorm strekken!!)

Gewoon, flink klimmen haha! :P

Dankjewel iedereen voor de leuke reacties en ook zeker voor de tips, daar ga ik aan werken!