Ijslander tijdens een dressuurclinic

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ineke2

Ijslander tijdens een dressuurclinic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-16 07:16

Afgelopen zondag deden mijn Ijslander Munablom frá Punktur ( Muna for short :D ) en ik mee aan aan een dressuurclinic van Tahnee van Wenum bij ons op stal.

Een niveau hebben wij niet echt. Wel veel plezier met rijden en ik wil een soepel paard dat haar lijf goed gebruikt. Zelf ben ik weer vooruitgegaan qua zit en houding waar ik erg trots op ben. Dat is voor mijzelf, want dit zijn de eerste rijfoto's die ik heb van Muna en mij.

Let trouwens niet op mijn gezicht, ik had het zwaar en moest af en wat terugzeggen op een vraag van Tahnee :D

Hier ben ik mij bewust van mijn binnenhand. In de les ben ik ontzettend bezig om te leren mijn binnenhand vooral op de rechterhand niet terug te plaatsen te draaien. Gisteren ben tijdens mijn wekelijkse les ook weer bewust gemaakt dat ik op zulke momenten mijn linkerschouder naar voren plaats, linkerhand daardoor omhoog komt, ik inknik en zo is de cirkel weer rond. :o

Afbeelding

Hier ben ik wel blij mee, actief en ontspannen paard. Contact verlies op mijn binnenhand vind ik hier niet zo erg.
Afbeelding

Tahnee heeft veel humor. Ze zei "Je hebt een knap paard. Er zijn maar weinig paarden die rechtdoor kunnen lopen in een S vorm, maar die van jou kan dat. Het is niet de bedoeling, maar wel heel knap." :o :+
Het zal duidelijk zijn dat wij heel druk bezig zijn met rechtrichten :D

Afbeelding

Ik ben zo blij met dit paard, ze is ontzettend oplettend op mij. <3
Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Ineke2 op 18-08-16 07:23, in het totaal 1 keer bewerkt

_helga_

Re: Ijslander tijdens een dressuurclinic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 07:21

Wat een super leuke pony!! <3
Ziet er goed uit!
Dat van hand naar voor en schouder naar voor heb ik ook :(
Doe het onbewust en is moeilijk af te leren maar zijn er druk mee bezig :)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-16 10:52

Dankjewel, ja eenmaal onbewust iets doen is zo moeilijk af te leren :o

venivedivici

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 11:02

Super leuk! Tahnee geeft ook goed les volgends mij! Ik volg haar op fb en ziet er altijd zo goed uit.

Ik vind hem leuk lopen hoor! Heb een ijslander nog nooit zo zien lopen :D

Annuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 11:04

Wat een leuke paardje heb je :), leuke combi.
En dat je meedoet aan een dressuurclinic met je IJslander al helemaal leuk (de basis voor alles :j )!

Roosje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 11:07

Ik vind het er fijn uitzien :j
Rijd je ook tölt met haar?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-16 12:42

venivedivici schreef:
Ik vind hem leuk lopen hoor! Heb een ijslander nog nooit zo zien lopen :D

Echt niet? Haha elk paard moet dressuurmatig gereden worden om soepel en gehoorzaam te blijven vind ik :j
Tahnee geeft inderdaad fijn les, maar het grootste compliment verdiend toch wel mijn instructrice waar ik bijna wekelijks bij les. In een half kun je natuurlijk niet ineens hele grote dingen veranderen, maar het was wel een erg leuke, fijne clinic!

Bedankt voor de complimenten :D

Roos: jazeker tölt ik met haar. Net zoals stap, galop en af en toe onbedoeld telgang :+

lorinvhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 17:58

Waauw leuk paardje :)

Amaranth7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 18:17

Wat een prachtig dier! Zo'n mooie dikke nek voor een ijslander! En prachtige kleur!

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 18:22

Dat ziet er fijn uit, leuk dier ook. Heb je Levi niet meer?

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 18:32

Wat super leuk om Muna zo te zien lopen <3
Ik heb op Muna gereden op Punkter!
Ik wilde haar toen ook ontzettend graag hebben (Ben daar 3 weken geweest) maar ze stond toen nog niet te koop helaas :(

Afbeelding

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-16 20:06

Jacimatho schreef:
Dat ziet er fijn uit, leuk dier ook. Heb je Levi niet meer?

Dankjewel :)

Nee Levi heb ik ruim 5,5 jaar geleden alweer verkocht. Wat vliegt de tijd!
Hij heeft het wel goed, af en toe zie ik hem nog eens als de nieuwe eigenaren mij uitnodigen om langs te komen wat altijd heel gezellig is :D

Ginootje wat leuk haha en nu heb je een tinker :+
Heeel wat anders :D

missfalki

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-16 21:07

Goed bezig ;)

Groet Karin.

Eline91

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 07:42

Wat leuk zeg :D Probeer er alleen voor te zorgen dat je leuke ijslandertje niet te veel achter het bit gaat kruipen :)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-16 12:22

Eline91 schreef:
Wat leuk zeg :D Probeer er alleen voor te zorgen dat je leuke ijslandertje niet te veel achter het bit gaat kruipen :)

Ik had vanalles aan commetaar verwacht maar dit eigenlijk niet. Heb ook niet tijdens de clinic, nog tijdens mijn lessen gehoord dat ze dit doet. Sommige momenten loopt ze nét wat te diep, omdat ze dan met wat meer impuls moet lopen. Ze volgt echter ten alle tijden mijn hand en zoekt uit zich zelf als ik haar actief ga rijden mijn hand op.

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 12:30

Leuke ijs! Goed dat je ook veel aandacht besteed aan dressuur!
Ik ben het eens met Eline91. Vind haar op alle foto's echt te ver achter de loodlijn. De neus mag er veel meer uit van mij.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 14:40

Zo, wat een fijne beelden! Ooit hoop ik ook zo ver te komen met die van mij, maar wij hebben nog een laaaaange weg te gaan. Jullie zijn een mooi voorbeeld!

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 14:46

Ineke2 schreef:
Eline91 schreef:

Ik had vanalles aan commetaar verwacht maar dit eigenlijk niet. Heb ook niet tijdens de clinic, nog tijdens mijn lessen gehoord dat ze dit doet. Sommige momenten loopt ze nét wat te diep, omdat ze dan met wat meer impuls moet lopen. Ze volgt echter ten alle tijden mijn hand en zoekt uit zich zelf als ik haar actief ga rijden mijn hand op.

Dit is ook mijn eerste ding dat opvalt, omdat ik het van mijn eigen ijslander ook erg herken; laag en rond, een seconde ja, en daarna achter de loodlijn :+
Als ik dan meer lengte geef, gaat de houding van meneer finaal in banaan of geplette giraffe. En dan ben je toch weer geneigd om hem op te nemen zodat hij weer contact maakt.
Ik zou het plaatje ook nog net wat mooier vinden met iets meer lengte.

Erg tof dat je zo'n dressuurclinic hebt kunnen doen, is ook nog 1 van mijn wensen!

mystery1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 15:12

Om te beginnen wat een super leuk paardje. Maar ben het eens met mijn voorgangers, neusje mag er wat meer uit. Ook jou eigen houding kun je nog wat aan sleutelen, je mag wat meer gaan zitten, je been wat langer en een klein stukje naar achter. Kijk maar als je een lijn vanaf je schouders naar beneden tekent, dan zou je moeten eindigen bij je hak en nu is je hak iets meer naar voren. Goed dat je clinics rijdt en veel Succes!

Edit: Nu ik nog eens kijk lijkt het wel of je niet helemaal lekker in je zadel zit, past het zadel wel goed voor jou?

Kalender7

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 18:54

Ontzettend leuk paard! Veel plezier nog samen

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-16 09:10

Nachtlampje maar dat is nou juist bij ons niet het geval. Als ik meer lengte geef gaat ze netjes mijn hand volgen, maar ik ben hier niet bezig met hals strekken maar voornamelijk met actief houden en recht proberen te richten. Met die voorkant zijn wij verder niet bezig geweest. Ik heb nog een dik compliment gehad van Tahnee dat ik zo'n rustige hand heb.

Mystery ja ik schrijf toch ook al dat mijn houding nog verbetering kan gebruiken?
Ik heb het niet in de openingspost gezet, maar ik ben licht spastisch en heb niet 100 % de controle over wat mijn spieren doen. Ik zou dieper moeten zitten en mijn been lang moeten maken ja, maar dat is voor mij het allermoeilijkste wat er is, omdat ik áltijd wat spanning in mijn bovenbenen heb door mijn spasme. Het is daarom dat ik niet zomaar op alle paarden kan stappen ( een super sensibel dier is voor mij dus levensgevaarlijk :+ ).

Mijn zadel past goed en geeft mij veel steun. Ik heb deze vorig jaar samen met een zadelmaker die ik vertrouw uitgezocht en sinsdien zijn wij heel erg vooruit gegaan weer qua rijden. Hij komt 26 Aug weer langs om te kijken of hij nog goed ligt, want ze is in het laatste half jaar flink wat gewicht kwijt geraakt waar ik erg trots op ben. Maar dat vereist wel weer een check up :)

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-16 19:51

Ik vind je enorm vooruitgegaan Ineke :) Ik snap wel wat bedoeld wordt met achter de teugel kruipen en te diep lopen... maar ik vind het niet heel storend... ik zie iemand die met een zachte hand rijdt, dus je dwingt haar niet om zo te lopen... misschien zou haar neusje wat meer op de loodlijn mogen, maar hey... ik zie een ontspannen paard en dat zie ik lang niet altijd... dus ga vooral zo door, dan komt het neusje er vanzelf wat meer uit :)

Tenno7

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-16 11:53

Wat een knap beestje!!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-16 11:18

Bedankt nog voor de leuke reacties :)