Na 2 super fijne foutloze rondjes rijd ik de baan uit en werd ik erop gewezen dat Creasure bloed op haar hoef had (na 100 keer te hebben teruggekeken op het filmpje zijn we erachter gekomen dat het ook nog gebeurd is net voor ik haar terugnam in stap

Let op, niet voor mensen die niet tegen bloed/wonden kunnen!

Bij de EHBO post heb ik een rolletje drukverband meegekregen en dit heeft de smid strak eromheen gebonden voor transport, toen gingen we eindelijk op weg naar Slootdorp.

Daar aangekomen werden we meteen geholpen, de dienstdoende dierenarts haalde het verband eraf en ging de wond van alle kanten bekijken. Hij zei dat we (gelukkig) geen fotoś ervan hoeven te maken omdat ze er gewoon op stond, hij verwachtte geen breuk o.i.d. want dan had ze hele andere symptomen vertoont.
Hij gaf aan dat het wel een kritisch puntje was want vanuit de kroonrand word de hoef gemaakt en het kan zijn dat dit blijvende schade geeft aan haar hoef. Hij heeft het goed ontsmet, vette gaas erover, dikke watten, zwarte flexitape, blauwe flexitape en duckttape. Ze mag alleen met droog weer/ droge ondergrond naar buiten (mazzel voor C dat het tropisch warm gaat worden) en ik moet dinsdag (vandaag 19-07-2016) om 11.45 uur terug komen.

Thuis heb ik haar lekker op de wei gedaan waar ze heerlijk ging staan grazen, 's avonds heb ik haar wel naar binnen gehaald i.v.m. de voorspelde regen en dat maakte het ook weer spannend hoe zij de volgende dag haar box uit zou komen. Mijn moeders paardje Max heeft ook zoiets soortgelijks gehad na een klap van een ander paard. Hij kon de nacht nadat het gebeurd was niet meer uit zijn stal komen en viel bijna om van de pijn.
De volgende dag kon ze niet wachten om naar buiten te gaan, ze liep al snelwandelend met me mee naar het land! De grond was ondertussen al goed opgedroogd om haar lekker buiten te zetten, ze ging heerlijk liggen rollen en daarna haar vriend Sam begroeten.

Ze heeft eigenlijk tot gister geen pijn vertoond, ze stapt normaal en volgens mij heeft ze geprobeerd haar verband eraf te bijten want het was helemaal aan stukken gescheurd gister

Ik ga straks weer naar stal om haar weer terug naar de kliniek te brengen, word vervolgd dus!