Na in december mijn oude topper in het zonnetje te hebben gezet (http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=198&t=1871519), vind ik het nu wel tijd worden om mijn huidige topper, want zo kan ik hem inmiddels toch wel noemen, in het zonnetje te zetten.
Twee jaar geleden ben ik begonnen met het rijden van Amar. Het idee was om een winterseizoen lekker te trainen en aan elkaar te wennen en dan in de zomer lekker wedstrijden gaan rijden. Helaas is dat het niet geworden. Amar was ontzettend vervelend. Zodra ik mijn been ook maar iets aanlegde, stonden we aan de andere kant van de bak. Nam ik ook maar iets contact op de teugels dan kwam ie gewoon recht omhoog. Continu schudden met zijn hoofd. Met veel geduld en les, waren er af en toe momenten dat ik fijn kon rijden, maar helaas niet vaak. Na een keer fijn rijden, was het daarna weer weken strijd. Ik had van alles geprobeerd, maar alles werkte maar tijdelijk. Ik verloor het plezier in het rijden en heb zelfs overwogen om te stoppen, maar zo ben ik niet. Ik heb hem toen een paar weken vrij gegeven en ben Bundy weer wat meer gaan rijden, want daar kon ik altijd zo ontzettend van genieten. Ook kreeg ik de mogelijkheid om een Friese merrie te gaan rijden. Zo kwam langzaam aan het plezier in het rijden weer terug.
Toen is bij mij ook het kwartje gevallen, dat ik veel te veel in een keer wilde met Amar en dat dat echt niet ging werken. De doelen die ik voor ons gesteld had waren helemaal niet reëel. Ik ben toen helemaal terug gegaan naar de basis. Rust, ontspanning en genieten werd het doel. Sinds eind februari begon ie lekker te lopen en kregen we echt een stijgende lijn in het rijden. In mei werd het dan ook tijd voor onze eerste wedstrijd in het L1. Helaas was ie toen erg gespannen en moest ie toch echt in elke hoek aan galopperen. De punten 156 en 165,5 waren dan ook meer dan terecht.
Afgelopen zondag hadden we onze tweede wedstrijd. Ik had mezelf de doelen gesteld om met meer ontspanning te rijden en in ieder geval hogere punten halen dan de vorige keer. Dat vond ik voor nu hele realistische doelen en dat bleek ook zo te zijn. Al direct na de proeven was ik super tevreden. Hij was overal lekker ontspannen, behalve in de galop onderdelen (daar gaan we nu aan werken) en deed super zijn best. Uiteindelijk kwamen we terug met 176 en 168. Heel terecht gepunt en een mooie bevestiging dat we nu eindelijk op de goede weg zijn. We gaan deze lijn proberen vast te houden en dan komen we er wel!

Mijn zus Bernette (BernetteO) heeft weer mooie plaatjes geschoten van onze wedstrijd die ik jullie niet wil onthouden!
1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

(Ik weet dat ik op sommige foto's wat met mijn rechter schouder naar voren zit, maar rijden met twee gekneusde ribben is niet bepaald prettig)
Bedankt voor het kijken!
Jeanelle