Van een strijd om te overleven naar een welverdiend pensioen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Van een strijd om te overleven naar een welverdiend pensioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 21:17

Bij deze wil ik jullie voorstellen aan mijn eigen mini rusthuis. Oftewel: Ik hou van oudjes. Elk dier, welke leeftijd ook, heeft recht op een eervol pensioen. Veel mensen steken liever hun geld in een paard waar ze 'wat aan hebben'. Ik steek mijn geld in diegene die niet gewenst zijn...

We starten bij het begin. Bijna 4 jaar terug kreeg ik telefoon. Of ik interesse had in Suzy (nu bijna 19), een paard waar ik al langer verliefd op was. Ze was verstoten uit de kudde en het was te laat opgemerkt. Ik bespaar jullie de voor foto's. Jullie kunnen wel zelf een idee vormen bij een tinker van 1,50 die +- 300/350 kilo woog. De dierenarts betwijfelde of we haar er nog konden doorkrijgen. Maar kijk, ze loopt nog altijd rond! De lange periode met veel te weinig voeding heeft wel zijn gevolgen gehad. Suzy is spieren kwijt die niet meer terug komen. Haar lever is chronisch beschadigd.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dan Nynke. Zij kwam 2 jaar terug. Een lieve kinderpony, ideaal voor mijn nichtje. Nynke is 30+. Zij komt van The Old Horse Lodge. Een paardenasiel op enkele kilometers van mijn deur. Nynke is samen met een kudde in beslag genomen. Ze had nota bene een veulen aan de voet... Veel te mager en met een zware wormbesmetting. Gelukkig is zij een krannige dame!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Last but not least, Miley! Zij is 22 en komt ook van The Old Horse Lodge. Zij was maar liefst al een jaar aan het wachten op haar for ever home. Helaas schrok haar grootte veel mensen af. Ik heb haar nu 3 maand. Vanwege het veranderen van weide zocht ik nog een maatje erbij. Miley is in beslag genomen samen met 2 ezels en 2 geiten. Ze werden op een blokje van om en bij 50 vierkante meter gehouden met nauwelijks eten. Miley was meer bot dan vlees en zwaar mishandeld. Zij heeft dan ook over haar hele lijf littekens. Daarbij is Miley gigantisch! 1,80m! Ondanks het vele eten is ze niet dik te voeren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Als laatste nog een speciale vermelding voor:

Cid, 25+ en helaas in november naar de eeuwige weiden gegaan...

Afbeelding

Clin d'Oeil. Voor het eerst in 3 jaar gunde ik mij, na de dood van Cid, weer een rijpaard. Hij staat bij Miley op de weide en ze zijn helemaal in love!

Afbeelding

Ortana, mijn verzorgpaard van 25 jaar! Wij genieten een paar keer per week nog van een stap en draf ritje!

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-08-16 21:35, in het totaal 3 keer bewerkt

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 21:21

Ahhh lief, ja oudjes zijn zo leuk he *\o/*
Super dat je ze nog een kans geeft op een fijn leven :j

Margot95

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 21:25

Wat super dat je hen een liefdevol plekje geeft en ik geef je groot gelijk; die oudjes zijn toppers! <3

Tuittuit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 21:26

Super zeg goed dat je dit doet, wil je er nog meer opvangen of wat is je bedoeling ?

Anoniem

Re: Van een strijd om te overleven naar een welverdiend pensioen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 21:28

Wat geweldig dat je dit doet zeg!

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 21:30

Super zeg, dat je dit doet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 21:30

Je bent geweldig TS! <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 21:32

Ik kan het iedereen alleen maar aanraden. Het is onvoorstelbaar dat, ondanks hun moeilijke leven en de mishandelingen (zeker Miley, die is fysiek zwaar mishandeld) ze nog zo lief zijn en zo veel vertrouwen hebben in de mens. Suzy bijvoorbeeld komt altijd direct knuffelen. Nynke komt bij mij slapen. Miley is een supergrote (letterlijk en figuurlijk) knuffelaar. Alleen moet zij nog wat grenzen leren kennen. Ze denderd soms gewoon door of gebruikt mij als schuurpaal :+

BravoT: Willen wel, maar het moet zeker financieel ook mogelijk zijn en op dat vlak zit ik qua paarden toch wat op mijn limiet. :j Zeker met Miley en Clin d'Oeil. 1,75 en 1,80 steekt toch wat binnen qua eten. Ik trek dit concept wel door naar al mijn dieren. Mijn 2 katten zijn ook in november geadopteerd en deze zijn 13 en 15 :)

Roosje1606

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 21:33

Wat geweldig dat je juist deze paardjes een liefdevol plekje gunt waar ze heerlijk kunnen genieten <3

Pindakaa7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 21:34

Super dat je dit voor deze oude paarden kan betekenen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 21:43

Het zorgt vaak ook voor grappige situaties! Mijn verzorgpaard heeft een tijd bij mij op de weide gestaan. Toen de dierenarts kwam voor haar liep iedereen buiten, behalve Clin d'Oeil. Die stond in stal. Net toen de dierenarts wou vertrekken komt Clin d'Oeil naar buiten gestapt. De dierenarts ziet hem en roept: Hé, toch nog een jong paard tussen al die oudjes, van waar komt die opeens! Waarop Ortana haar eigenares antwoord: Tja, Nele verzameld nu eenmaal graag bejaarden.

Of mijn vaste dierenarts die op de wei komt: Nele, vanwaar heb je die weer gehaald? 'Nou ja, weet je... Ik ging nog eens naar het asiel...' :')

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 22:00

Fantastisch dat je dit doet. Paardjes zien er allemaal supertevreden uit.

Ayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 22:07

Wauw, respect voor jou! Ze zien er goed uit voor hun geschiedenis en leeftijd.

xLovesPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 22:21

Wauw echt respect voor jou TS! Wat fijn dat deze paardjes van hun pensioen mogen genieten bij jou +:)+

Valdesh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 18:34

Ik heb echt respect voor je. Erg mooi dat je deze paarden nog laat genieten en dat je ze opvangt. Ze zien er trouwens ondanks hun leeftijd er nog prachtig uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 18:35

Prachtig! <3

croyslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 18:39

Geweldig! <3

Pepper_78

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 18:40

Ik hou er ook zo van, die relaxte oudjes ...

Tenno7

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 18:55

Ze zien er nog mooi uit voor hun leeftijd!!

SheeNegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 19:07

Je verdient een goude medaille <3