WK para mennen en NK pony's marathon Beesd!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Eilatan

WK para mennen en NK pony's marathon Beesd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-16 18:30

Vrijdag was ik vrij, en dus een mooie gelegenheid om in Beesd te kijken bij het para-mennen! Natuurlijk ging ik ook voor het NK pony's gezien Bokker Melanie moest rijden en ik graag kom kijken. Tussen het paramennen en het NK in reden ze ook nog een impuls en klasse 1 wedstrijd.

Hierbij een (hele kleine) impressie van de gaafheid van deze sport!!!!

Melanie!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb ontzettend veel respect voor de para menners.
Als 'gezond' persoon is deze sport al moeilijk en gevaarlijk genoeg, maar met hun (verschillende) beperkingen is het voor hun NOG extremer.
Zo zijn er bijvoorbeeld een aantal menners met een dwarsleasie, waaronder deze menner:
Afbeelding

Echter sloeg zijn koets in de waterbak over de kop.
Afbeelding

Voor hem extra gevaarlijk, hij kan niet zomaar even wegkomen en zou zo kunnen verdrinken. Gelukkig snelde de (duitse) toeschouwers direct toe om hem uit het water te tillen
Afbeelding

Andere toeschouwers vingen het paard (die trouwens heel braaf bleef wachten op hulp), zetten de koets op zijn wielen, spande het paard uit en zorgde dat paard en materiaal weer op de plek kwam. Voorzover ik heb begrepen, geen verwondingen/problemen.

Met niet werkende benen is het ook ontzettend lastig om je evenwicht te houden, en dan toch zooo hard gaan! Wauw!
Afbeelding

Afbeelding

Alle foto's zijn straks terug te vinden op shotbyromy.nl

NienSCHaap

Re: WK para mennen en NK pony's marathon Beesd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 19:47

Mooie foto's en inderdaad pff je moet er niet aandenken dat je kar omslaat in de waterbak.. zeker niet als jezelf niet weg kunt komen.. respect.

sumic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 20:40

Mooie foto's!
Toevallig zaterdag ook geweest?

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-16 08:44

Helaas zaterdag moest ik werken :(

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-16 23:38

Je hebt een set gruwelijke gave foto's gemaakt, ben erg blij met de foto's, zijn super gaaf! :):)

En idd, niks meer dan respect voor de para menners, zijn menners die je nergens over hoort zeuren en willen niet zielig gevonden worden zoals sommige reguliere menners wel altijd zeuren over elk klein dingetje, maar deze paramenners die er echt voor gaan en zo genieten ervan, heb er echt van genoten, blije menners, blije paarden, hoe mooi is de mensport. :+:

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-16 13:04

:D dank je wel!

En inderdaad, mensport is altijd weer geweldig :D