Het einde van de postzegel is in zicht!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Het einde van de postzegel is in zicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 18:42

Maak kennis met de postzegel bewoners Bacardi en Macho:

Afbeelding

Bacardi en Macho zijn door een samenloop van omstandigheden op hun huidig postzegeltje terecht gekomen. Aan onze vorige woning hadden we een groter paddock en konden ze aanvankelijk grazen in onze niet aangelegde tuin. We hadden daar na een jaartje zoeken een wei gevonden, een half hectare voor paardlief en ponymans, alleen was dat buiten die 2 bandieten gerekend. Nadat de heren even 14 dagen thuis waren geweest om hun paddock leeg te eten, wilden ze niet terug naar de wei. En eens op de wei, ontpopte Macho zich tot een hooligan eerste klas, met een boze wei eigenaar tot gevolg.

Niet lang daarna begonnen de geruchten dat wij onze woning zouden moeten verlaten en 3 jaar geleden was het dan zo ver, we moesten op zoek naar een nieuwe woning. Na een half jaar zoeken, vielen we als een blok voor deze woning. 1 probleem, weinig ruimte voor de paarden, maar toen kwam de verkoper met een mooi voorstel. Ons huis was nl haar ouderlijk huis, zij woonde een paar huizen verder en met het geld van de verkoop, zou zij een weitje achter haar huis kopen en ik mocht er mijn paarden zetten. Hmm, strak plan leek het, dus hakten we de knoop door en kochten we deze woning. Helaas voor ons, kocht de verkoper het weitje niet. We hebben zelf nog een half jaar lopen twijfelen om het stuk te kopen, maar we konden op geen enkele legale manier een vergunning voor een stal krijgen, dus zagen we van de aankoop af.

En toen kreeg Bacardi gaskoliek, herstelde niet goed en geraakte op de sukkel. Gevolg, ik wilde hem niet op een wei verder van huis en zette mijn zinnen op een braak liggend stuk achter ons huis. En na 1,5 jaar proberen, is het ons eindelijk gelukt. Nog even en mijn mannen zijn geen postzegel bewoners meer.

Foto's van het zegeltje, voor het uitmesten vanmorgen, sorry en ja, mijn mannen laten gras groeien.
Baas, ik wil mijn eten

Afbeelding

De ingang van de postzegel

Afbeelding

Hun huidige domein

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De brug over de beek hebben we al af

Afbeelding

Dit wordt hun traject door het bosje

Afbeelding

Afbeelding

En achter deze struiken

Afbeelding

Ligt hun toekomstige wei

Afbeelding

Afbeelding

Er is wel nog wat werk aan de winkel. Gezien Bacardi gevoelig is voor koliek, Macho gevoelig is voor hoefbevangheid en beide heren al lange tijd enkel op hooi staan, gaan we het stuk in 3 delen zodat we een groot paddock hebben waar ze continu op staan en 2 weitjes waar we aan strookbegrazing kunnen doen. En als alles klaar is, komt mijn 3de kanjer die nu ergens anders op de wei loopt ook naar huis.

Afbeelding

Azmay

Re: Het einde van de postzegel is in zicht!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 18:55

Zo die nieuwe wei ziet er mooi uit hoor!
Hoe groot was hun "postzegel" eigenlijk? Ziet er nog niet eens zo super klein uit eigenlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 19:02

Azmay schreef:
Zo die nieuwe wei ziet er mooi uit hoor!
Hoe groot was hun "postzegel" eigenlijk? Ziet er nog niet eens zo super klein uit eigenlijk.

Ik gok max 400 m2, door de grillige vorm lijkt het groter en had Bacardi een route waarop hij kon galopperen. Gewoonlijk vertrekt hij vanuit zijn stal, draait tussen de pruimenbomen, even een drafje om achter het hooinet de bocht te nemen en dan terug in volle galop naar zijn stal. :+

BaileyMix

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 19:04

Niet heel groot de 'postzegel', maar altijd nog beter dan op stal! Chapeau! En het nieuwe stuk ziet er top uit.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-16 22:09

PP -> ITP

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 16:02

BaileyMix schreef:
Niet heel groot de 'postzegel', maar altijd nog beter dan op stal! Chapeau! En het nieuwe stuk ziet er top uit.

Ik ben echt mega blij met deze kans, had eigenlijk de moed al opgegeven en vond het zo vreselijk sneu voor mijn sukkeltjes. Maar goed, met een paard zoals Bacardi kan je niet het risico nemen om hem gewoon maar ergens op een wei te droppen, anders had ik hem wel bij mijn nieuwe aanwinst gezet.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 16:14

Ik vind hun huidige plek echt té klein. Tof dat ze zo wel buiten kunnen, maar zou het zelf nooit doen.
Ik heb kans om eind deze maand een wei te huren van 870m2 (29mx30m) maar zelfs dat vind ik klein dus huur ik het niet. Want dan kan ik Harley net zo goed in de tuin zetten die is ook 870m2. Is maar de grootte van een 20x40 rijpiste om een beter beeld te scheppen.

Uw toekomstige wei ziet er wel tof uit.
Kunnen de paardjes zelf door het bosje ook naar hun huidige plek of wordt de huidige plek een nacht/winterpaddock?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 16:36

Art_Ificious schreef:
Ik vind hun huidige plek echt té klein. Tof dat ze zo wel buiten kunnen, maar zou het zelf nooit doen.
Ik heb kans om eind deze maand een wei te huren van 870m2 (29mx30m) maar zelfs dat vind ik klein dus huur ik het niet. Want dan kan ik Harley net zo goed in de tuin zetten die is ook 870m2. Is maar de grootte van een 20x40 rijpiste om een beter beeld te scheppen.

Uw toekomstige wei ziet er wel tof uit.
Kunnen de paardjes zelf door het bosje ook naar hun huidige plek of wordt de huidige plek een nacht/winterpaddock?

Bedoeling is dat ze continu zelf over en weer kunnen tussen hun huidige stuk en een stuk dat aan de bosjes grenst. De rest wordt in 2 gedaan, zodat ik de kanten kan afwisselen en aan strookbegrazing kan doen.

Sinds Bacardi ziek geworden is, werd het mij door dierenartsen ook afgeraden om hem verder van huis te zetten. Ik moet met hem nl zeer kort op de bal spelen en snel reageren als het nodig is. Als ik thuis ben, kan ik heel de tijd bij hem langs lopen als hij een slechte dag heeft, of hij roept gewoon op me. Ben ik niet thuis, houden de buren een oogje in het zeil. Deze strikte controle heb je niet ergens op een wei, zelfs niet op een pensionstal en het is echt wel nodig. Eind juni is hij vol oedeem geschoten en nu heb ik thuis vochtafdrijvers liggen die ik zo snel mogelijk moeten geven als het vocht terug komt.

Bacardi staat uit zichzelf trouwens heel weinig buiten, hij blijft het liefst heel de dag op stal en wil daar ook graag zijn hooi, ben best benieuwd of hij nu vaker buiten gaat staan als alles af is.

Art_Ificious

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-16 16:45

Leuk idee dat ze zelf over en weer kunnen. :j

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 12:00

Wat leuk!! Zou je er eventueel geen paddock paradise van kunnen maken? Dat lijkt me vooral voor Macho nog een goede oplossing ivm z'n HB.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 12:12

Ik zou ze zelf nooit zo klein houden voor 1½ jaar. Mooi dat je eindelijk een stuk grond bij hebt kunnen kopen

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 12:13

haha, ik dacht al wat moet dat zijn een postzegel....

maximuss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 12:15

Grote wei is altijd leuk maar je had het goed voor elkaar voor een paard met dergelijk verhaal :-). Top! Ze hadden het veel beter dan menig paard op een luxe pensionstal en nu gaat het helemaal een paradijsje worden!

Milan_lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 12:31

Gaaf project!! Ik dacht ook direct aan een paddock paradise. Zo hebben wij de weide nu ook ingedeeld en het is ontzettend makkelijk, leuk voor de paarden (hoe ze soms lopen te zoeken waar ze heen willen of in volle galop door het pad gaan), en daarmee kan je de weide ook makkelijk in stukken delen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-16 14:26

@ Antje, we kunnen het stuk huren en wonen hier nu 2,5 jaar. Was Bacardi niet ziek geworden, dan hadden ze al lang ergens anders gestaan in de zomer, maar zouden ze in de winter wel thuis staan. Ik ben al lang blij dat Bacardi nog leeft en ben een beetje de overbezorgde moederkloek als het om hem gaat. Gisteren bv, had hij weer een slechtere dag. Er was weer wat meer oedeem op de buik en ik ben hem echt gans de dag regelmatig gaan nakijken om,te zien of het oedeem niet erger werd en/of hij geen last kreeg van zijn ademhaling. Ik heb hier wel vochtafdrijvers liggen voor hem, maar mag deze alleen geven na overleg met de dierenarts. Deze zorg zou ik nooit kunnen bieden als hij niet aan huis zou staan.

Wat PP betreft, al aan gedacht en al veel inspiratie voor op gedaan. Wie weet begin ik er in de toekomst nog aan, maar helaas ontbreekt nu de tijd. Het veulen dat bij mijn uk stond, is vorige week door zijn baas zonder mij ervan te verwittigen, van de wei gehaald. Lang en off-topic verhaal. Mijn veulen is nog hengst en kan niet bij de andere groepen, omdat het gemengde groepen zijn. We willen hem dus zo snel mogelijk terug bij andere paarden zetten, dus is er geen tijd om een leuk PP aan te leggen.

Morgen plannen we de werken en hopelijk kunnen Bacardi en Macho vrijdag hun eerste stappen op hun nieuw terrein zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 10:56

Voilá, Bacardi en Macho hebben terug gras onder hun voeten. Straks Quickstep nog verhuizen en dan heb ik al mijn jongens thuis. 8-)

Afbeelding
Afbeelding

Het gras is al 2 jaar niet meer gemaaid en zou dus geen kwaad mogen kunnen voor hen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 16:10

En nr 3 is ook thuis.

Afbeelding
Afbeelding

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 16:47

Klikt t al een beetje?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 17:19

Ik denk het wel. :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 17:23

Gefeliciteerd met alles aan huis nu! Ziet er uit als een heerlijk plekje!

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 17:29

Ziet er top uit! En gezien de noodzaak die er was vanwege Macho, denk ik dat je de beste keuze hebt gemaakt. Gelukkig zijn ze nu verlost van hun postzegel

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 17:33

Ivy_ schreef:
Gefeliciteerd met alles aan huis nu! Ziet er uit als een heerlijk plekje!

Is het ook, ik ben echt blij dat ik het alsnog mocht huren. Het gras is minsten 2 jaar niet gemaaid, dus ideaal voor Bacardi (is koliek gevoelig) en Macho (is hoefbevangen geweest). Het was niet mijn planning om de 3 jongens ineens samen te zetten, maar toen ik met mijn veulen thuis kwam, was er nog geen stroom op de draad en is mijn shet gewoon bij mijn veulen gekropen. Omdat mijn oudste paard heel rustig reageerde, heb ik ze maar ineens samen gelaten. Tot hiertoe gaat het super, er is slechts 1 klein akefietje geweest en dat was het.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-16 17:41

Wat een geweldig mooie plek zeg omg! <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 06:48

Zucht, nacht 1 en er is al een weipaal gesneuveld. Ik had gisteren avond de grote wei afgesloten, maar daar waren ze het dus duidelijk niet mee eens. Paardjes stonden vanmorgen lekker op de grootste wei. _-:(

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-16 07:20

Quick is natuurlijk nog een veulen, daar gaan andere paarden meestal heel makkelijk mee om. Verder scheelt het dat je drie heren hebt ;)

Zie ik ze nou massaal in een eikenboom hangen om te eten? Daar zou ik wel goed mee oppassen!