Normaal gesproken rijden we WE2 (maar dat zat vol), dus dan maar WE1, ook niet erg want Toobs had al een jaar WE hindernissen meer gereden aangezien ik ongelukje had gehad en hij heeft afgelopen jaar maar 3 x in de week gewerkt.
Op donderdag afgereisd naar Kootwijkerbroek, helaas file, dus duurde de reis voor mij veels te lang.
Wat niet weg nam dat we die dag heerlijk hebben gelest bij António Vicente, de jury uit Portugal die dat weekeinde zou komen jureren. Die vond het maar niets dat we WE1 gingen rijden dat was voor ons To easy (en dan met leuk Portugees accent) we moesten de 2 doen maar ja, daar was geen plaats meer, wel moesten we werken aan onze activity en the bending in the body

Wat kan die man heerlijk positief kritiek geven, heel leerzaam.
Op vrijdag kon je oefen parcours rijden, dus dat vroeg in de ochtend gedaan, geen spijt van want het ging natuurlijk weer regenen.
We zijn dus op donderdag gearriveerd en zouden blijven tot en met zondag. Dus trek je camping spulletjes maar uit de kast op die ene dag die je wel moet koken. (overigens kon je met dit gaspitje ook prima bakje koffie zetten

Soms vind je dan ook bijna hond in de pot...in ieder geval regelmatig op je matras... Krijg je ervan als je in de trailer kampeerd.

Je vind wel eens wat zand terug dan.. op je matrasje...

Op zaterdag was het dan zover, Toobs netjes gevlochten en met inrijden liep hij heerlijk bij de dressuur, jammer dan weer dat ik vergeet hoe je moet paardrijden

Het kon dus beter, maar was ook niet dramatisch slecht, het was ten slotte klasse 1.
Bij de WE mag je met staart los starten, maar ook met een ingevlochten staart.

Toobs vond het leven daar wel vermoeiend, snurk....Power nap tussen de dressuur en de stijltrail.

Toobs was heel blij dat het baasje eten had meegenomen, had gelukkig precies genoeg tot op het laatst.

s'Middags was het tijd voor de stijltrail, in de klasse 1 is er geen speedtrail helaas.....
De bedoeling is dat je de hindernissen netjes en dressuurmatig neemt, gangen zijn normaliter galop en stap, omdat dit een gecombineerde klasse nul en 1 was mocht draf ook, maar dat is normaal uit den boze.
Wat ze willen zien is een werkwillig paard, dat makkelijk het gevraagde doet zonder verzet.
Filmpje met dank aan Miranda!
Dit is een filmpje van de stijltrail van de klasse 1 van Toobs.
https://www.facebook.com/10001266076914 ... 92/?type=2
Bij de bel, uche.. was het wel wat hilarisch, we stonden duidelijk te laat stil, maar gelukkig is Toobs Toobs, dus als je dan om de bel heen moet bukken gaat hij nog gewoon netjes achterwaarts.
En dan blijkt dat je super pony 1e is geworden van de 25 deelnemers!!!
Helemaal blij met zwartje en hij met het gewonnen voer. (Ik meer met de geld prijs)

Vind het knap dat de jury eigenlijk bij iedereen een positieve boodschap had en dat ook zo wist te brengen. Moet zeggen hij was ook nog eens meer dan royaal met de punten, maar daar ga ik niet over klagen uiteraard! Bij de stijltrail hadden we 96.5 punten van de 130 en bij de dressuur 122 van de 180 punten.
De zondag... tja.. helaas geen districts kampioenschap mennen voor ons, aangezien de Haarlemmermeer voor mij veels te ver was om te autorijden, WE2 ging ook niet door (zaterdag 's avonds nog gevraagd of er plaats was, zat nog steeds vol) maar.... wat hebben ze daar nog meer??
BOS!!!!!
Wat is het toch een zalig paard, gewoon lekker in je uppie het bos in, ken daar de weg een beetje omdat ik er ooit wel eens een endurance heb gereden, was nu wel handig.

Geen foto van dit jaar, maar van 2 jaar geleden, onze eerste wedstrijd (was toen WE2) op dezelfde locatie, met iets ander weer... De travers balk.

Wil je ook een keer kennismaken met WE? Op diverse locaties in het land worden wel eens clinics gegeven, heel leuk om er op die manier mee kennis te maken en via FB zijn er diverse pagina's die te maken hebben met WE te vinden.