ik had dit weekend weer wedstrijd met mn topper figo
Ik start hem sinds april, en hebben gisteren onze laatste L1 wedstrijd gereden. We starten 1 a 2 keer per maand. Figo ( Feligres) is een 15 jarige ruin, die eerder al Z2 heeft gelopen. Nu krijg ik vaak te horen dat het allemaal makkelijk is met zo'n paard omdat hij al hoog heeft gelopen.. nou niet dus. Ja, hij is braaf op vreemd terrein, en ja, hij heeft al veel kilometers gemaakt. Maar we moeten het ook samen doen en dat is soms nog wel eens lastig.
Met losrijden vernam ik al dat hij mega sterk en vlug was, en dat het erg pittig zou gaan worden.
de eerste proef ben ik dan ook wat braaf gaan rijden zodat hij bij me bleef. dit resulteerde in 186,5 punten.
de 2e proef ben ik meer gaan rijden ( schop onder mn kont gehad van eigenaar van het paard )
nou ik had mn handen er vol aan.
doordat ik zelf veel spierspanning in mijn schouders heb ( ga ik voor naar fysio, en word elke week weer lek geprikt) vind ik het moeilijk om in mijn schouders te ontspannen, en helemaal als hij zo sterk word.
de oefeningen werden een stuk minder braaf, maar wel netjes. deze proef had ik dan ook 202 punten

nou genoeg gekletst, hier de foto's

ze staan niet in volgorde.

met wijken werd hij zo sterk dat hij in plaats van zijwaards, voorwaards ging.

oeps wel erg streng..

ik weet dat er nog veel te verbeteren is, en ik krijg ook elke week les
in augustus gaan we ons L2 debuut maken.
wees lief voor ons