Ik en mijn haflinger hebben af en toe wat ups en downs gehad in onze tijd samen. Een half jaar terug bereikten we echter wel een beetje het dieptepunt. Ik had besloten Liza te koop te zetten. Niet omdat ik niet van haar hield of omdat het heel slecht gingen tussen ons, maar eigenlijk vooral omdat de mogelijkheid al een jaar door mijn hoofd spookte. Ik wilde graag nog zo veel meer leren op paardengebied, leren omgaan met ander soort paarden, beter leren rijden etc. Omdat ik niet de mogelijkheid had meerdere paarden aan te houden, was Liza verkopen dan de enige optie. Ik kreeg gelijk veel reacties van potentieel goede huisjes voor Liza, maar ik kon het niet over mijn hart verkrijgen. Ik werd letterlijk ziek van de gedachte dat ik haar straks aan een ander moest geven. Ik kon niet meer slapen 's nachts en kreeg geen hap meer door m'n keel. Ze heeft dan ook niet langer dan 3 dagen op internet gestaan. De twijfels zijn weg... Liza blijft bij mij.
Een paar maanden terug werd ik via instagram benaderd door een Duitse hobbyfotograaf (@manuelschmidtfotografie op instagram) die naar Nederland zou komen om daar o.a. mij en Liza op de foto te zetten. Dit vond ik natuurlijk een geweldig gaaf plan! Liza heeft verlatingsangst en is best onzeker zonder andere paarden, toch wilde ik dit echt samen doen Ik zag dit als een grote uitdaging voor ons beiden. Zo gezegd, zo gedaan. We zijn voor 2 daagjes naar het strand van Burgh-Haamstede geweest en ze heeft zich heel goed gedragen. De foto's zijn heel speciaal voor me, omdat ze momenten heel rustig en relaxed was zo saampjes. Ik was te onzeker en Liza wat te schrikkerig om haar los te laten lopen op het strand, waardoor je af en toe ergens een touwtje ziet bungelen, maar we hebben dit wel echt samen gedaan en ik vond het heerlijk
1

2

3

4 (Dat kleine mormeltje ernaast is mijn hondje, die volgde Liza overal
)
5

6

7

8

9

10

11 (Ja, spot mijn hondje
)
12

13

14

15

And Manuel, if you read this, thanks again for your amazing pictures!
Ik voelde alleen dat we er op dat moment niet klaar voor waren, om haar los te laten lopen op het strand zonder touw en ik vond dat verder ook totaal geen probleem eigenlijk. Is dat het stukje in mijn tekst waar je op doelt misschien?