Zoals elk jaar ben ik ook dit jaar weer in Oostenrijk.
Waar ik nu ben valt het rijden dit keer helaas tegen en heb ik pas 1 keer gereden maar gelukkig hebben we al een super leuke week IJslanders achter de rug
Over de paarden;
Bjarki is een 18-jarige 4 ganger ruin. Hij is echt super lief, luistert precies naar wat je vraagt en vindt springen erg leuk. Hij is een aantal jaar geleden heel erg ziek geweest en is hierdoor erg stijf geworden, tölt gaat hem dus niet meer zo makkelijk af. Dit was het 3e jaar dat ik op Bjarki reed.
Feykir is een 11-jarige 4 ganger ruin. Hij is wat sneller dan Bjarki maar ook super fijn te rijden. Hij vindt tölt erg moeilijk maar was wel wat makkelijker daarin dan Bjarki omdat hij niet zo stijf is. Feykir kende ik nog niet dus dat was een leuke afwisseling!
Ik heb 2 keer op Feykir en 3 keer op Bjarki gereden. Met Feykir 2 töltlessen en met Bjarki een töltles, springles en een buitenrit
Buitenritten doen ze normaal niet dus dat was echt super gaaf!! Het is echt een mega mooie omgeving. 01. Zondag is altijd de rustdag, de paarden waren toen in de voorste wei en ik had het geluk dat Bjarki helemaal vooraan in de wei lag te slapen dus daar kwam deze foto uit

Maandag zouden we eigenlijk gaan rijden, door wat miscommunicatie waren we niet ingedeeld maar we konden nog ergens tussen gepropt worden. s' ochtends kwamen ze vertellen dat het nog niet kon want Hara's veulen was geboren! 2 jaar geleden reed ik op Hara, vorig jaar was ze bij de hengst en ik wist dus al dat ze rond onze week uitgerekend moest zijn dus dat was echt super leuk
Het veulentje was helaas wel erg zwak en het was even spannend of hij het ging halen, maar hij ging super vooruit gelukkig! Helaas heb ik geen foto's van hem want de stal was behoorlijk donker en hij ging pas een dag nadat we weg waren naar buiten omdat hij daar begin van de week te zwak voor was. 02. De eerste les (töltles) reed ik op Feykir want Bjarki had nog een dag vrij door een inenting. Feykir kende ik nog niet en is echt super gaaf! Echt een spierbundel die erg fijn rijd
Hij heeft wel net als Bjarki en ik moeite met takt in tölt. We zijn deze les vooral bezig geweest met wijken in stap om hem soepel te krijgen, draven, nageeflijkheid en tölt. Takt vinden was dus zoals gezegd wel moeilijk maar dat ging tegen het einde van de les steeds beter! We hebben eigenlijk alleen maar op een volte gereden omdat hij het dan wat makkelijker vind. Galop ging deze les niet omdat de bak te nat was. 
03.

Woensdag kon ik weer op Bjarki en gingen we op de baan! We hebben erg fijn gereden al had ik wel nog erg last van de dag ervoor. (Ik ben chronisch ziek en rijd normaal niet meer meerdere dagen achter elkaar omdat dat nogal zwaar voor me is) Bjarki is dus erg stijf en daardoor heeft hij ook moeite om met takt te lopen, schweinen is voor hem makkelijker. Dat gaat wel elk jaar en elke les een stukje beter, maar het is natuurlijk extra moeilijk om dat goed voor elkaar te krijgen als je een paard maar een paar keer per jaar rijd. Maar we rijden toch altijd super fijn en we doen natuurlijk ook meer dan alleen maar tölten.
04. De ovaalbaan heeft echt een onwijs gave ligging

05.

06.

07.
http://i68.tinypic.com/v7a4o6.jpg
08.

09.

Donderdag hadden we springles en mocht ik weer op Bjarki. Bjarki had besloten dat het töltles was dus het duurde even voordat ik hem in galop had
Maar uiteindelijk deed hij het super goed en hebben we heerlijk gereden en gesprongen! De dag ervoor heeft de eigenaresse van de appartementen mij behandeld met een bepaalde therapie, wonder boven wonder had ik hierdoor veel minder last van mijn nek wat natuurlijk ook véél fijner rijd. Dat het hielp mag ook een wonder heten, in de 9 jaar dat ik ziek ben heeft nog nooit iets zó snel geholpen dus dat was echt geweldig!10. Eerst wat balkjes.
http://i67.tinypic.com/2djns3r.jpg
11. Het springen zelf, je ziet wel dat ik nooit spring

12.

Vrijdag zouden we eigenlijk buiten gaan rijden maar het was slecht weer en ze kwamen met de paarden niet uit dus mocht ik weer op Feykir en gingen we in de binnenbak töltles doen. Nu ging het echt een stuk beter en had ik meer stukjes takt! Nu konden we wel galopperen en plat door de bocht was niet overdreven, hij kan echt hard
13.

14.
http://i65.tinypic.com/2iuywx5.jpg
15.
http://i66.tinypic.com/2lsxtuq.jpg
16. Dag knappe vent

Eigenlijk zouden we zaterdag niet meer gaan rijden maar mijn ouders vonden het sneu dat die buitenrit niet door ging en we waren door een foutje ook ingepland. Ze hadden dus afgesproken dat als het 2 uur vroeger kon we nog mee naar buiten mochten. Dat kon en het was super gaaf! Zo kon ik ook weer op Bjarki
Normaal doen ze hier geen buitenritten omdat ze geen goede route hebben, maar doordat ze ons nu lang kennen en weten hoe we rijden kon het wel. Het is gewoon de berg op naast de weg, dus ik snap nu wel dat ze dat niet altijd doen maar het is toch super gaaf zo de berg op rijden! We konden toch een paar stukjes draven en bovenop de berg even flink galopperen en op de terugweg zijn we nog naar een kleine waterval gereden waar we ook in het water konden. Ik had dat echt niet willen missen en ben super blij dat we dat nog mochten doen!
17. Ik werd alleen even voorop gezet voor de foto's
Verder reed ik vooral naast de instructrice, goed voor mijn Duits 

18.
http://i65.tinypic.com/70fhar.jpg
19. Deze vind ik echt gaaf

En tot slot hebben mijn ouders ook wat gefilmd dus daar heb ik nog een filmpje van gemaakt
Ik vond het weer een super gave week en ga er ook vanuit dat dit niet de laatste daar was, het is daar gewoon zo leuk
Nu ga ik nog een paar dagen genieten van de bergen want de vakantie zit er helaas bijna op..
Bedankt voor het kijken!