Buick training vordering

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

_helga_

Buick training vordering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-16 15:01

Hoi :D

ik dacht laat ik weer eens wat foto's uploaden.
vorige week heeft mijn vriend weer wat foto's gemaakt.
heb buick nu iets meer dan een jaar en sinds maart zijn we pas echt aan het trainen, daarvoor hadden we geen fatsoenlijke bak tot onze beschikking en reden we voornamelijk in het bos, oja toen had ik ook nog geen les.

zo begonnnen we vorig jaar juni: /3

Afbeelding

Afbeelding

afgelopen maart zijn we verhuisd en zijn we ook 1 of 2 keer in de week gaan lessen.
ik April hadden we onze eerste onderlinge wedstrijd die ging nog niet zo goed 172 punten.

Afbeelding

Afbeelding

toen het wat beter ging hebben we 2 officiele en 1 onderlinge gereden in juni.

Afbeelding

Afbeelding

we hebben nu even geen wedstrijden meer gereden omdat ik het zelf niet goed vond gaan en veel moest werken.
heb nu 2 keer in de week les om ook echt aan me houding te werken en Buick meer voorwaarts te laten lopen
dat was wel moeilijk want steeds als ik harder wou gooide ze haar hoofd in de lucht en drukte zich weg en moest ik haar terug nemen en dan ontspannde ze weer.
daarom heb ik in overleg met mijn instructrise ervoor gekozen om een aantal keer met slof te rijden.
donderdag heb ik weer les en gaat hij er vanaf.
en kijken hoe het dan gaat ze ontspand al veel sneller.
deze zijn van vorige week:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

me bit is trouwens nogal aan de grote kant :')
daar komt binnenkort een kleinere voor.
we gaan ook een nieuw zadel bestellen want deze is te krap geworden en een tweedehandse kunnen we niet vinden.

bedankt voor het kijken :o

fleurtjeuh

Re: Buick training vordering

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 15:04

Tja..
Ik zie een bonk spanning, en overal een strakke slof.
Ik heb er geen goed woord voor, en ik denk dat dit nog vaak herhaald gaat worden in mogelijk vriendelijkere en minder vriendelijke woorden.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-16 15:06

fleurtjeuh schreef:
Tja..
Ik heb er geen goed woord voor, en ik denk dat dit nog vaak herhaald gaat worden in mogelijk vriendelijkere en minder vriendelijke woorden.

ik vraag niet om rijtechnisch comentaar. heb alleen bij de laatste foto's de slof eraan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 15:08

Ik ben wel benieuwd naar bewegende beelden, heb je die?

Jammer dat je de slof gebruikt, want nu gaat je paard in een valse knik lopen. Liever met wat meer geduld leren handig te worden om dat te voorkomen, dan een paard onnodig in een valse knik te laten lopen.
Maar daarnaast lijkt het of je als een kanonskogel door de baan gaat, maar dat is natuulijk lastig te zien vanaf de foto dus vandaar dat ik benieuwd ben naar een filmpje.

Overigens is het ook zo, dat je het paard even de tijd moet geven als je de training aanpast. Het paard moet zijn balans opnieuw vinden, zijn spieren moeten sterker worden. Dus laat die slof er maar lekker af, en ga leren hoe je hem zonder hulpmiddel correct nageeflijk krijgt. Dat kan prima, alleen duurt het langer :)

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-16 15:11

zal even een filmpje van de onderlinge uploaden van juni.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 15:14

Gut wat zonde dit! Met een goede instructrice en vooral geduld gaat het zonder slof echt wel goedkomen hoor. Je moet alleen even die wedstrijden uit je hoofd gaan zetten (weet je wel dat je op wedstrijd ook niet met slof mag starten?) en lekker gaan oefenen.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-16 15:16

ja tuurlijk weet ik dat :')
daarom gaat hij er donderdag ook vanaf want volgende week zondag heb ik weer wedstrijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 15:21

_helga_ schreef:
daarom gaat hij er donderdag ook vanaf want volgende week zondag heb ik weer wedstrijd.

Ik denk dat het voor jullie beiden fijner is om eerst thuis wat meer bevestiging te krijgen en dan pas op wedstrijd. Een juiste aanleuning is niet even binnen een week te fixen en dan weer door, dat is een lang proces.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 15:24

_helga_ schreef:
fleurtjeuh schreef:
Tja..

ik vraag niet om rijtechnisch comentaar. heb alleen bij de laatste foto's de slof eraan..

Wat wil je dan met deze foto's?
Laten zien dat je je paard in de krul kan trekken met een slof?
Want verbetering zie ik niet, ik zou de eerste foto's nog het beste vinden.

Gulpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 15:28

_helga_ schreef:

-O-

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 15:39

Ga je donderdag ook foto's maken? Ben eigenlijk wel benieuwd naar dat beeld. Tot nu toe moet ik eerlijk zijn en dan zie ik liever de eerste foto. De laatste vindt ik persoonlijk geen vooruitgang. Ben dus erg benieuw hoe je paard donderdag loopt.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-16 16:11

Nee donderdag gaat er niemand mee.
Ik vind zelf dat ik hem niet in de krul trek en dat is ook onze bedoeling niet het is de bedoeling dat ik net even dat extraatje heb als ze zich eruit wil drukken anders is de druk er gewoon weer vanaf.
Doe dit ook onder goede begeleiding.

Ik ben heel blij dat ik niet meer zo rijd als de eerste foto kon schoppen wat ik wou ze ging niet voorwaarts en liep totaal niet nageeflijk en slingerde alle kanten op :P

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 16:17

Je setje is leuk. Zou alleen volgende keer een rood shirtje aan trekken.
En het oornetje van de tweede foto erbij aan doen.

De rest van mijn commentaar wil je denk ik niet :+

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-16 16:20

bruintje123 schreef:
Je setje is leuk. Zou alleen volgende keer een rood shirtje aan trekken.
En het oornetje van de tweede foto erbij aan doen.

De rest van mijn commentaar wil je denk ik niet :+

Uh waarom zou ik?
Gaat ze daar beter van lopen dan? _O-

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 16:23

Nee. Maar dan is je setje completer.
En misschien gaat ze er beter van lopen. De kans is zelfs groter daarmee dan nu :o

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 16:35

_helga_ schreef:
Nee donderdag gaat er niemand mee.
Ik vind zelf dat ik hem niet in de krul trek en dat is ook onze bedoeling niet het is de bedoeling dat ik net even dat extraatje heb als ze zich eruit wil drukken anders is de druk er gewoon weer vanaf.
Doe dit ook onder goede begeleiding.

Ik ben heel blij dat ik niet meer zo rijd als de eerste foto kon schoppen wat ik wou ze ging niet voorwaarts en liep totaal niet nageeflijk en slingerde alle kanten op :P

Natuurlijk was het niet perfect maar het ziet er voor het paard sowieso al een stuk vriendelijker uit dan nu. Het paard is nu ook niet nageeflijk. Op welke punten vind je zelf dat er verbeteringen zitten? Voornamelijk in het voorwaarts gaan en het niet slingeren?

Daniquebyoux

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 16:41

Jammer dat je zelf niet met de tips en kritiek om kan gaan.. Zegt ook weer iets.
Ik ga met de andere mee, de eerste beelden ogen fijner dan de laatste en over het gebruik van slof ga ik het niet eens hebben. Ik hoop dat je toch alles wat in dit topic gezegd word gaat overwegen want het kan je weldegelijk helpen naar een fijner beeld en dus betere resultaten op de wedstrijden :j

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-16 16:42

Voorwaarts, beter aan het been, actiever en meer recht gericht
Valt nog zat te verbeteren.

Heb zelfs 3 keer les deze week morgen even op ander terrein zonder wedstrijd stress :P

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 16:45

Maar vindt je deze laatste foto's een vriendelijk beeld geven tegenover je paard?
Als je dat vind dan hebben we een verschil van mening en dat kan natuurlijk.
Verbetering is gelukkig altijd nodig. Maar de weg naar verbetering is ook belangrijk. En zeker naar je paard toe moet die verbetering toch ook op een fijne en eerlijke manier gaan?

little_birdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 16:51

lijkt een beetje op wat ik met mijn eerste paard had in het begin.

die was ook nog slap
niet voorwaarts slingerde en niet goed nageeflijk.
ook daar had ik toen een slof aan gedaan want hij moest het maar kunnen.

niet dus.

Jouw paard mist de kracht om goed nageeflijk te kunnen lopen.

zoiets moet je opbouwen en kost tijd en geduld .

laat hem maar slingeren en af en toe terug vallen in tempo als het moeilijk is. maakt niet uit als hij dan maar wel correct na gaat geven.

slingeren en terugvallen kun je eruit rijden.
een paard wat achter de teugel in een verkeerde houding zijn lijf verkeerd gebruikt niet.

lieve ts
probeer het toch echt zonder de slof dat werkt niet en dat weet ik uit eigen ervaring .

trainen trainen en geduld hebben.
En misschien een andere instructrice. ..

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 16:59

Ik vrees dat je op de verkeerde weg gaat. Aanleuning dwing je niet af, nu loopt ie in de krul en heb jij minder druk, logisch, hij heeft geen keuze, als die slof er af gaat ben ik benieuwd hoe het dan gaat voelen allemaal.

Je wil geen commentaar maar je gaat gruwelijk spijt krijgen van de keuze die je nu maakt, dit lijkt een snelle oplossing maar dat is het niet, het is niet eens een oplossing. :) De hele bovenlijn is strak en je bit is niet alleen te groot, er staat ook veel druk op, anders vertrekken die mondhoeken niet zo.

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-16 17:00

Ben ook benieuwd hoe ze zonder slof gaat lopen, de kracht komt er steeds meer.
Maar dat is een kwestie van trainen natuurlijk.
We zijn al veel verbeterd.
Het is ook een heel goed leerpaard voor mij als ik iets verkeerd doe kwa houding ik zit te veel op rechts ofzo dan merk ik dat meteen aan haar.

Hoop ook snel een ander zadel te hebben want deze ligt echt niet goed meer

Pindakaa7

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 17:34

Wat een leuk paard!
Maar ik zou die slof echt snel weg doen.. Een paard hoort door ontspanning 'aan de teugel' te lopen, niet omdat hij in die houding gedwongen wordt. Zeker als je aangeeft dat het zadel niet meer helemaal past. Een paard met slecht passend zadel kan niet goed ontspannen en een paar die niet kan ontspannen kan nooit correct aan de teugel lopen. Dat is ook te zien op de foto's waar je met slof rijd. Het paard loopt niet nageeflijk, maar in een vals knik. Zonde, want het is zo'n leuk paard!
Als ik jou was zou ik de wedstrijden even achter wegen laten, op zoek gaan naar een goed passend zadel en vooral werken aan ontspanning.
Veel succes!

Fortitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 18:12

_helga_ schreef:
Het is ook een heel goed leerpaard voor mij als ik iets verkeerd doe kwa houding ik zit te veel op rechts ofzo dan merk ik dat meteen aan haar.

Hoop ook snel een ander zadel te hebben want deze ligt echt niet goed meer

Luister dan ook naar je paard in plaats van er een slofteugel aan te hangen die je slecht gebruikt! Je paard geeft je heel duidelijk aan dat dit niet gaat. Kijk nou eens echt objectief naar je foto's en het gegeven commentaar!

En als je zadel ook al niet goed ligt, dan vind ik dat je paard zich nog voorbeeldig gedraagt. Met een niet passend zadel rijden is in mijn ogen not done. Vind het dan ook niet gek dat het paard het hoofd omhoog gooit.

Zonde dit. Je krijgt echt fijn commentaar en je gooit het gewoon weg. Wat wil je dan met dit topic?

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-16 18:51

Ik ben opzich niet tegen hulpteugels. Dat hele principe dat 'ontspanning vanzelf komt' is gewoon niet zo bij alle paarden.

Jouw paard ziet er zo ondertussen uit alsof hem uitgelegd moet gaan worden waar het lekker lopen is.
Een martingaal of slof zou daarbij kunnen helpen, als je hem goed gebruikt en op het juiste moment los laat. En dat is vooral bij een slof een kunst.

Ik zie dat op deze foto's niet terug. Ik zou persoonlijk dit paard een aantal keer laten rijden door iemand die wel die timing heeft, zodat hij leert dat hij laag kan. Dit in combinatie met goed longeerwerk.

Dat er niemand in jouw omgeving is die zegt dat wedstrijden nog 7 stappen te vroeg is, zegt iets over de hulp die je heb. Ik zou andere instructie zoeken :)

Overigens: Ik vind wel dat je paard er beter uit ziet qua bespiering, dus ik denk dat je ergens wel iets goed doet! Nu nog even de laatste stapjes!