Nou, het moest een ruin worden, niet te jong en het liefst een donkere met goed dressuurbloed. En oh ja, moeders moest er natuurlijk ook mee rond kunnen sturen
De zoektocht duurde niet lang. De pony hadden we op zaterdag naar zijn nieuwe baasje gebracht en als afleiding zouden we de dag erop 2 paarden gaan bekijken. De eerste was braaf, maar was erg stug en de 2e. Tja, die hebben we een week later gekeurd en opgehaald. Uiteraard met meerdere keren proefrijden hoor. Hij was enorm dik (nog steeds wat buikig) en zat lelijk in het haar, maar nu een paar maanden verder, begint het te lijken op een sportpaard
Cokes is een inmiddels 9 jarige Gribaldi x Candyboy zoon van slechts 1,63 en we zijn er erg wijs mee. Wat is hij leuk, af en toe flink extravert, redelijk bomproof en een ongelofelijke knuffelkont.
Hij kan dominant zijn en is nogal erg gehecht aan zijn eigen personal space, maar dat wordt met de dag beter. We zijn elkaar lekker aan het aftasten. Hij leert zijn lijf steeds beter te gebruiken en hopelijk zal zijn bollige buikje met de tijd wegtrekken wanneer hij zijn buikspieren goed gaat aanspannen. En wat is mijn dochter wijs met hem en ze hebben in korte tijd ook echt al een goede klik. Heel belangrijk!
Met dat wetende, dat ik hem bijna heb laten staan tijdens de bezichtiging. Hij liep echt basis, werd in een schouderbinnenwaarts getrokken en sprong een groene wissel (en sloeg daarbij uit) omdat het spoortje er flink inging. Niet echt een fijne consequente en opbouwende training, maar echt linksom, rechtsom en een paar trucjes zodat het er leuker uitzag voor de verkoop. Het eerste wat ik dan ook tegen mijn dochter zei toen we bij hem gingen kijken en hij werd voorgereden was 'laat maar staan, dat is niks'. Maar omdat we toch benieuwd waren naar hoe hij los zou lopen, hebben we hem nog een paar baantjes in de paddock zien trekken. En toen waren we om. Super bewegen, mooie balans en tact en een vrolijk paard. Dat is wat we wilden zien! Een grotere glimlach kon een 13 jarige niet op haar gezicht krijgen.
Nu is en blijft het wel een karaktertje, dus voorlopig train ik hem dressuurmatig met de planning om hem een aantal keer in het L1/L2 mee te nemen om meters te maken en hem in het indoorseizoen in het M te starten. Hij mag dan wel wat ouder zijn, maar hij is nog niet eerder uitgebracht en hij moet natuurlijk ook alles wel kunnen verwerken in het koppie. Daarnaast moet er nog flink geoefend worden met trailerladen
Dat is dan het leuke als je samen met je dochter een paard hebt; zij heeft vooral veel lol met hem. Doet grondwerk, cavaletti's, spelen aan de longe en licht dressuurwerk. Met haar pony reed ze L2, maar een paard bij elkaar rijden is toch andere koek. Zij zal hem dan ook volgend jaar pas meenemen in de B en heeft hopelijk nog jaren veel plezier met hem (en ik ook). Als moeder ben ik reuze trots op haar! En kan ik er echt van genieten om ze samen aan het werk te zien. Na een ongeluk met een jonge hengst eind vorig jaar heb ik 3 maanden moeten revalideren en mijn knie is nog steeds pijnlijk. Rijden gaat steeds beter, maar hardlopen of fietsen zit er nog niet in. Best spannend voor mij geweest om dus zonder zelf proef te hebben gereden een paard te kopen. Maar gelukkig vinden Cokes en ik elkaar ook best leuk
Genoeg geklets, hierbij de foto's van ons heerlijke beest

Fotoshoot voordat we van stal verhuisden.

Lekker luieren in het zonnetje

Pirouettes oefen ik zelf wel

Samen met mijn dochter lekker knutselen

Hoger dan 50cm zijn we nog niet gegaan. Meneer is er niet van onder de indruk als hij een balk aantikt en de volgende sprong dus beter intrekt haha

Gekke bekken trekken, kan hij als geen ander

En samen met mij. De eerste keer in deze baan, dus vooral bezig met de ontspanning.

We zijn na een verstapping in de paddock en 3 weken stappen hopelijk weer snel in het zadel om op te bouwen. Als we wat verder zijn, dan volgt er vast een Rijden in de Picture